Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

tomektcs
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: tomektcs » 09 wrz 2009, 8:47

Na wałek wywarzający tak jest jedna możliwość, ale na wał korbowy już są 4 możliwości gdyż jest on w kwadracie, i zakładają, że pomp[ę ustawiamy tak jak powinna być i wałek wywarzający to wał możemy ustawiać o 90 stopni

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: KGB » 09 wrz 2009, 15:10

na pompie jest znak ,a na wale pewnie bedzie w GMP - zwroce uwage przy rozbieraniu drugiego ,bo ta bladzina chyba zgubila pierscien zgarniajacy ,bo swiece ciagle zalewa ,
co za shit ,fiat wogole sinikow nie potrafi robic duzych ,wszystkopowyzej 1.2 go przerasta,
to juz jak nie potrafia to mogli zrobic 2.4 V8 o mocy 150KM ,ale by przynajmniej jezdzil qwa,
jeszcze troche i pojdzie na zlom ,a kupie bmw - niedojze ze silniki tansze ,to latwiej wyciagnac i mniej awaryjne

tomektcs
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: tomektcs » 09 wrz 2009, 18:45

Wie ktoś może z jaką siła należy dokręcić korbowody i mostki na wale korbowym? dokręciłem jeśli dobrze pamiętam 25NM i 100 st. tak jak podawali w autodacie, cały wał był robiony na 2 szlif, ale wydaje mi się że są dokręcone za mocno gdyż wałem ciężko obrócić. Jak się to dokręca w tym silniku? mocno ale z wyczuciem czy na maxa ?

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: KGB » 09 wrz 2009, 20:59

a swiece masz wykrecone ?
jak ciezko obrocic walem ?
jak da sie reka za zamach to tak bedzie dopóki sie panewki nie dotrą

tomektcs
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: tomektcs » 10 wrz 2009, 8:40

świec jeszcze nie wkręciłem, wszystko przesmarowane olejem i jak podociągam to ciężko wałem obrócić. mam nadzieje, że się dotrąi będzie ok.

-- 11 Wrz 2009, 19:36 --

Silnik poskładany, wszystko jak należy. Niestety nie chce zapalić, problem w braku iskry lub nieregularnej iskrze jeśli można to tak nazwać. Podłączyłem lampę stroboskopową to miałem wrażenie że impuls za żadko pada i śą za długie przerwy, poza tym raz był a po chwili znowu nie było. Teraz właśnie główkuje gdzie mogłem coś schrzanić, będę wdzięczny za jakieś sugestie :) ewentualnie odpowiedz od czego są takie dwie kostki poniżej czujnika położenia przepustnicy - wtyczki biała i czarna a kostki czarna i bordowa bo do czujnika przepustnicy podpiąłem szarą. Ostatnio miałem z nimi problem jak robiłem głowicę ale pozamieniałem odpowiednio i iskra sie pojawiła.

-- 12 Wrz 2009, 10:46 --

czy przestawienie paska rozrządu może spowodować taki efek, że iskra jest ale na chwile, auto chce zagadać ale nie może, na lampie stroboskopowej pojawiają się 3 impulsy chwila przerwy i znowu 3 impulsy, i wtedy auto probuje zagadać. tylko wcześniej to ta lampa migała jak głupia jak było dobrze a teraz tylko 3 błyski :/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”