Strona 5 z 11
Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko
: 30 sty 2014, 17:16
autor: belial666
allprint pisze:grigor pisze:Przy dużych mrozach i wolnej, spokojnej jeździe nawet ze sprawnym termostatem może być ciężko osiągnąć 90. Ostatnio jak jeździłem przy -17 to max do 70 dochodziło. Dopiero na odśnieżonej drodze krajowej temperatura osiągnęła 90.
Ale to był szczególny przypadek:)
Patent mam już od dawna i działa świetnie. Także i Tobie polecam.
Dzięki, u Ciebie przynajmniej 70 osiągnęło, u mnie dzisiaj wskazówka nawet nie drgnęła

Stała na 50 (trasa 35 km).
Już zamówiłem ten termostat i w przyszłym tygodniu będę montował.
Trzeba z nawiewem spokojniej ,a powinno być ok
Przy dużych mrozach najpierw silnik niech złapie temperaturę,a potem tyłki grzać
Jakiej firmy termostat kupiłeś?
Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko
: 31 sty 2014, 10:48
autor: allprint
belial666 pisze:Trzeba z nawiewem spokojniej ,a powinno być ok
Przy dużych mrozach najpierw silnik niech złapie temperaturę,a potem tyłki grzać
Jakiej firmy termostat kupiłeś?
Kupiłem ten polecany Vernet 4493.89 z temperaturą otwarcia 89 stopni.
Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko
: 31 sty 2014, 10:53
autor: Dudi
allprint pisze:belial666 pisze:Trzeba z nawiewem spokojniej ,a powinno być ok
Przy dużych mrozach najpierw silnik niech złapie temperaturę,a potem tyłki grzać
Jakiej firmy termostat kupiłeś?
Kupiłem ten polecany Vernet 4493.89 z temperaturą otwarcia 89 stopni.
Hmmm, bardziej polecany jest BEHR

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko
: 31 sty 2014, 11:03
autor: redy19
Ten termostat to jakiego musze szukać od jakiego auta ?
Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko
: 31 sty 2014, 13:36
autor: belial666
Ja wole verneta bo ma zaokrągloną stronę którą się wkłada w wąż
Jest potem wygodniej
Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko
: 31 sty 2014, 13:49
autor: ablazer1
Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko
: 31 sty 2014, 14:20
autor: Dudi
belial666 pisze:Ja wole Verneta bo ma zaokrągloną stronę którą się wkłada w wąż
Jest potem wygodniej
Co z tego, skoro Vernet wysypuje się się 2x szybciej jak Behr

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko
: 31 sty 2014, 14:45
autor: FXX
Dudi, ale mówisz o Vernecie z całą obudową czy tym dodatkowym wciskanym do węża?
PS. W Lybrze mam Verneta kupionego całego z obudową już 5 lat i nadal idealnie trzyma temperaturę

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko
: 31 sty 2014, 14:50
autor: Dudi
Ja mówię o normalnym standardowym.
Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko
: 31 sty 2014, 16:03
autor: redy19
Mam takie pytanie w którą strone się montuje ten termostat ? Czy to nie ma znaczenia ?
Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko
: 31 sty 2014, 17:26
autor: keram11
Tyłem to go raczej nie wepchniesz do węża.
Czyli główką do przodu

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko
: 31 sty 2014, 18:28
autor: Bartosz Skieresz
Patent może ciekawy pytanie jak długo patent wytrzyma

Ktoś pisał, że oryginalny przy minus 17 nie trzyma temperatury. Po zamontowaniu ( tydzień temu ) przy spokojnej jeździe trzyma 90 stopni wraz z mocnym ogrzewaniem w środku. Termostat Behr oryginalny fakt nie kosztował 20 tylko ponad 10 razy tyle ale temperatura po rozgrzaniu do 90 stopni wskazówka ni drgnie.

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko
: 31 sty 2014, 18:39
autor: FXX
Jak długo? Tyle ile wytrzyma ten dołożony termostat, a ten na pewno wytrzyma więcej niż rok czy dwa

W Espero wymieniało się właśnie sam wkład za 30zł - przez ponad 3 lata miałem spokój

Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko
: 31 sty 2014, 18:49
autor: belial666
Dudi pisze:belial666 pisze:Ja wole Verneta bo ma zaokrągloną stronę którą się wkłada w wąż
Jest potem wygodniej
Co z tego, skoro Vernet wysypuje się się 2x szybciej jak Behr

Wątpie,prędzej samochód zmienisz niż go wymienisz.
Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko
: 31 sty 2014, 19:23
autor: Dudi
belial666 pisze:Dudi pisze:belial666 pisze:Ja wole Verneta bo ma zaokrągloną stronę którą się wkłada w wąż
Jest potem wygodniej
Co z tego, skoro Vernet wysypuje się się 2x szybciej jak Behr

Wątpie,prędzej samochód zmienisz niż go wymienisz.
Co Ty nie powiesz
Bartosz Skieresz pisze:Patent może ciekawy pytanie jak długo patent wytrzyma

Ktoś pisał, że oryginalny przy minus 17 nie trzyma temperatury. Po zamontowaniu ( tydzień temu ) przy spokojnej jeździe trzyma 90 stopni wraz z mocnym ogrzewaniem w środku. Termostat Behr oryginalny fakt nie kosztował 20 tylko ponad 10 razy tyle ale temperatura po rozgrzaniu do 90 stopni wskazówka ni drgnie.

Dokładnie. Tym, którym nawet po 30km nie jest w stanie wejść na 90 stopni i trzymać, to proponuję wymienić termostaty na nowe...albo na BEHRa

Ja wczoraj po ponad 10 dniach postoju auta odpaliłem, pojeździłem 20km i już miałem 90 stopni. I potem przez ponad 10km spokojnie trzymało. Temp. w okolicach -12 stopni.