Kappa - jaki wybrać silnik ?

Moderator: stabraf

dellti
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 318
Rejestracja: 26 sty 2006, 0:00
Lokalizacja: w-wa

3.0 czy 2,4 proszę doradźcie

Post autor: dellti » 21 lis 2006, 12:41

"Radicz" pisze:
"tomek" pisze: To ja wolalbym 3.0 V6!
A możesz to uzasadnić Tomek? Znam silnik 20VT bardzo dobrze z autopsji, 3.0 V6 z opowiadań Delltiego i dla mnie wybór jest prosty :)
Pozdrawiam, Radicz.
W przypadku 20VT masz za to potencjalne problemy z turbiną - nigdy nie wiadomo jak poprzedni właściciel ją traktował. Choć generalnie gdybym teraz miał wybierać pod swoim kątem to ... wybrałbym 2.0T :) Ale to czysto subiektywna ocena.
Krzysiek
V6

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

3.0 czy 2,4 proszę doradźcie

Post autor: tomek » 21 lis 2006, 12:47

"Radicz" pisze:A możesz to uzasadnić Tomek?
V6 jest bardziej elastyczny, latwiej bedzie sie zbieral od dolu.
Z silnikami z Turbina wiesz jak jest.
Poza tym ilnik V6 bedzie bardziej zywotny, nie jest tak wyzylowany z moca.
Ale wszystko zalezy od tego jak te silniki byly serwisowane. Jednakze gdybym mial wybierac silniki o przebiegach >150-200 tys.km - wybralbym V6!
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Awatar użytkownika
DRoszi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 328
Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Inowrocaław-Warszawa
Kontakt:

3.0 czy 2,4 proszę doradźcie

Post autor: DRoszi » 21 lis 2006, 13:10

bier v6 mam tez 3.0 i jest super ten dzwiek przy przyspieszaniu jak wchodzi na obroty i nie slyszalem lepszego

pali trasa tak do 120 km -10-11 l
miasto 13

a jak sie depcze to nawet nie licze bo szkoda sie stresowac ale warto
polecam w automacie na 2 biegu idzie prawie do 160
>WWW.WIMAKRUSZWICA.PL Naturalne Żywienie Zwierząt

Awatar użytkownika
darkobo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1547
Rejestracja: 09 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Łódź

3.0 czy 2,4 proszę doradźcie

Post autor: darkobo » 21 lis 2006, 13:46

"dellti" pisze:Dellti pisze się przez dwa "L" :)
To co przenosisz się do Łodzi na Olechów :lol: ?
homo homini Lancia (est)
Było: Dedra 2.0 ie, Kappa 2.0, Kappa 2.4 JTD
Jest: Delta II 1.6 8V (w rodzinie ;) )

dellti
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 318
Rejestracja: 26 sty 2006, 0:00
Lokalizacja: w-wa

3.0 czy 2,4 proszę doradźcie

Post autor: dellti » 21 lis 2006, 14:08

"darkobo" pisze:
"dellti" pisze:Dellti pisze się przez dwa "L" :)
To co przenosisz się do Łodzi na Olechów :lol: ?
hmm, nie rozumiem : niepewny : :(
Krzysiek
V6

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

3.0 czy 2,4 proszę doradźcie

Post autor: tomek » 21 lis 2006, 14:23

"dellti" pisze: hmm, nie rozumiem : niepewny : :(
Fabryka Dell'a w Lodzi ;)
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Awatar użytkownika
darkobo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1547
Rejestracja: 09 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Łódź

3.0 czy 2,4 proszę doradźcie

Post autor: darkobo » 21 lis 2006, 14:34

"tomek" pisze:
"dellti" pisze: hmm, nie rozumiem : niepewny : :(
Fabryka Dell'a w Lodzi ;)
: brawa : : ok2 : :pifko: : heej :
homo homini Lancia (est)
Było: Dedra 2.0 ie, Kappa 2.0, Kappa 2.4 JTD
Jest: Delta II 1.6 8V (w rodzinie ;) )

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

3.0 czy 2,4 proszę doradźcie

Post autor: tomek » 21 lis 2006, 14:38

"darkobo" pisze: : brawa : : ok2 : :pifko: : heej :
Ale wtedy nick powinien nie byc
'Dellti' lecz 'Dell it' ;)
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Awatar użytkownika
Neronq
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 10 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

3.0 czy 2,4 proszę doradźcie

Post autor: Neronq » 21 lis 2006, 14:49

"dellti" pisze:
"Neronq" pisze: jak ogladasz Top Gear to posluchaj jaka oni maja opinie o klekocie :D
wiesz, akurat prowadzący TopGear nie są dla mnie wyrocznią w sprawie samochodów ... inaczej zastanawiałbym się tylko nad wyborem między porsche a lambo :)

PS. Chwalili diesla w jaguarze :)
Dobra ale tam bym z tego co pamietam 2.7l HDI v6 wiec mial ponad 200KM, ktore sa przepascia w porownaniu ze 140km w kappie choc nie mowie, ze nie daja rade. A bmw 530d juz pojechal clarkson :D
Jezeli ktos jezdzil do tej pory VW vr6 to ropniak napewno mu nie przypadnie do gustu, a 2.4 benzyna bedzie najlepszym rozwiazaniem i kompromisem.

PS
Do Radicza:
Sory jesli ciebie obrazilem swoim stwierdzeniem ale wiesz, ja jestem jeszcze mlody i mysle bardziej 4fun :P. Klekot w limuzynie troche nie przystoi, to dobre rozwiazanie do terenowki, vana czy jakiejs ciezarowki :D
Iza GT TDi 130HP kle kle kle :D
Byla Nuova Delta 1.6i.e. - Prawie jak HF :PPP
Gary Fisher Tassajara Disc ... 4Cross

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

3.0 czy 2,4 proszę doradźcie

Post autor: tomek » 21 lis 2006, 15:14

"Neronq" pisze:[Klekot w limuzynie troche nie przystoi
Wiesz Kappa juz dawno stracila swoj prestiz, nie sa to juz auta wozace Prezesow (no chyba, ze naszych, grupowych), ministrow czy dyrektorow (juz niewielu.
Auto sluzy wielu z nas do podrozowania i to czasami wielu kilometrow w roku. W takic wypadkach czesto liczy sie EKONOMIA i WYGODA.
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

3.0 czy 2,4 proszę doradźcie

Post autor: pew » 21 lis 2006, 15:53

"DRoszi" pisze:bier v6 mam tez 3.0 i jest super ten dzwiek przy przyspieszaniu jak wchodzi na obroty i nie slyszalem lepszego
a jak sie depcze to nawet nie licze bo szkoda sie stresowac ale warto
polecam w automacie na 2 biegu idzie prawie do 160
ee no panie 8v na turbinie też pięknie brzmi (lepiej niż 16v turbo bo lepszy bas :wink: ) i przyspiesza lepiej ...
a z tą dwójką to zazdroszczę bo kiedyś swoim spróbowałem i przy 130 silnik przypomniał sobie że ma w sobie drobną wadę konstrukcyjną w postaci obracających się panewek :(
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
DRoszi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 328
Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Inowrocaław-Warszawa
Kontakt:

3.0 czy 2,4 proszę doradźcie

Post autor: DRoszi » 21 lis 2006, 17:55

tez dla tego nie krece mojej kapci caly czas ale czasem trzeba pocisnąć jakiegoś wiesniaka na swiatlach
nie wiem jak brzmi ten twoj silnik ale moj dzwiek mi sie podoba i napewno nie zmienie tlumika chociaz widac ze nie jest to orginalny ze tak powiem od nowosci ale pasuje idealnie z przodu auta nic nie slychac i wsrodku tez tylko z tylu poezja he he


jak juz kupowac to 3,0 spali ci prawie tak samo jak 2.4 bo bedziesz 2,4 bardziej dusil na wyzszych obr
>WWW.WIMAKRUSZWICA.PL Naturalne Żywienie Zwierząt

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 21 lis 2006, 18:42

dołoże swoje trzy grosze.
szukaj kappy z kompletem kluczyków i kart kodowych.
NAJWAZNIJSZE aby była bezwypadkowa i miała realny przebieg.

V6 - zalety -
trwałośc
elastyczność
dzwięk.

wady - koszty utrzymania - paliwo - OC - czesci do rozrządu - chciaż sie go rzadkow wymienia,

JTD - zalety - SPALANIE - !!!! bardzo małe. cena kilometra porównywalna z ceną jazdy na LPG (silnik 2.0-2.4). ale odchodzą koszty założenia
LPG, przeglądów,bulti w bagażniku itp. Można wstawić chip w LT i mieć około 170 KM.

Wrażliwy element to turbina, która niestety przez złe trakowanie może zaboleć finansowo.

2.4 całkiem dobra elastycznść
ceny serwisu całkiem. ok, duzo częsci pasuje z 2.0-20V

minus i to duży - żle traktowane jednostki często ulegają awarii - przekrecona panewka. nie jest to silnik dla ingnoranta i kretyna.
Nie można go wkrecac gdy jest zimny i pilnowac wymiany oleju. itp. (tylko nie Lotos - Castrol)


LPG- to inna bajka. Koszto okło 4500 - 5000 zl i z doświadczenia wiem że tylko zakładaj w EGP. Do taniej instalacji i kiesko założonej dołożysz dwa razy. :) pozdrawiam wybór należy do ciebie.

LukaszN
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 255
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Wrocław (bez Besancon :))

3.0 czy 2,4 proszę doradźcie

Post autor: LukaszN » 21 lis 2006, 19:10

Panowie i Panie, Śmiem twierdzić że w temacie Kappa 3.0 z LPG i Kappa benzyna 2.0T 20V jestem ekspertem.

Kappe 3.0 uzytkowalem od 2002 roku, jupiona przy stanie licznika 176 tys. km. w cenie ponizej 4000 Eur Byla w stanie idealnym - silnik jak marzenie, przyspieszanie przy jezdzie obledne, bez wzgledu jaka predkoscia jedziesz. Na gazie zrobilem okolo 80 tys.km, dociagajac samochod do 277 tys. km przebiegu (czyli robiac 101 tys km). cena instalacji 1100
Nie mialem zadnych problemow z instalacja, mapawtryskow gazu byla dopieszczana na samochodzie, wymieniana kilkukrotnie, ale mam kolege u ktorego zalozylem juz kilka instalacji i dozywotnia gwarancje na wszystko... Rachunek jest prosty. Kappa 3.0 pali srednio 13L benzyny, ja podczas jazdy autostrada (tu przypada 70% kilometrarzu jak robie) nie potrafie jechac wolniej niz 140 zatem spalilem okolo 13000 L benzyny, co przy jej cenie okolo 1,10 Eur daje 14300 Eur. A na gazie mamy: 13,6 L na 100 czyli 13740 L gazu po 0,65 co daje 8900 ROZNICA to 5400 Euro - 1100Eur = 4300 czyli mam pieniadze na kupienie kolejnej takiej Kappy. Nie wiem czy istnieje prostszy rachunek ekonomiczny, silnik ne wymagal zadnej naprawy z powodu uzywania gazu.

Kappa 2.0T to inna bajka, bardziej prosta, trwardzsza i szybsza. Ten samocod bierze 9.5 na autostradzie przy 140 - 160 km/h i tez rozwarzam zalozenie instalacji LPG. TRZEBA JEDNAK WIEDZIEC GDZIE, CO i JAK.


Jechalem tylko raz kappa 2.4 po przejsciu z 3.0 trzeba bylo bardziej cisnac samochod zeby jechac, palil jak kappa 3.0...
2.4 JTD mialem z wyporzyczalni byla to Alfa 156, i co to za oszczednosc, kiedy tnac 160 - 180 ten samochod palil 9 L/100?
Dla mnie dizel ma tylko wtedy sens, gdzy przy szybkiej jezdzie wezmie 7/100, jezeli wiecej, to musze sie zgodzic z poprzednikirm ze dizel jest dla emerytow.... :lol:
Jest 2.0T 20V byla Kappa 3.0

Awatar użytkownika
Neronq
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 10 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

3.0 czy 2,4 proszę doradźcie

Post autor: Neronq » 21 lis 2006, 20:02

Nie uwierze, ze 3.0 v6 bedzie palic tyle co 2.4 , mialem w rodzinie renault safrane 3.0v6 i palila 3 litry wiecej niz 2.5 20v na pieciu garach ktora teraz jezdzimy, zreszta na gazie :P
Silnik z turbinka fajna alternatywa , posiadalem jakis czas temu audi 200 turbo 220KM i palilo mi srednio niecale 13l gazu, a delikatnie nie jezdzilem bo sie nie dalo :DDDDD
Diesle jak mowilem do vana sie nadaja jak sie jedzie z rodzina nad morze
albo na taxi :P

A kappa mimo wszystko dalej ma swoj prestiz i dalej dobrze wyglada, ludziom dlugo bedzie sie kojarzyc z rzadowymi limuzynami :D
Iza GT TDi 130HP kle kle kle :D
Byla Nuova Delta 1.6i.e. - Prawie jak HF :PPP
Gary Fisher Tassajara Disc ... 4Cross

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kappa/Kappa SW/Kappa Coupe”