Re: RE: Re: Jak dbamy o swoje silniki ???
: 20 gru 2016, 7:46
Tdci: mów mi jeszcze!Wilkin pisze: Zalecane szczególnie do dolewania w TDCi.
W wolnej chwili postaram się znaleźć odnośnik.
Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia
https://forum.lanciapolska.org/
Tdci: mów mi jeszcze!Wilkin pisze: Zalecane szczególnie do dolewania w TDCi.
W wolnej chwili postaram się znaleźć odnośnik.
... ponieważ w dniu dzisiejszym destylarka miała nieco więcej mocy przerobowych dlatego została zatrudniona w ramach doświadczenia Kamila.FXX pisze:Zatem niech będzie LM1052.
ad1) wszystkie próbki zostały sporządzone w ilości 100 mLFXX pisze:Tak na początek zapytam:
- jakiej wielkości była pierwsza próbka?
- jak została sporządzona druga próbka?
- jaki był dokładny zakres badania?
Zgodnie z Twoim podsumowaniem, skoro obie próbki spełniają wymaganą normę, to jakie jest są przeciwwskazania w stosowaniu oleju 2T jako dodatek do oleju napędowego?
Nie wiem jak dokładną mieliście tą wagę, ale różnica rzędu 0,03g to raczej różnica znikoma, aczkolwiek nie znam wielkości próbek.
Trzecia próbka została sporządzona w stosunku odpowiednim dla silników dwusuwowych, więc jest raczej mocno przejaskrawiona.
... no trudno poczekam.iled pisze:Adam, popelniasz podstawowy błąd, kto wpadnie jaki?
Po nowym roku napiszę
ad1) tabelki z wynikami destylacji do przedmiotowego tematu nic nie wnoszą ponieważ gdyby tak było to oczywiście byłyby dołączone, zmiana składu frakcyjnego przy tego typu dolewkach w takich ilościach to przede wszystkim pytanie o koniec destylacji, który dla badanych próbek wyniósł odpowiednio: 352, 353, 356 stopni.iled pisze:Nie poczekasz, ja też nie
bo temat mnie interesuje i póki masz chęci działajmy.
Po pierwsze nie widzę tabelek z wynikami , czytelny załącznik ?
Po drugie dodaj 3 próbkę z biopaliwem.
Po 4 zrób zdjęcia porządnej rozdzielczości.
Po ostatnie jakie ciśnienie masz ?
I wisienka - spalanie w silniku odbywa się przy wtrysku od 300 barów, inne rozpylenie niż próba statyczna.
I inne pozostałości.
Nie mniej podaj to o co cię proszę. To wtedy rozjaśni wszystkimi obraz
Bez urazy, ale to chyba pytanie do ciebie kolego.iled pisze: Po ostatnie jakie ciśnienie masz ?
Nie bardzo rozumiem jakie wątpliwości mają budzić te dolewki? Olej 2T jest przeznaczony ogólnie do silników dwusuwowych, a te są stosowane w motocyklach chociażby, zatem nie bardzo wiem jakie wątpliwości podatkowe tu są.adamM20 pisze:b) podatkowo sprawa jest neutralna (podatki po stronie paliwa zapłacone), choć kwestie dolewek mogą w świetle prawa budzić pewne wątpliwości ...
To jak dla mnie zbyt duże uproszczenie.adamM20 pisze:a) silnik czterosuwowy dostaje dodatkową (ponad standardowego zużycia rzędu 0,05-0,15 L/1000 km) porcję oleju, który spalając się w warunkach komory spalania diesla jest źródłem dodatkowych ilości związków stałych (sadzy). Dla przebiegu silnika przy takich dolewkach rzędu 150.000 km silnik dodatkowo spala około 37 L oleju co nie jest wielkością pomijalną. Przy zużyciu oleju przez silnik 0,15 L/1000 km te dodatkowe 0,25 L/1000 km daje w sumie 0,4 L/1000 km. Oczywiście daleko takiej dawce oleju do silnika na przykład pilarki ale gdyby takie zużycie towarzyszyło samochodowemu dieslowi (0,4 L/1000 km = 6L od wymiany do wymiany oleju w silniku) to każdy normalny człowiek oddałby takie auto do naprawy.
To się bezpośrednio wiąże z moją wątpliwością powyżej.adamM20 pisze:b) dla silnika z katalizatorem albo nie daj Boże z DPF to już może być problem
Cóż, tutaj nie bardzo ogarniam Twój tok myślenia...adamM20 pisze:Podobnie jest w przypadku opinii dotyczących wpływu sposobu tankowania zbiornika paliwa na ilość wykroplonej w baku wody, która w mojej opinii jest niezależna od tego czy tankujemy zawsze do pełna czy też na przykład po 10 L. Ilość wykroplonej wody (poniżej temp. rosy) zawsze będzie taka sama.
a silniki musiałby być nówki i dodatkowo musiałby jeździć w tych samych warunkach, najlepiej jeden za drugimvolf pisze:Najlepiej byłoby wziąć dwa takie same silniki/auta i zrobić im test długodystansowy, jeden na czystym ON a drugi z dodatkami. Po powiedzmy 500kkm silniki i osprzęt rozebrać i sprawdzić czystość i zużycie podzespołów![]()
Obawiam się, że ze względu na koszty, czas i pracochłonność nigdy takich badań się nie doczekamy