
FCA - plany inwestycyjne i modelowe
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1632
- Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Prudnik
Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe
Ciekawa przyszłość się przed FCA rysuje
Trochę szkoda.

Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1632
- Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Prudnik
Re: Stellantis
Nie za bardzo lubię się powtarzać. Moje zdanie na temat fuzji w którymś temacie już wyraziłem. Ogólnie moim zdaniem jest to początek końca dla FCA. W mojej ocenie będzie tak samo jak w przypadku Opla. Jak na razie nie widzę przesłanek do optymizmu. Co do samej nazwy projektu. Być może fajnie ona brzmi. Nic poza tym.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Re: Stellantis
Ale Pawle przecież Opel się nie skończył.Wręcz przeciwnie pokazują co rusz to nowe modele.Pal licho że pod blachą cała technika nie jest ich.Być może taki start będzie dobry dla Fiata i marek mu przynależnych.Fiat już przeszłości próbował różnych mariaży,to z Oplem,to z Chryslerem i raczej na dobre mu to nie wychodziło.No może nie wliczając Jeepa bo tu akurat zrobili ruch w dobrym kierunku.Być moze teraz coś się ruszy by odbudować dawną potęgę znaczka Fiat.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1632
- Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Prudnik
Re: Stellantis
Nie zgodzę się z tobą Dawid. A przynajmniej nie we wszystkim co piszesz. To czy Opel się nie skończył to kwestia dyskusyjna. Piszesz, że nie ma znaczenia fakt, iż cała technika nie jest z Opla. Moim zdaniem ma to ogromne znaczenie z prostego powodu. Gdzie jest ta zapowiadana odrębność danej marki, jeżeli praktycznie wszystko jest takie samo? Ale mniejsza o Opla. Jak myślisz Dawid na jakiej pozycji negocjacyjnej stoi Fiat? Obawiam się, że słabej. W moim odczuciu jeśli ktoś zyska cokolwiek na tej fuzji, to nie będzie tym kimś FCA. Czas pokaże co z tego wyniknie.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe
Ostatnio zmieniony 18 lip 2020, 21:14 przez broker, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2974
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Stellantis

Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2974
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe
FIAT RIP
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2158
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe
Jeszcze trochę... jeszcze tylko kilka fuzji i cały rynek motoryzacyjny będzie w rękach jednej może dwóch mega korporacji, a prawdziwa motoryzacja, gdzie koncerny rywalizowały - kto zrobi lepsze i lepiej sprzeda odejdą w zapomnienie... ech co ja mowie już dawno odeszły. Efekt fuzji widać od wielu lat. Buduje się zunifikowane szajsowozy, gdzie wymienia się całe moduły / zespoły. Zaprojektowane tak by za wiele lat nie przetrwać rozpadające się na oczach i w rekach, za to zmieniają się tylko skorupy. Auto kupuje się bo ma być ładne i wpasowywać się w aktualną modę / trend (czy to na SUV'y czy EKO etc...) dane techniczne pojazdu nie są już istotne. Uważam że motoryzacją zaczęła tak na poważnie zdychać po wejściu w nowe milenium. Dawniej kooperacja między dużymi koncernami była nie do pomyślenia, potem coraz bardziej ochoczo wspólnie tworzyło się np. wspólną płytę podłogową ale autka wciąż były indywidualne i charakterystyczne dla danej marki. Potem części z obrębu danej miarki zaczynały pasować coraz bardziej do wielu innych marek i nie może tu że w obrębie np. włoskich czy nie niemieckich koncerzów coś pasowało, bo pewna unifikacja obrębie np. włoszczyzny, czy germanofili, żabolandii, czy krajów kwitnącej wiśni była wskazana ale niestety cienka granica została już dawno przekroczona. Efektem tego jest iż np. włoskim aucie siedzi silnik w którym majstrowali inżynierowie z bawarskiego koncerny, który ma 3 cylindry kulturę pracy prychającego muła, zaś malutki paproszek wpadający na cukierkowe podzespoły powoduje sieczkę jak w maszynce do mielenia mięsa. No ale na papierku ma "tysiąc pincet kunia" ze pojemności czterech kubków na kawę. I żeby nie było nie jestem przeciwnikiem postępu, wręcz przeciwnie, gdyby nie on dalej lalibyśmy spirol do baku kupowany w szklanych butelkach w aptece i toczylibyśmy się po brukowanej drodze 15 km/h prychającym 3 konnym potworem zostawiającym za sobą większą chmurę dymu niż po wystrzale z armaty
Nie mniej takie kumulowanie, obściskiwanie i wykupowanie kolejnych firm to droga ku zatraceniu indywidualizmu motoryzacyjnego oraz chęci zbudowania co rusz czegoś jeszcze lepszego. Po co budować coś lepszego jak już na świecie nie będzie z kim konkurować... wtedy rozpocznie się już tylko nierówna gra i smutny taniec - mega koncern / klient, gdzie wazelina pchana na oczy i do du... może już nie pomóc zdzierżyć kolejny "fantastyczny produkt". 


Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2974
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe
Ciekawe... tylko przez ostatnie 15 lat Fiat dużo obiecywał, a wychodziło z tego g...., że by się nie skończyło finalnie tak, że nowy suv będzie powstawał nie pod marką Lancia , i nie w Tychach, ale w Gliwicach...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe
I jeszcze informacje o następcy Punto w stylu ala 500-tka a także budżetowe auta Panda + Uno. Fiat ma się skoncentrować na segmencie B, masa nowych modeli miejskich + SUV-y, hybrydy, elektryki.
Produkcja w Italii została wykluczona co wskazuje na Polskę i pewnie Serbię.
Oby faktycznie Lancia dołączyła do tej ofensywy, na co wskazują różne przecieki, do tego popularność marki w Italii i ciągle sentyment w kilku innych europejskich krajach. Lancia technicznie ma bazować na istniejących już platformach PSA, sprzedawać ją można w istniejącej sieci dilerskiej Fiata, można uzyskiwać za nią wyższe ceny - mamy niskie koszty wejścia, więc czemu nie.
https://www.autoedizione.nl/nieuwe-fiat ... uit-polen/
Produkcja w Italii została wykluczona co wskazuje na Polskę i pewnie Serbię.
Oby faktycznie Lancia dołączyła do tej ofensywy, na co wskazują różne przecieki, do tego popularność marki w Italii i ciągle sentyment w kilku innych europejskich krajach. Lancia technicznie ma bazować na istniejących już platformach PSA, sprzedawać ją można w istniejącej sieci dilerskiej Fiata, można uzyskiwać za nią wyższe ceny - mamy niskie koszty wejścia, więc czemu nie.
https://www.autoedizione.nl/nieuwe-fiat ... uit-polen/
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
- horses
- Forumowicz/ka
- Posty: 1373
- Rejestracja: 26 mar 2012, 19:41
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe
Jakoś w sumie ciekawe że Fiat się utrzymuje bez większego problemu na takich rynkach jak Argentyna, Brazylia itp i to z taką ilością modeli.
No bo segment dostawczy to co innego.
No bo segment dostawczy to co innego.
- ŻuczekM
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 46
- Rejestracja: 30 wrz 2012, 23:01
- Lokalizacja: Płock
Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe
Trzymam kciuki żeby Lancia została wyprowadzona z rynku włoskiego i dostała nowy model. Dziwi mnie tylko to, że obecne pozycjonowanie marki oznacza bezpośrednią konkurencję dla francuskiego DS-a a PSA by to nie przeszkadzało... Wychodzi na to, że albo będą chcieli sprzedać to samo w innej koncepcji stylistycznej (ta sama, niestety francuska mechanika ale włoska buda i wnętrze ) albo Lancia będzie robić tylko miejskie wozy a DS średnie i większe.broker pisze: ↑29 sie 2020, 21:06
Oby faktycznie Lancia dołączyła do tej ofensywy, na co wskazują różne przecieki, do tego popularność marki w Italii i ciągle sentyment w kilku innych europejskich krajach. Lancia technicznie ma bazować na istniejących już platformach PSA, sprzedawać ją można w istniejącej sieci dilerskiej Fiata, można uzyskiwać za nią wyższe ceny - mamy niskie koszty wejścia, więc czemu nie.
https://www.autoedizione.nl/nieuwe-fiat ... uit-polen/
W każdym razie o ile francuska podłoga we włoskim samochodzie mi nie przeszkadza, o tyle dobrze by było żeby konstrukcyjnie zostały jakieś różnice (włoskie silniki, skrzynie itd.) Obawiam się jednak, że będzie jak w Oplu czyli wszędzie to samo.
Lancia Ypsilon 1.2 2014
Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe
Jakie silniki, za chwilę wszystko będzie elektryczne 
Na serio, żaden koncern na świecie nie ma różnych silników do różnych marek. Tak naprawdę wszystko sprowadza się do różnic stylistycznych w środku i na zewnątrz. Jak patrzę na Peugeota, Citroena i Opla to nie jest źle. A Fiat i spółka na pewno będą miały jeszcze inny styl, choćby dlatego, że ma być rozwijana koncepcja stylu 500 oraz budżetowe miejskie auta na bazie konceptu Centoventi. A Lancia na bank dostanie jeszcze inną stylistykę. Alfa Romeo czy Maserati poza tematem. Powinno być dobrze.
Centoventi


Na serio, żaden koncern na świecie nie ma różnych silników do różnych marek. Tak naprawdę wszystko sprowadza się do różnic stylistycznych w środku i na zewnątrz. Jak patrzę na Peugeota, Citroena i Opla to nie jest źle. A Fiat i spółka na pewno będą miały jeszcze inny styl, choćby dlatego, że ma być rozwijana koncepcja stylu 500 oraz budżetowe miejskie auta na bazie konceptu Centoventi. A Lancia na bank dostanie jeszcze inną stylistykę. Alfa Romeo czy Maserati poza tematem. Powinno być dobrze.
Centoventi

Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2974
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe
Zapomnij... poprzednie przygody Fiat-a z PSA , i GM pokazują, że Włosi zawsze brali ichniejszą mechanikę i to pomimo, że swoją mieli lepszą... dlaczego nie wiem , ale to było bezsensu, i dlatego ten cały Stellantis to ostatni gwóźdź do trumny Fiat-a...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)