Strona 5 z 5

Re: Kappa - ładowanie akumulatora

: 22 paź 2012, 18:32
autor: kornel_95
Najłatwiej jest sprawdzić jakie masz ładowanie na alternatorze czyli jednym na masę a drugim do plusa na alternatorze i jeżeli będzie większe niż na ako to oznacza ze ako jest nie doładowane :)
A ja wymieniałem u nas na 120A od benzyniaka i śmiga aż miło jeszcze chce tylko kółko wolnobieżne ze sprzęgłem założyć bo oryginalnie mieliśmy sztywne :)
No i my mamy ako chyba 6 letnie Centre i na ako i na alternatorze takie samo ładowanie :)

Re: Kappa - ładowanie akumulatora

: 22 paź 2012, 19:53
autor: Alan
Lata to jedno,a przelatane km to drugie.

Re: Kappa - ładowanie akumulatora

: 22 paź 2012, 20:29
autor: kornel_95
przelatane około 160 tys na nim

Re: Kappa - ładowanie akumulatora

: 22 paź 2012, 21:09
autor: volf
Alan pisze:
Volfi,zrobiłem test.

Po odpaleniu silnika zimnego świece grzeją 2 minuty (+- 10s),po odpaleniu ciepłego silnika świece grzeją jeszcze przez 1,5minuty(+- 10s.).Test przeprowadzony kilkukrotnie,oczywiście na zimnym silniku tylko raz :) Sprawdzone w najlepszym do tego miejscu..na podłączeniu do świec.

Tak więc jak widzisz tu miałem rację pisząc o tym spadku napięcia po rozruchu.W momencie wyłączenia świec napięcie skacze do góry.
Nie chce się za bardzo spierać, ale moim zdaniem masz coś nie tak z instalacją (sterownik świec, ECU, okablowanie). Nie widzę powodu, aby świece miały tak długo grzać po rozruchu a na ciepłym to już w ogóle bez sensu to grzanie. Oczywiście są silniki gdzie po rozruchu świece jeszcze grzeją kilka minut, ale przeważnie są zasilane niższym napięciem ze sterownika (ten w kappie nie ma takiej możliwości).
Patrzyłem w jtd i jest podobnie jak u mnie w tds.
Może ktoś inny jeszcze napisze jak ma w swojej kappie :?:

Albo ja mam zepsute, choć nie odczuwam żadnych negatywnych konsekwencji :)

Re: Kappa - ładowanie akumulatora

: 22 paź 2012, 21:12
autor: Alan
Najprościej podpiąć multimetr i obadać,sam jestem ciekaw.

Re: Kappa - ładowanie akumulatora

: 22 paź 2012, 21:37
autor: facio
Tds ma świece wolno grzejne i dlatego czas grzania jest dłuższy niż w nowszych modelach .przykładowo -jtd.

Re: Kappa - ładowanie akumulatora

: 22 paź 2012, 21:39
autor: volf
Dobra, wlazłem do auta i zrobiłem mały test:
1. Silnik zimny(dziś jeszcze nie odpalany), temp na info 12C-czas grzania świec 23-24s (nie uruchamiałem silnika, jest to czas od włączenia zapłonu do odpuszczenia przekaźnika świec, kontrolka zgasła po 8s).
2. Silnik nieco zagrzany (65C na zegarach)-czas grzania świec bez uruchamiania silnika 19s, kontrolka zgasła po 4s
3. J.w., ale silnik odpalony po zgaszeniu kontrolki-całkowity czas grzania świec 12s, czyli po odpaleniu silnika świece grzały 6-7s.
Tak to wygląda w mojej kappie...

Re: Kappa - ładowanie akumulatora

: 29 paź 2012, 14:58
autor: Alan
Kupiłem se prostownika ,i po naładowaniu aku wynika...dalej 13,9-14V :)

Kupiłem dziś nowy aku,ale jeszcze nie chciało mi się iść zmieniać więc nie wiem co pokaże na nowym :)

edit: na nowym aku tako samo.

Re: Kappa - ładowanie akumulatora

: 04 lis 2012, 19:14
autor: doginson
moj problem tyczy się ładowania w kappie, więc pozwolę sobie w tym temacie zamieścić moje pytanie.
Problem będzie dotyczył regulatora napięcia.

Kilka dni temu u mojego ojca w kappie zniknęło ładowanie. Jako, że mamy dwie takie same kappy zaczeły się podmiany części. Po kilku zabiegach i włożeniu regulatora napięcia z mojego samochodu do niego ładowanie zaczęło działać. Jako, że mi samochód nie był potrzebny złożyliśmy mój samochód z niby uszkodzonym regulatorem licząc, że nie będzie ładowania. Ku naszemu zdziwieniu zadziałał (w trakcie pracy regulator zostal porządnie podgrzany podczas testowania do pod zasilaczem)
I tutaj historia powinna się skończyć, bo oba samochody działają. Jednak postanowiłem wymienić regulatory na wszelki wypadek. Zakupiliśmy 2 zamienniki. Po zamontowaniu go w moim altku, brak łądowania i brak kontrolki. Montujemy drugi. To samo, brak kontrolki i brak ładowania.
W regulatorze zakupionym okazalo się, że masa jest na całkiej innej śrubce niż w regulatorze denzo. W oryginale jest tylko plastikowa dziurka.
Mimo podłączenia masy dalej nie działal.
Postanowiliśmy wrócić do oryginału. Ładowanie jest.
Teraz do sedna. W sklepie poprosiłem o wymiana na oryginał jednej sztuki, gdyż drugą rozebrałem na części pierwsze. Nie było z tym problemu. Zamontowałem i oczywiście po montażu tego regulatora znowu brak kontrolki i ładowania.
Czy ktoś może mi powiedzieć co może być nie tak.

3 regulatory nowe ze sklepu nie działają, a mój stary regulator działa. ładowanie wolno się podnosi z rana, ale po około minucie samo podniesie się do ponad 14 V. Zakupiłem nowy akumulator Kagera nawet przez to wszystko.

Może ktoś miał taki problem i może mi coś poradzić.