Spotkaliśmy się z Wilkinem z następującym "problemem".
Grześ po wymontowaniu swoich sprężyn z kappySW 3,0 i porównaniu ich z dorobionymi stwierdził, że:
1. dorabiane mają 6 zwojów, a te z jego samochodu ... 5
2. wysokość sprężyny dorabianej jest (na oko) wyższa od wymontowanej o .... 15 cm
No i powstał "zonk" - co to faraon wymodził (zrobił springi do czołgu a nie do kappy), dlaczego, skąd się biorą takie różnice itd. itp.
Jakie działanie (przed decyzją o dorabianiu) były podejmowanie, aby nie popełnić błędów:
1. dostałem wymontowaną oryginalną sprężynę z kappy coupe - silnik 2,4 (6 zwojów)
2. miałem swoją wymontowaną oryginalną sprężynę z kappy coupe - silnik 3,0 (6 zwojów)
3. sprawdziłem w serwisówce jakie były montowane sprężyny i wg jakiego kryterium (zależało to tylko od pojemności silnika i czy była czy nie było klimatyzacji).
W serwisówce pisze, że sprężyna ma mieć ... 3,6 zwojów





4. konsultowaliśmy między sobą (dorabiaczami) jaką opcję dorabiania wybrać
Co stwierdziliśmy po powyższych analizach:
1. ori sprężyny wymontowane z coupe 2,4 i 3,0 mają po 6 zwojów (Wilkina ma 5

2. drut ma 14 mm grubości (tak jak napisano w serwisówce) we wszystkich przypadkach
3. wysokość ori sprężyny od 2,4 jest niższa o 10-15 mm (błąd pomiarowy lub ugięcia z tytułu zużycia sprężyny) od (ori) silnika 3,0 (serwisówka mówi o 10 mm)
4. "nasze" (dorabiane) sprężyny do 3,0 Pb, 2,4 Pb i 2,4 JTD są wyższe od oryginału (wg serwisówki) o 20 mm (takie było założenie) oraz ...
5. ... sprężyny do 3,0 (dorabiane) są wyższe od sprężyn dorabianych do 2,4 Pb i 2,4 JTD o 10 mm (zgodnie z serwisówką)
Wnioski:
1. Czekamy na montaż pierwszego zestawu i opinie jak wysoko będzie stało auto i czy sprężyny ... da się założyć

2. W razie "W" mamy rozwiązanie, trochę oparte na "rzeźbie", które powinno zadowolić dorabiacza => mam nadzieję, że ta opcja nie będzie konieczna.