Kappa - Stag 300 spalanie
- Krzys
- Forumowicz/ka
- Posty: 672
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród
Re: ...
To dlaczego zostałeś przy KME a sprzedałeś Zavoli?"larry123" pisze:cały czas spalanie ok 17 na 100 - zmniejszyłem temp. przełączania na 35 stopni, zauważyłem na gazie z TESCO i CAREFOURA falowanie obrotów- także raczej tam już nie będę tankował - zatankowałem na próbę.
A tak koledzy - nie wiem dlaczego gości radość na waszych twarzyczkach z powodu małego spalania - no nie ma bata moja pali po mieście ok 15 litrów pb. przy normalnej jeździe ... przy jeździe emeryckiej ok 14 niżej nie daje rady - sonda sonda lambda oryginalna, wymieniana ok. półtora roku temu.
Niskie spalanie świadczy o kiepskim montażu lub częściach składowych instalacji dobranych nie właściwie, najczęstszym błędem jest montaż za małego reduktora ... osobiście twierdze że reduktory KME nie są odpowiednie do kappy.
Reasumując mój wywód - albo palisz zawory i głowice albo paliwo - wybór należy do Ciebie.
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa
Stag 300 spalanie Kappa
Według Twojej specjalistycznej oceny wynika że mam źle zmontowany silnik bo benzyny warszawa pruszkow pali 11-12 PB95 (rano luz a popołudniu korki) ...może mi wymienia na nowy?? Że Tobie pali więcej to naprawde nie moja wina...gazu pali więcej o 1 do 1,5 litra idzie tak samo checka nigdy nie widziałem ale przy tańszym gazie zaraz po przełączeniu przez 20 sekund drżał..na gazie z bp to nie wystepuje..sie ludzie upieracie że musi palić 20 litrów tylko zobaczycie ze komus pali mniej to zaraz filozofia sie zaczyna bo jak to moze byc ze ktos ma lepiej..kilka lat temu miałem forda windstara z silnikiem 3.8 w automacie na zwykłym gazie palił 16...myślałem ze to forum jest zeby sobie pomagac doradzac i wogole ale czasem to strach cos napisac...aha u mnie temperatura przełączania 30 stopni...jeśli na Twojej twarzyczce zagości smutek z powodu duzego spalania...zrozumiem go...
Stag 300 spalanie Kappa
Witam, jeżdżę Kappą 3.0V6 - na trasie przy ekonomicznej jeździe (do 120km/h, bez wciskania pedału gazu w podłogę) spala około 11 l/100km. W mieście spalanie rośnie do 14-15l /10 km. Zastanawiam się od dłuższego czasu nad montażem instalacji gazowej, ale przeglądając forum jestem przerażony spalaniem jakie podajecie dla wersji 2.0 i 2.4. Są to niejednokrotnie wielkości 15-16l LPG w trasie i 17-20l LPG w mieście! Przyjmując różnie od 10-20% większe spalanie LPG w porównaniu do Pb (lub jak niektórzy podaja około 1,5l - 2l więcej gazu) powinienem mieć wynik w trasie około 13-13,5 litra LPG (11+20% =13,3) natomiast na forum poza pojedynczymi komentarzami i to w dodatku silniki mniejsze od 3.0V6 takie wartości spalania są nierealne. Stąd pytanie, czy faktycznie spalanie LPG jest w przypadku Kappy większe o 20% czy trzeba liczyć 50-60% i czy realne jest przy obecnym spalaniu 11l/100km uzyskać spalanie LPG w granicach 14l? Miałem już pomysł sprzedaży Kappy, ale wczoraj dałem nią pojeździć i przyjżeć się jej mojemu koledze, który jest fanem włoskich aut i właścicielem kilku Alf, sam zwykle je sobie serwisuje i stwierdził, że jak będę chciał ją sprzedać to mam mu dać znać, bo autko jest w bdb stanie. Rozważam więc powtórnie pozostawienie jej i obniżenie kosztów utrzymania montując LPG - chcę nią dojeżdżać codziennie do pracy około 80km tam i powrót. Ale dochodzę do przekonania, że montując LPG nie będzie oszczędności, szczególnie uwzględniając koszt montażu. Komentarze dot LPG mile widziane, w szczególności użytkowników V6. Pozdrawiam Krzychc
Stag 300 spalanie Kappa
sam nie wiem co o tym wszystkim myśleć
dlaczego jednym palą miej innym więcej
ja jakbym nie jeździł nie mogę zejść poniżej 16 litrów
silnik 2,4
nie chce pisać że nie wierze ale nie wydaje mi się realne żeby silnik 5 cylindrowy spalał mniej gazu niż 15 litrów po mieście
nie chce też nikogo osądzać ze kłamie
ale czasem mam wrażenie że nie każdy piszę prawdę o spalaniu - tylko nie mogę zrozumieć dlaczego (może w jakiś sposób chce się dowartościować)
jeszcze raz proszę nie zrozumcie mniej źle (szczególnie Ci którym mało pali)
dlaczego jednym palą miej innym więcej
ja jakbym nie jeździł nie mogę zejść poniżej 16 litrów
silnik 2,4
nie chce pisać że nie wierze ale nie wydaje mi się realne żeby silnik 5 cylindrowy spalał mniej gazu niż 15 litrów po mieście
nie chce też nikogo osądzać ze kłamie
ale czasem mam wrażenie że nie każdy piszę prawdę o spalaniu - tylko nie mogę zrozumieć dlaczego (może w jakiś sposób chce się dowartościować)
jeszcze raz proszę nie zrozumcie mniej źle (szczególnie Ci którym mało pali)

Stag 300 spalanie Kappa
Z jednej strony was rozumiem i staram się ogarnac skad te roznice
*koła mam 16 215 na 55 czyli chyba takie jak w kombi były przewidzaine
*ogrzewanie chodzi w trybie economic , w lato jak chodzi na auto to rzeczywiscie potrafi łyknac i 14,5-15 moze nawet i wiecej...w wakacje zrobiłem test i przy otwartych oknach na climie off spałił 13
*z rana jade spokojnie do 3 tys dopóki nie podskoczy temperatura przynajmniej te 60 stopni pozniej to juz bez meczenia gdzies do 4
*wydawało mi się ze podział na rodzaje szkrzyń biegów jest tylko w 2.0 ale pod maska mam naklejke power drive
*osobiście prawie zawsze hamuje silnikiem ale to chyba tyle z eco drivingu
Ludzie zrozumcie nie sprzedaje samochodu i kij mi z tym czy spali mi 13 czy 16 poprostu pisze jak jest...butla jest 37 litrow i kilka razy dojechałem juz do całkowitego wyczerpania zawsze koło 250-280 kilometrów...W radomiu była kiedyś kappa kombi której nie zdazyłem kupic a rozmawaiałem pozniej ze sprzedajacym to mowił ze generalnie 12 ale jak pocisnał i 20 PB!...u mnie nigdy nie wyszło ponad 15...moze nie wiem co to znaczy pocisnac
*koła mam 16 215 na 55 czyli chyba takie jak w kombi były przewidzaine
*ogrzewanie chodzi w trybie economic , w lato jak chodzi na auto to rzeczywiscie potrafi łyknac i 14,5-15 moze nawet i wiecej...w wakacje zrobiłem test i przy otwartych oknach na climie off spałił 13
*z rana jade spokojnie do 3 tys dopóki nie podskoczy temperatura przynajmniej te 60 stopni pozniej to juz bez meczenia gdzies do 4
*wydawało mi się ze podział na rodzaje szkrzyń biegów jest tylko w 2.0 ale pod maska mam naklejke power drive
*osobiście prawie zawsze hamuje silnikiem ale to chyba tyle z eco drivingu
Ludzie zrozumcie nie sprzedaje samochodu i kij mi z tym czy spali mi 13 czy 16 poprostu pisze jak jest...butla jest 37 litrow i kilka razy dojechałem juz do całkowitego wyczerpania zawsze koło 250-280 kilometrów...W radomiu była kiedyś kappa kombi której nie zdazyłem kupic a rozmawaiałem pozniej ze sprzedajacym to mowił ze generalnie 12 ale jak pocisnał i 20 PB!...u mnie nigdy nie wyszło ponad 15...moze nie wiem co to znaczy pocisnac
Stag 300 spalanie Kappa
Cześć!
Pytania do Adisza
-ile kkm ma Twoja instalacja,bo im większy przebieg tym więcej pali z moich obserwacji
-stag 300 i co dalej,ogólnie coś więcej o instalacji jaki reduktor,wtryskiwacze,jakieś fotki wrzuć na forum,możę to innym pomoże np.mnie
-jeżeli masz dobrze,a raczej idealnie wszystko dograne,spalanie całkiem realne.
Ja jestem w trakcie dogrywania instalacji,zdarzyło się ostatnio nawet poniżej 15/100 tylko miasto,ale w nocy więc prędkości raczej przelotowe
Zdarza się jednak dalej 18,tyle,że jak się dogrzewam.
pozdrawiam
P.S.
Sam się tym zająłem,olałem gazowników
Pytania do Adisza
-ile kkm ma Twoja instalacja,bo im większy przebieg tym więcej pali z moich obserwacji
-stag 300 i co dalej,ogólnie coś więcej o instalacji jaki reduktor,wtryskiwacze,jakieś fotki wrzuć na forum,możę to innym pomoże np.mnie
-jeżeli masz dobrze,a raczej idealnie wszystko dograne,spalanie całkiem realne.
Ja jestem w trakcie dogrywania instalacji,zdarzyło się ostatnio nawet poniżej 15/100 tylko miasto,ale w nocy więc prędkości raczej przelotowe

Zdarza się jednak dalej 18,tyle,że jak się dogrzewam.
pozdrawiam
P.S.
Sam się tym zająłem,olałem gazowników

David Lancia k 2,0 20V VIS 1997 LPG
- Krzys
- Forumowicz/ka
- Posty: 672
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród
Stag 300 spalanie Kappa
david_b, ale 15 w mieście to jest raczej norma w Kappie przynajmniej u mnie.
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa
Stag 300 spalanie Kappa
http://moto.allegro.pl/item504201609_in ... owego.html
U nich montowane dokładnie ta instalacja z tym że wtryskiwacze są koloru żółtego
Instalacja założona 25.01.08 przejechane ponad 10kk do tej pory nie ma zadnych zmian ani w spalaniu ani w mocy wszystko jest jak należy...regulacja była tylko 1 po miesiącu nic się nie działo ale tak kazali przyjechac...jeśli chodzi o wtryskiwacze to rzeczywiscie pracuja głośno ale słychac to dopiero po otwarciu maski w srodku bez roznicy...obroty w porządku stoją na 700...wkurza mnie tylko ze od około 120 przejechanych km swieci sie rezerwa ;/ i tak czerwona lampka do 280...
podobno zakładali gaz juz do kilku lancii..miałem watpliwosci co do reduktora zapewnili ze jak cos bedzie nie ok to wymienia na mocniejszy ale wszystko smiga
U nich montowane dokładnie ta instalacja z tym że wtryskiwacze są koloru żółtego
Instalacja założona 25.01.08 przejechane ponad 10kk do tej pory nie ma zadnych zmian ani w spalaniu ani w mocy wszystko jest jak należy...regulacja była tylko 1 po miesiącu nic się nie działo ale tak kazali przyjechac...jeśli chodzi o wtryskiwacze to rzeczywiscie pracuja głośno ale słychac to dopiero po otwarciu maski w srodku bez roznicy...obroty w porządku stoją na 700...wkurza mnie tylko ze od około 120 przejechanych km swieci sie rezerwa ;/ i tak czerwona lampka do 280...
podobno zakładali gaz juz do kilku lancii..miałem watpliwosci co do reduktora zapewnili ze jak cos bedzie nie ok to wymienia na mocniejszy ale wszystko smiga
Stag 300 spalanie Kappa
Krzys do 15l to ja dochodzę tyle,że sam.Od 4 m-cy i dojść nie mogłem dopóki nie kupiłem interfejsu.Teraz widzę,że gazownicy lecieli w ch
,zresztą półprawdy i oszustwa,to ich wspólna cecha.O gwarancie już pisałem,następny powiedział dla siebie wygodną wersję,inny przełożył reduktor i na tym zakończył twierdząc,że samo się ułoży...Pomału to staje się to moim hobby,dobrze że czegoś się uczę,chociaż sekwencję założyłem,żeby nie grzebać i nie kręcić śrubką...
Do Adisza:
-chciałbym zobaczyć u siebie cyferkę 250km,jak skończy się gaz
Wchodzi mi 15l.
najwięcej zobaczyłem 230,ale to było 28kkm temu
Podstawą dobrej pracy instalacji jest odpowiedni reduktor,a taki Ci założyli,
ja też za taki zapłaciłem przy montażu,niestety miałem założony do 100km
Co do wtrysków 30kkm wytrzymały,te które są na zdjęciu czerwone
Cóż,życzę dalej bezproblemowej jazdy i takiego spalania.
pozdrawiam

Do Adisza:
-chciałbym zobaczyć u siebie cyferkę 250km,jak skończy się gaz

najwięcej zobaczyłem 230,ale to było 28kkm temu

Podstawą dobrej pracy instalacji jest odpowiedni reduktor,a taki Ci założyli,
ja też za taki zapłaciłem przy montażu,niestety miałem założony do 100km
Co do wtrysków 30kkm wytrzymały,te które są na zdjęciu czerwone
Cóż,życzę dalej bezproblemowej jazdy i takiego spalania.
pozdrawiam
David Lancia k 2,0 20V VIS 1997 LPG
- Krzys
- Forumowicz/ka
- Posty: 672
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród
Stag 300 spalanie Kappa
Ten reduktor KME nie polecam nikomu, np. za cieknące notorycznie kolanka, poza tym jest tylko do max. 150KM
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa
Stag 300 spalanie Kappa
Hej ,z tym słupem to nie do mnie myślę?
Przy okazji do tych,którzy mają scorpiona,jaki typ filterka tam przychodzi?

Przy okazji do tych,którzy mają scorpiona,jaki typ filterka tam przychodzi?
David Lancia k 2,0 20V VIS 1997 LPG
Stag 300 spalanie Kappa
zgadzam sie z toba w 100% pozostaje jeszcze kwestia pomiaru spalania"kamyk" pisze:sam nie wiem co o tym wszystkim myśleć
dlaczego jednym palą miej innym więcej
ja jakbym nie jeździł nie mogę zejść poniżej 16 litrów
silnik 2,4
nie chce pisać że nie wierze ale nie wydaje mi się realne żeby silnik 5 cylindrowy spalał mniej gazu niż 15 litrów po mieście
nie chce też nikogo osądzać ze kłamie
ale czasem mam wrażenie że nie każdy piszę prawdę o spalaniu - tylko nie mogę zrozumieć dlaczego (może w jakiś sposób chce się dowartościować)
jeszcze raz proszę nie zrozumcie mniej źle (szczególnie Ci którym mało pali)

Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system
Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system