Strona 6 z 6

2.0 16V

: 13 cze 2008, 22:24
autor: kretekpodnietek
wzrosłaby moc a zmiejszyłaby się V-max, no i licznik pewno by kłamał.

in mniejsza średnica tym mniejsza prędkośc obwodowa,

miałem kiedyś dużo komarów i rometów :D no i te na kołach 16' były silne ale powolne, a te na kołach 19' goniły jak głupie, ale były słabe.

wybaczcie jak pieprze głupoty ale zalany troche jestem.

2.0 16V

: 14 cze 2008, 19:56
autor: kaeres
Żadna moc nie wzrasta.
Zmniejszają się po prostu opory.
W przypadku mniejszej szerokości jest to opór toczenia, a w przypadku mniejszego obwodu opór powietrza.

2.0 16V

: 15 cze 2008, 13:05
autor: Pepto
Panowie kompromitacja totalna :D ale po kolei:

1-Moc nie zależy od wielkości kół pojazdu!
2-Co do oporów to rzeczywiście, szersza opona daje odczuwalny wzrost oporów toczenia (gównie objawiający sie we wzroście spalania), za to różnice w oporach aerodynamicznych są pomijanie małe.
3- Meritum zimna średnicy koła.

Obrazek

Tak jak widźmy na załączonym obrazku, przy tej samej prędkości obrotowej (rozpatrujemy tu drogę po jednym obrocie, czyli równą jest obwodowi), małe koło pokonało mniejszy odcinek niż koło duże.
Stąd konkluzja (większe koło wiesza prędkość maksymalna) ale za to na mniejszym kole auto potrzebuje mniejszego momentu (jak wiadomo moment =siła*ramię) co daje wynikowo lepsze przyspieszenie.
I ot to cała tajemnica.

P.S
Do moderatorów można by przenieść tą cześć nie związanej z tematem dyskusji gdzieś indziej, plus narzekania jednego z forumowiczów na tunerów oszustów bo to zupełny off-topic.