Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
Wczoraj byłem u mechanika, warsztat byl nieczynny ale grzecznościowo mnie wpuścił Theresa wisiała na podnośniku (zacisk), odpalona i na DiR zakręciła kołami więc powinno być OK
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
- grzegorz m
- Forumowicz/ka
- Posty: 376
- Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
A u mnie ciąg dalszy napraw gwarancyjnych.Sterownik (podobno) wrócił z (kolejnej) regeneracji.Ale błędy w kompie wskazywały jeszcze konwerter-a dokładnie problem z hamulcem, "sprzęgłem" itp.Nie pamiętam dokładnie.Więc konwerter też ma iść do reklamacji(choć jestem przekonany,że nigdy w regeneracji wcześniej nie był). I tak kolejne 2 tygodnie miną.
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2132
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
Jak po kilkunastu tygodniach oczekiwania na auto i później wściekania się że mimo kapitalki skrzynia dalej a nawet gorzej pracuje oraz niekończących się reklamacjach sprawiłem sobie ulgę w cierpieniu nową skrzynią, jakoś uznałem że nigdy po takich cudach nie będę pewny tego samochodu 

- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2132
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
Masz już auto ? jeździ jak ta lalaJacek pisze:Wczoraj byłem u mechanika, warsztat byl nieczynny ale grzecznościowo mnie wpuścił Theresa wisiała na podnośniku (zacisk), odpalona i na DiR zakręciła kołami więc powinno być OK

- Alley
- Forumowicz/ka
- Posty: 502
- Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
- Skype: alleyek
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Żuromin
- Kontakt:
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
U mnie też jest nie za kolorowo Panowie..
Stoję na czerwonym na D czyli z komfortoniku jest 'luz'. Puszczam hamulec, daje gazu by normalnie ruszyć i szarpnięcie, uderzenie. Skrzynia nie nadążą z puszczeniem sprzęgła. Muszę puścić hamulec i poczekać aż auto zacznie się toczyć, z lekkim puknięciem. Czego to może być pierwszy objaw? Kaseta była wymieniana, gdyż podobno nie była zsynchronizowana, z ASB. Przy R też jest puknięcie, na D różnie, jak zimny to nie, jak ciepły to bardzo słabo wyczuwalne.
Stoję na czerwonym na D czyli z komfortoniku jest 'luz'. Puszczam hamulec, daje gazu by normalnie ruszyć i szarpnięcie, uderzenie. Skrzynia nie nadążą z puszczeniem sprzęgła. Muszę puścić hamulec i poczekać aż auto zacznie się toczyć, z lekkim puknięciem. Czego to może być pierwszy objaw? Kaseta była wymieniana, gdyż podobno nie była zsynchronizowana, z ASB. Przy R też jest puknięcie, na D różnie, jak zimny to nie, jak ciepły to bardzo słabo wyczuwalne.
537-407-123
Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2132
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
Ja bym zaczął od samodopasowania ( "nauczenia skrzyni" - centralki ) .
- Alley
- Forumowicz/ka
- Posty: 502
- Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
- Skype: alleyek
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Żuromin
- Kontakt:
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
Jakiś drobny manual? 

537-407-123
Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 495
- Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
- Lokalizacja: bielsko-biała
- Kontakt:
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
jak masz uderzenie przy ruszaniu to jest problem z elektorzaworami albo ze sprzegłem bo skoro to jest czasami .. to znaczy że nie może to być wina luzu mechanizmu różnicowego albo przegubów ( podobne objawy) więc to i tak jest do roboty bo zmiana biegów nie może odbywać sie udarowo .. to nie motor
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2132
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
Tak jest że to często powód zielonego SLS ale procedura samodopasowania skrzyni ma za zadanie wyrównać ciśnienia i bywa że to wystarcza.
W eLearn jest dokładny opis i w tym temacie też to opisałem ale do aktywacji procedury jest potrzebny examiner.
W eLearn jest dokładny opis i w tym temacie też to opisałem ale do aktywacji procedury jest potrzebny examiner.
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
LUKI ma rację, do tego obejrzyj sobie silentblok w łączniku trzymającym głowicę do nadwozia -może być zerwany
Syn Jacka,
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ
- Alley
- Forumowicz/ka
- Posty: 502
- Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
- Skype: alleyek
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Żuromin
- Kontakt:
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
Najgorsze jeszcze jest to, że dziś jadąc wyskoczyl "error comfortonic". Dodatkowo zmienia biegi jak mu się chce, przepustnica nie jest otwarda ponad 20% i biegi zmienia po 3 tysiące.
537-407-123
Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2132
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
Elektronika
czyli elektrozawory dają o sobie znać. Zmiana biegów przy 3 tyś obr wskazuje na uszkodzone elektrozawory biegowe ( koszt w ASO ok 100zł szt ) zaś to można przyjąć jak ma się pewność że ciśnieniowe są w 100 % sprawne.
Ale czy ta zmiana tak wysoko jest tylko wtedy gdy skrzynia jest w trybie awaryjnym ?
Kup w ASO nowy kompletny korpus z elektrozaworami i nie dawaj się nabijać w butelkę że gdzieś kupisz same elektrozawory i będzie git. Korpus nadal jest stary i wypracowany a tak kupowane elektrozawory często są odrzutami produkcyjnymi które w Polsce są sprzedawane jako nowe w 100% sprawne .

Ale czy ta zmiana tak wysoko jest tylko wtedy gdy skrzynia jest w trybie awaryjnym ?
Kup w ASO nowy kompletny korpus z elektrozaworami i nie dawaj się nabijać w butelkę że gdzieś kupisz same elektrozawory i będzie git. Korpus nadal jest stary i wypracowany a tak kupowane elektrozawory często są odrzutami produkcyjnymi które w Polsce są sprzedawane jako nowe w 100% sprawne .
- Alley
- Forumowicz/ka
- Posty: 502
- Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
- Skype: alleyek
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Żuromin
- Kontakt:
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
W awaryjnym w ogóle nie zmienia biegów. Rusza jakby z 5. Póki skrzynia daje rade jeździć to trzeba ją wyeksploatować do końca, ale już mysleć trzeba zacząć.
537-407-123
Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 495
- Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
- Lokalizacja: bielsko-biała
- Kontakt:
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
tak jak ją wyeksploatujesz do 0 to kupisz uzywke ze śmieci założysz i pojedziesz remontowac ... a jak tą zarżniesz do końca to czeka Cię wymiana tarcz i przekładek sprzegłobiegowych bo będą fioletowe, wanglera/sprzęgła bo się wytra łapatki, sterownika z elektorzaworami bo się przegrzeje , oraz łożyszk i koszy biegowych i będzie 3x drożej
więc lepiej naprawić niż kupić niewiadomo co coś o tym wiem bo kilka automatów zmęczyłem i w ekstremalnych przypadkach kosztowało to nawet 14.000zł aby jeździło a skrzynie z pod płotu kupowanie nie od właściciela pojazdu to jest złom ...

- Alley
- Forumowicz/ka
- Posty: 502
- Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
- Skype: alleyek
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Żuromin
- Kontakt:
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
Nie będę remontować. Za duzo się tu naczytałem o sytuacjach w których ludzie oddaja do generalki i 50 razy jeżdzą na poprawki i dalej jak problem mieli tak mają, a pieniędzy poszło tyle, że lepiej nie gadać.
537-407-123
Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.