Post
autor: moneyy555 » 01 lis 2019, 0:58
Witam.
Spróbuję trochę odświeżyć temat.
Spór o to jakiej firmy olej jest najlepszy trwa od x lat i tyle opinii ilu kierowców mam tego świadomość...
Od niedawna jestem posiadaczem Lancia Kappa 2.0 i w aucie jest już drugi silnik, bo oryginalny zatarł się na panewkach.
Staram się dbać o regularne wymiany oleju max. przy 12 000 km przy tym nie płacąc dużych pieniędzy tylko po prostu dbam o regularność wymian.
Po kupnie auta czas na wymianę 2 letniego auta w mojej Kappie i zastanawiam się jaki olej będzie miał "dobre" właściwości smarne, zwłaszcza w aktualne zimne dni.
Na pewno nie będę dopłacać za nazwę typu Liquil Molly, Motul, Valvoline, Castrol itp.
Shell z własnego doświadczenia wiem, że ma silne właściwości myjące i w Busie Dieslu 2.8 oraz Volvo 2.4 miałem przypadki, że w obu silnikach (ponad 600 000 km i 350 000 km) padły pierścienie (albo taki zbieg okoliczności x2).
Mobil to mobil, jeździ się na tym i to działa. W innym busie leje 15W40 Mobil Delvac i silnika nie słychać, chociaż z kolei w C5 2.0 PB 10W40 Mobil na zimnym słychać popychacze przez kilka sekund, ale oleju nie ubywa (chociaż może to już też kwestia zużycia silnika). W 406 1.8 PB + LPG na Mobilu nie ma zużycia zupełnie, a auto przejechało od wymiany już 7 000km i to pod dużym obciążeniem także na autostradach.
GM 10W40 leje do Daewoo Leganzy 2.0 PB + LPG, która ma ponad 300 000 km (jest to silnik Opla więc uznałem, że będzie pasował taki olej), na zimnym rozruchu słychać popychacze przez 5 sekund i po 6000 km od wymiany z dużym obciążeniem (także z przyczepką + autostrada) auto zużyło ok. 1 L oleju (uważam, że jak na takie warunki eksploatacji jest to okej.)
Jest jeszcze Espace 2.0 T PB + LPG i dużo auto robi km na trasach, jeździło na Lotosie, teraz na Elfie i zużycie identyczne czyli ok. 1 L na 12 000 km.
Kolejny sprawdzony olej to Total wcześniej 5W40 teraz 10W40 w C5 1.8 PB. Autko trochę lubi olej zwłaszcza po autostradzie i 1,5 L na ok. 7 000 km póki co się utrzymuje bez zmian, niezależnie od gęstości. Plusem tego oleju jest cicha praca od początku nawet na zimno.
I właśnie taki olej chce zalać do Kappy 2.0 żeby panewki miały dobre smarowanie czyli Total 10W40.
Może komuś się przydadzą moje obserwacje w autach, którymi jeździłem i chętnie poczytam innych opinie.
Chyba, że ktoś poleci inną sprawdzoną firmę, która sprawdził na własnej skórze?
Kappa będzie autem na dalsze wypady, także na autostradę i trasę.
Czy ktoś może też coś napisać więcej o średnio półkowych olejach nowych producentów takich jak np. Drive+, Champion, Wolf, Jasol lub też np. Lotos, Texaco i jak one się spisują w Kappach?
Mam na myśli głośność silnika, zużycie większe czy mniejsze oleju itp.
Będę wdzięczny za wszelkie opinie i obserwacje.