Lancia R.I.P. ?

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!
Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Petycja miłośników Lancii do zarządu Fiat Group Automobi

Post autor: Dudi » 01 gru 2013, 0:06

broker pisze:Oczywiście, że decyzje co do Lancii to decyzje Marchionne i generalnie Włochów. Lancia jest na ostatnim miejscu priotytetów wśród marek koncernu.
Tylko, że ja rozumiem Marchionne i spółkę. Celem firmy jest zarabianie pieniędzy dla akcjonariuszy, pomnażanie ich majątku poprzez wzrost ceny akcji. Tak działa każda firma.
Tylko pytanie kto właściwie jest akcjonariuszem tej firmy i dlaczego podejmuje takie decyzje, a nie inne... :roll:
broker pisze:Mamy rok 2009, Fiat podejmuje decyzję o przejęciu Chrysler'a. Decyzja zbawienna dla Fiata jak się dziś okazuje.
Skutki tej decyzji to m.in. przesunięcie ciężkości koncernu z Europa/Ameryka Płd na Ameryka Płn/Ameryka Płd/Azja/Europa. Co gorsza dla nas, nie ma miejsca dla Lancii w tej strukturze w przeciwieństwie do Alfy o czym się za chwilę przekonamy.
Marchionne inwestuje tylko tam, gdzie widzi maksymalne możliwości zwrotu na zainwestowanym kapitale. I słusznie, od tego zależy przetrwanie firmy.
I bardzo słusznie. Ale oprócz bycia zagorzałym finansistą, powinno się przewidywać wprowadzenie pewnych modeli, które na pewno przyniosłyby zyski i szkoda je zmarnować (np. Fulvia).
W takim układzie ś.p. Agnelli, podjąłby zupełnie inne decyzje (a też był zakochany w Stanach..., zresztą jak większość Włochów :roll: , pierwszy z brzegu przykład, to premiera Uno na Przylądku Canaveral, gdzie model ten był naprawdę ważny w Europie, a nigdy w USA, no ale to robiło wrażenie...)
broker pisze: Oby obecna sytuacja = Lancia Ypsilon + tylko modele bliźniacze z Chryslerem nie okazała się trwała.
Nawet jeśli jednak nie doczekamy się szybko innych modeli Lancii niż wspólne projekty z Chrysler'em to to tak nie ma co porównywać tego do obecnej sytuacji. Przecież Thema i Voyager w obecnej postaci (znaczki Lancii na amerykańskie modele) to było rozwiązanie tak na szybko, na teraz. Nie ma co narzekać, bo realnie była tylko jedna alternatywa - Chrysler zostaje w Europie a LAncia sprzedaje tylko Y i Deltę. To byłby koniec marki imho. Co by nie powiedzieć o Marchionne, jego decyzja o wycofaniu Chrysler;a z Europy i wrzuceniu Voyagera i Themy jako Lancie dały marce czas i jakąś szansę na przyszłość. Tylko dlatego możemy dziś sobie jeszcze dyskutować o Lancii.
Tak przy okazji, są kraje, gdzie Voyager to najpopularnieszy model Lancii (Niemcy, Szwecja) albo drugi (Hiszpania).
Pełna zgoda. Oby tylko nie potrwało to za długo...A tyle pięknych konceptów pojawia się w międzyczasie :roll:
broker pisze:Co do przyszości Lancii, nic innego nam nie pozostało jak tego typu akcje nacisku. Jak Fiat/Chrysler ogarnie się inwestycyjnie, modelowo i finansowo w ciągu najbliższych 5 lat, to może potem inaczej spojrzy na Lancię.
W pełni popieram. Jeśli zarząd FGA zobaczy, że jest jakaś grupa ludzi, którym zależy, żeby historia Italii przetrwała, to musi zwrócić na to uwagę. Nie ma innej drogi po prostu. Nie wyjdziemy na ulice, jak na Ukrainie :)
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Petycja miłośników Lancii do zarządu Fiat Group Automobi

Post autor: broker » 01 gru 2013, 11:34

Gdyby Marchionne był tylko finansistą, to dziś Alfą zarządzałby Piech ;)

Marchionne inwestuje w pewniaki (marki i rynek USA plus Brazylia) i ryzykuje tam gdzie widzi jakieś szanse (Maserati, Alfa, wejście marki Fiat do USA i Chin). Lancia to taki mało znaczący szczegół w tej całej układance, najbardziej ryzykowany, najmniej pewny co do sukcesu, najmniejszy potencjał wolumenu sprzedaży. Najgorsze jest to, że w tym momencie główna podpora Lancii czyli rynek włoski ma już 50% (!!) spadek sprzedaży w stosunku to rekordowego 2007.
Połowa rynku wyparowała. Nie mam złudzeń, że Lancia dostanie cokolwiek poza programem Chrysle'ra w najbliższych latach. Mam jedynie nadzieję, że nowe Chryslero-Lancie będą miały jak najwięcej z turyńskiego DNA.

Martwi mnie co innego. Zrobiło się cicho o projekcie Chrysler 100. A to oznacza brak nowej Delty :(
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
ThemADI_NS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1346
Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
Imię: Adam
Lokalizacja: Brzezna / Nowy Sącz

Re: Petycja miłośników Lancii do zarządu Fiat Group Automobi

Post autor: ThemADI_NS » 01 gru 2013, 14:50

Wybaczcie niewiedzę i może głupie pytanie, ale w czym Alfa jest lepsza od Lancii? Czy to wynika z wielkości sprzedaży? Imidżu marki? ...może coś innego?
Obrazek Oj... miejsca coraz mniej... ;)

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Petycja miłośników Lancii do zarządu Fiat Group Automobi

Post autor: broker » 01 gru 2013, 17:22

Jeśli Fiat musiał dokonać wyboru na jaką markę włoską postawić to zdecydowanie Alfa jest łatwiejszym i pewniejszym celem niż Lancia.
Lancia to de facto Włochy i tylko Włochy plus trochę Grecja, Francja, Hiszpania, Belgia, Austria i Szwajcaria. Ostatnio również Polska i Turcja. Poza tym koniec.
Alfa wszędzie sprzedawała się lepiej niż Lancia, jest również obecna w Japonii, Australii, Afryce Płd, Argentynie.
Kluczowe jednak okazały się badania w USA. Okazuje się, ze chociaż Alfa jest tam nieobecna od wielu lat, ciągle istnieje w świadomości wielu potencjalnych nabywców i ma opinię marki premium. Jak powiedział Marchionne Alfa ma dobre DNA. Nie jest przypadkiem, że Piech tak napalił się na kupno Alfy i chciał koniecznie właczyć ją do porfolio VAG. O Lancii nigdy nie wspomniał, chociaż Fiat zdecydowanie szybciej sprzedałby Lancię niż Alfę.
Alfa przy odpowiedniej strategii i gamie modelowej ma zdecydowanie większe szanse na poziom sprzedaży i poziom cen w porównaniu do Lancii.

Ta przewaga Alfy nad Lancia to nie jest kwestia ostatnich lat. Lancia jako marka dużo straciła w wyniku braku jakiejś sensownej wizji, braku inwestycji i marketingu przez dłuższy okres. Myślę, że kluczowym momentem był przełom wieku. Fiat kompletnie nie wykorzystał marketingowo rajdowej legendy Lancii a do tego przed przejęciem grupy przez Marchionne w roku 2004 Fiat był bankrutem. Uratował ich tylko rozwód z GM, gdzie Amerykanie zapłacili ileś tam mld USD, za odstąpienie od opcji wykupu Fiata. Te pieniądze na coś poszly, ale na pewno nie starczyło na Lancię.

Wiem, że dla nas Lancisti to delikatnie mówiąc bardzo przykra sytuacja. Nie byłbym jednak zły na Fiata za podjęcie takiej a nie innej decyzji co do Alfy. Osobiście jestem szczęśliwy, że nie wylądowała w łapach Piecha i Fiat podjął decyzję i prace nad odrodzeniem tej marki w najbliższych latach.
Po prostu trzeba za wszelką cenę naciskać na Fiata, żeby po uporaniu się z obecnymi wyzwaniami, pomyślał też o Lancii. Jeśli Alfa ma być sportową marką premium, to Lancia może znależć miejsce gdzieś między Fiatem a Alfą.


PS. Ilu z was pamięta, że jak Delta III wchodziła na rynek w 2008 to miała status 'ostatniej szansy' dla Lancii ? Że jak Delta nie wypali to Lancii grozi likwidacja. Delta nie wypaliła.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Petycja miłośników Lancii do zarządu Fiat Group Automobi

Post autor: Dudi » 01 gru 2013, 18:06

No takich porównań nie ma co się spodziewać w najbliższym czasie niestety :roll: :|
316 vs Prisma.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Petycja miłośników Lancii do zarządu Fiat Group Automobi

Post autor: Borek » 01 gru 2013, 21:26

Ale wiecie, że jest projekt (wiem, "tylko" projekt, ale to jednak już coś) nowej Delty HF Integrale? Z silnikiem bodaj 230KM z AR.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Petycja miłośników Lancii do zarządu Fiat Group Automobi

Post autor: Dudi » 01 gru 2013, 21:32

Borek pisze:Ale wiecie, że jest projekt (wiem, "tylko" projekt, ale to jednak już coś) nowej Delty HF Integrale? Z silnikiem bodaj 230KM z AR.
Jeśli masz to na myśli, to niestety tylko prywatna wizja : buja w oblokach : :|
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Petycja miłośników Lancii do zarządu Fiat Group Automobi

Post autor: Borek » 01 gru 2013, 21:41

A widzisz? Miałem zajrzeć w tamten temat, ale tego nie zrobiłem. :P

Widziałem kilka artykułów, z których nie wynikała prywata, więc pomyślałem że jest coś na rzeczy... W takiej sytuacji to kiszka, oby jednak wpadła w oko komuś u steru.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Petycja miłośników Lancii do zarządu Fiat Group Automobi

Post autor: broker » 02 gru 2013, 3:56

Dudi pisze:No takich porównań nie ma co się spodziewać w najbliższym czasie niestety :roll: :|
Kapitalna reklama porównawcza.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

MrLJ
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 145
Rejestracja: 06 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Petycja miłośników Lancii do zarządu Fiat Group Automobi

Post autor: MrLJ » 04 gru 2013, 22:20

Dudi pisze:
Borek pisze:Ale wiecie, że jest projekt (wiem, "tylko" projekt, ale to jednak już coś) nowej Delty HF Integrale? Z silnikiem bodaj 230KM z AR.
Jeśli masz to na myśli, to niestety tylko prywatna wizja : buja w oblokach : :|
Cóż, imho jeśli Lancia miałaby coś znaczyć w przyszłości to tylko tego typu projekty mogą ją uratować. Dlaczego? Bo zapewniałyby one jakąś ciągłość koncepcyjną marki. W historii Lancii mamy wiele wielkich momentów, ale to co osiągnęła w sporcie Delta HF Integrale to absolutny rekord. Dlaczego tego nie kontynuować? Tym bardziej, że w ostatnich latach konkurencja w WRC jest stosunkowo niewielka, a prestiż mistrzostw, choć upadający, byłby szansą na promocję nie tylko Lancii, ale samego FIATA.

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

LANCIA R.I.P.

Post autor: broker » 10 sty 2014, 18:24

Smutek ....

:link:


Marchionne potwierdza kluczową rolę Alfy, Fiat skoncetruje się na małych autach, Lancia pozostanie tylko we Włoszech i tylko z Ypsilonem......
?Let those Germans dream on about Alfa Romeo. It will be our brand, together with Maserati, which will successfully put us back on the map in the higher segments. Our goal is to offer something out of the ordinary. People looking for something more exclusive will come looking for us, which also counts for Fiat with the Panda and 500. Lancia, with its Ypsilon-range, will become a brand solely for the Italian market. Our industrial international network will especially focus on Alfa Romeo, and this brand will represent the best that Italy has to offer. Cassino will be of major importance in all this. And if the market doesn?t collapse again, all employees will be back at work within a few years? time.?


Marchionne grzebie Lancię, by wzmocnić Alfę

:link:
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: Dudi » 10 sty 2014, 18:35

Na włoskich portalach te informacje przewijają się już kilka dni, ale ciężko w to uwierzyć :-? :|

:link:
Marchionne_600.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2744
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: Mariusz91 » 10 sty 2014, 18:43

Biorąc pod uwagę ostanie wypuszczane modele... chyba bardzo dobrze

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: broker » 10 sty 2014, 18:52

Bardzo dobrze ? Lancia mogła spokojnie funkcjonować z Ypsilon, Chrysler 200 i Voyager (nowe modele oczywiście) w oczekiwaniu na lepsze czasy.
Nie ma co mieszać do tego obecnej Themy czy Voyagera.

A tak jak Lancia zniknie z europejskich salonów, już do nich nie wróci. To jest koniec marki imho.

Choć mała nadzieja zawsze jest. Alfa w segemcie premium będzie droga. Fiat będzie produkował małe auta. Jest miejsce na markę poniżej Alfy. Tylko obawiam się, czy Marchionne nie chce wrócić z Chryslere'm do Europy ....
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: broker » 10 sty 2014, 19:00

Aha ....

:link:

?La nostra strategia - spiega ancora Marchionne - ? uscire dal mass market, dove i clienti sono pochi, i concorrenti sono tanti, i margini sono bassi e il futuro ? complicato?. Uscire dal mercato tradizionale Fiat per andare ?nella fascia premium. In fondo abbiamo marchi fantastici e per definizione Premium come l'Alfa Romeo e la Maserati. Perché non reinventarli??. ?Il marchio ?Fiat - aggiunge - andr? nella parte alta del mass market, con le famiglie Panda e Cinquecento e uscir? dal segmento basso e intermedio. Lancia diventer? un marchio soltanto per il mercato italiano, nella linea Y?. Chrysler garantir? l'accesso ai mercati internazionali: ?Oggi se mi presento con l'Alfa negli Usa ho una rete di 2.300 concessionari capaci di portare quelle auto dovunque in America, rispettandone il dna italiano?.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”