Strona 5 z 17

Re: Jakie auto po Kappie

: 05 sty 2012, 13:12
autor: Gros
Nie jest to dzik tylko piekne autko i jazda nim sprawia duzo satysfakcji

Re: Jakie auto po Kappie

: 05 sty 2012, 13:18
autor: brygadzista1
Saabiki fajne auta. I maja wspolne serce z Włoszkami - 1.9 TID to nasz swietny Diesel JTD pod inna nazwą. Ale wnetrze ma malo polotu.

Re: Jakie auto po Kappie

: 05 sty 2012, 13:26
autor: vanisch
Kumpel miał 9-5 po tym śmiesznym lifcie, był z 2006 czy 2007r , Turbo w automacie. Świetne auto.

Re: Jakie auto po Kappie

: 05 sty 2012, 13:48
autor: Alan
Saab mnie strasznie ciekawi...mówicie 1,9? al diesle 2.2 i 3.0?

Re: Jakie auto po Kappie

: 05 sty 2012, 13:52
autor: Tomzik
Jak juz Saaba to co jakieś porządne silniki, bo inaczej po kiego grzyba się przesiadać...

Mi się też 9-5 bardzo podoba, ma to "coś" i smakowite wersje Aero :) Przy kupie tylko takie 250KM brałbym pod uwagę, chyba, że są mocniejsze ;)

A diesle 2,2 i 3,0 są wspólne z oplowskimi, 2,2 miał z tego co wiem bezpośredni wtrysk, ale jeszcze nie na CR. A 3,0 to ten stosowany w Oplach konstrukcji Isuzu. Gdzieniegdzie wypisują, żeby jednak go omijać dość szerokim łukiem ;) Ale kumpel ma w Signum i specjalnie nie narzeka.

Re: Jakie auto po Kappie

: 05 sty 2012, 14:22
autor: vanisch
Tym 3.0 jeździłem w Vel Satisie z tiptroniciem, też całkiem przyjemny silnik. Choć faktycznie każdy go odradza.

Re: Jakie auto po Kappie

: 05 sty 2012, 14:38
autor: Tomzik
No właśnie coś mi się kojarzyło, że tam też go pakowali.

Re: Jakie auto po Kappie

: 05 sty 2012, 14:42
autor: Alan
Tylko dlaczego odradzają? Wiecie...lancie też "każdy" odradza,a w 99% nikt z tych każdych nie miał z lancią kontaktu.

Re: Jakie auto po Kappie

: 05 sty 2012, 15:16
autor: Ptr
ISUZU nieodpowiednio dobrało materiały do konstrukcji silnika. Blok jest z aluminium, a tuleje żeliwne. Tuleje zapadają się przez co płyn chłodniczy przecieka do bloku i prowadzi do zatarcia. Kiedyś był o tym materiał w Turbo kamerze. Nie jestem mechanikiem, ale tak to mniej więcej zapamiętałem.

Re: Jakie auto po Kappie

: 05 sty 2012, 15:17
autor: Tomzik
Alan- bierz 2,3 Aero i się nie zastanawiaj ;)

Re: Jakie auto po Kappie

: 05 sty 2012, 15:23
autor: brygadzista1
A slyszał ktos o udanej V-ce w Dieslu? Czy w tych Saabach JTD'ek 1.9 był równiez twin doładowany? Bo są wersje TTiD i sie zastanawiam czy to nie jest cos ala 1.9TwinTurbo z Delty.

Re: Jakie auto po Kappie

: 05 sty 2012, 16:25
autor: Tomzik
W 9-3 był, ale miał bodaj 180KM. A w 9-5 to nie wiem.

Re: Jakie auto po Kappie

: 05 sty 2012, 16:57
autor: FXX
Alan pisze:Saab mnie strasznie ciekawi...mówicie 1,9? al diesle 2.2 i 3.0?
Diesle 1,9 były po w nowszych wersjach 9-3 i 9-5, a także w pierwszej generacji 9-5, ale po lifcie. Diesel 2,2 to znany z Opla 2,2DTi, jednostka dobra, ale za słaba do tak ciężkiego samochodu. Z kolei 3,0 V6 to Diesel produkcji Isuzu z wadą konstrukcyjną, której objawami były opuszczające się tuleje przy przebiegu rzędu 150-200tys. km. Wystarczy spojrzeć na Allegro, egzemplarze z takimi silnikami i przebiegiem wspomnianym wyżej schodzą za śmieszne pieniądze nie raz.
brygadzista1 pisze:Saabiki fajne auta. I maja wspolne serce z Włoszkami - 1.9 TID to nasz swietny Diesel JTD pod inna nazwą. Ale wnetrze ma malo polotu.
Wnętrze ma mało polotu? Cóż, jeden lubi pomarańcze, a drugi jak mu nogi śmierdzą. Imho starsze Saabiki mają bardzo przyjemne wnętrze i jak przystało na Szweda z tamtego okresu - nietypowe, indywidualne.

Co do silnika to w tych rocznikach najlepszym wyjściem będzie silnik benzynowy. Wiadomo, najprzyjemniejszym będzie 2,3t Aero - podobno robi naprawdę niezłą robotę ;) aczkolwiek 3,0t V6 mimo małej jak na tą pojemność moc, również jest bardzo przyjemna, a to ze względu na świetny przebieg momentu obrotowego - zasługa turbinki.
brygadzista1 pisze:A slyszał ktos o udanej V-ce w Dieslu? Czy w tych Saabach JTD'ek 1.9 był równiez twin doładowany? Bo są wersje TTiD i sie zastanawiam czy to nie jest cos ala 1.9TwinTurbo z Delty.
Dobra V-ka w Dieslu? Czemu nie. Ostatnie egzemplarze 2,5TDi V6 (pozbawione początkowych wad tj, padających pomp wtryskowych i wycierających się wałków) są dobrymi jednostkami - niestety, pociągła się za nimi opinia początkowych 150-konnych jednostek.
Również ostatnie, duże dzieci koncernu VW tj. V10 i V12 TDi są jednostkami na które raczej użytkownicy nie narzekają. Również nowe 3,0 V6 TDi do najgorszych nie należą.
Podobna pojemność i nowe silniki Citroena, również Vki, a dobre.

Re: Jakie auto po Kappie

: 05 sty 2012, 18:00
autor: brygadzista1
Kamil masz jakis przyklad na 2.5TDi? Bo jest fajne A6 do wziecia za dobra kase w wersji 163KM z 2003 roku. Jakos obrzydza mnie ten silnik. Znajomy mial przez rok 179KM w A6 z czego pol roku auto spedzilo w warsztacie.

Re: Jakie auto po Kappie

: 05 sty 2012, 19:09
autor: Alan
Ciekaw jestem jakości materiałów we wnętrzu,bo jak na poziomie Passat Golf Leon...to nie chcę.