Strona 7 z 30
Koniec lancii w europie
: 10 sty 2014, 19:19
autor: grnb
Re: LANCIA R.I.P.
: 10 sty 2014, 19:19
autor: Rafako
Re: LANCIA R.I.P.
: 10 sty 2014, 19:29
autor: hitmanag
Tego się przecież spodziewaliśmy, niestety.
Po jakimś czasie, się okaże, że sprzedaż aktualnej wersji Ypsilona jest za mała i wygaszą projekt Lancia!
Re: LANCIA R.I.P.
: 10 sty 2014, 19:47
autor: broker
To już chyba nie ma większego znaczenia. Lancia sprowadzona do Autobianchi, jeden mały model i tylko Włochy. Wcale się nie zdziwię jak nie będzie następcy Ypsilona, albo będzie ze znaczkiem Alfy.
Niestety spełnia się najczarniejszy scenariusz, czyli Fiat zmienił zdanie w kwestii powiązania Lancii z Chryslerem. Coś co wielu Lancisti przeklinało było ostatnią szansą Lancii na dotrwanie do lepszych czasów.
Re: LANCIA R.I.P.
: 10 sty 2014, 19:48
autor: Dudi
broker pisze:
Coś co wielu Lancisti przeklinało było ostatnią szansą Lancii na dotrwanie do lepszych czasów.
To teraz powinni się cieszyć

Re: LANCIA R.I.P.
: 10 sty 2014, 19:53
autor: Nat
Przecież już zlikwidował - została tylko trącąca myszką Delta i Ypsilon.
Jeśli chcecie save lancia, to sami sobie kupcie jakiegoś amerykańskiego grata i nalepcie znaczek Lancii, do tego chyba nie trzeba nazywać się Marchionne? Taniej wyjdzie niż nabijać kabzę temu bałwanowi, a efekt ten sam.
Re: LANCIA R.I.P.
: 10 sty 2014, 20:06
autor: broker
Tu nie chodzi o amerykańskiego grata, tylko, żeby nowy Chrysler 200 był w Europie Lancią. Tym bardziej, że zaprojektowali go Włosi.
Nie wiem co się stało, że szefostwo Fiata tak zmieniło zdanie, jeszcze pół roku temu Lancia w Europie na bazie Ypsilon i wspólnych modeli z Chryslere'm
była na porządku dziennym.
Chociaż chyba wiem ...
Ze słów Marchionne wynika, że plan 'Alfa Romeo' jest ponad wszystko i Lancia wręcz w tym przeszkadza. AR Giulia ma się sprzedawać a nie Lancia Flavia. Plan rozwoju Alfy jest krytyczny z punktu widzenia Fiata, do tego stopnia, że wewnętrzna konkurecja została wykluczna. To jest moim zdaniem tło tej decyzji. Fiat jest zbyt cienki finansowo a Alfa zbyt słaba, żeby Lancia w ogóle była na tapecie.
Re: LANCIA R.I.P.
: 10 sty 2014, 20:14
autor: hitmanag
broker pisze:Ze słów Marchionne wynika, że plan 'Alfa Romeo' jest ponad wszystko i Lancia wręcz w tym przeszkadza. AR Giulia ma się sprzedawać a nie Lancia Flavia. Plan rozwoju Alfy jest krytyczny z punktu widzenia Fiata, do tego stopnia, że wewnętrzna konkurecja została wykluczna. To jest moim zdaniem tło tej decyzji. Fiat jest zbyt cienki finansowo a Alfa zbyt słaba, żeby Lancia w ogóle była na tapecie.
Niestety ale się z Tobą zgadzam.
Re: LANCIA R.I.P.
: 10 sty 2014, 20:46
autor: Nat
broker pisze:Tu nie chodzi o amerykańskiego grata, tylko, żeby nowy Chrysler 200 był w Europie Lancią.
Co poeta chciał przez to powiedzieć?
broker pisze:Tym bardziej, że zaprojektowali go Włosi.
Folcfagena golfa, tatę indyka, hyundaia matriksa i żyguli też zaprojektowali Włosi i cóż z tego?
Re: LANCIA R.I.P.
: 10 sty 2014, 20:57
autor: Dawid
Kto Qrwa wymyslił tego Marchionne ???
Re: LANCIA R.I.P.
: 10 sty 2014, 21:30
autor: Nat
"Lancia, with its Ypsilon-range, will become a brand solely for the Italian market."
Deja vu z historią Autobianchi.
Re: LANCIA R.I.P.
: 10 sty 2014, 22:16
autor: broker
Nat pisze:broker pisze:Tym bardziej, że zaprojektowali go Włosi.
Folcfagena golfa, tatę indyka, hyundaia matriksa i żyguli też zaprojektowali Włosi i cóż z tego?
Nie wiem co ma do tego Żyguli, niestety nie nadążam za takimi konstrukcjami myślowymi.
Chrysler 200 powstał na fiatowskiej platformie, został zaprojekowany przez Fiata. Może się stylistycznie podobać lub nie, ale to włoskie auto. Szkoda, że nie będzie to Lancia w Europie.
Re: LANCIA R.I.P.
: 10 sty 2014, 23:13
autor: Nat
To proste - tak jak sąsiadujące z nim auta, żyguli zostało zaprojektowane przez Włochów, konkretnie przez Dantego Giacosę, autora takich arcydzieł motoryzacji jak F600, F500, F600 Multipla itp.
Krajsler two hundred jest tak samo włoski jak wspomniane hjundaje, taty, żyguli czy folcfageny - same typowe Lancie, jedynie znaczek przekleić...
Masz rację, Chrysler udający Lancię MOŻE się stylistycznie nie podobać, ale to przecież kwestia gustu i nie o to chodzi...
To, że ten Chrysler nie będzie Lancią w Europie nic nie zmienia, jak nic nie zmieniło, że Chrysler Voyager jest Lancią w Europie. Pacjent i tak zmarł. Jedyna nadzieja, że jak kiedyś wychrzanią Marchionnego, to zmartwychwstanie. Choć, niestety, obawiam się, że wątpię.
Re: LANCIA R.I.P.
: 10 sty 2014, 23:24
autor: Flyman
Na Żerań z Lancią! Mamy takie piękne hale, cała masę bezrobotnych, gotowych robić za 500 ?.
Nowa Delta w Polsce by kosztowała 45 000 pln i schodziłaby, jak ?świeże bułeczki?.
Rozmarzyłem się

Re: LANCIA R.I.P.
: 11 sty 2014, 1:36
autor: broker
Nat pisze:To proste - tak jak sąsiadujące z nim auta, żyguli zostało zaprojektowane przez Włochów, konkretnie przez Dantego Giacosę, autora takich arcydzieł motoryzacji jak F600, F500, F600 Multipla itp.
Krajsler two hundred jest tak samo włoski jak wspomniane hjundaje, taty, żyguli czy folcfageny - same typowe Lancie, jedynie znaczek przekleić...
Masz rację, Chrysler udający Lancię MOŻE się stylistycznie nie podobać, ale to przecież kwestia gustu i nie o to chodzi...
To, że ten Chrysler nie będzie Lancią w Europie nic nie zmienia, jak nic nie zmieniło, że Chrysler Voyager jest Lancią w Europie. Pacjent i tak zmarł. Jedyna nadzieja, że jak kiedyś wychrzanią Marchionnego, to zmartwychwstanie. Choć, niestety, obawiam się, że wątpię.
To nie jest to samo. 200 został zaprojektowany przez FIAT-a a nie przez jakichś Włochów. Przez tego samego Fiata, który jest właścicielem Lancii.
Jak by ci pokazali najpierw Lancię Flavia a dopiero potem Chrysler 200 to by coś zmieniło ? Wtedy miałbyś znaczek Chrysler'a na Lancii ?
To, że nie będzie Lancii Flavia w Europie zmienia bardzo dużo. Niestety.
Marchionne nikt nie wychrzani jak jego plan się powiedzie. Akcjonariusze FIAT'a chcą zobaczyć wzrost wartości ich akcji. Fuzja z Chryslere'em, sukces Maserati, ewentualny sukces Alfy, ekspansja Jeep'a itd, jak to się wszystko powiedzie, to Marchionne odniesie sukces. Lancia nie ma znaczenia w tej układance.
Tak przy okazji, niezły paradoks. Ypsilon produkowany w Polsce nie będzie tu sprzedawany
W ogóle nie rozumiem decyzji o wycofaniu Ypsilon poza Italią. Lancia i tak nie miała niezależnych salonów, tylko łączone z Fiatem czy Alfą. Koszt istnienia na rynku raczej niski. Jeśli to się potwierdzi to pacjent faktycznie umarł chyba już bezpowrotnie.
Ciekawe też, że Fiat nie wystawia marki na sprzedaż. Tzn, że się boją, że ktoś inny zrobiłby im konkurencję. A sprzedaż Lancii z zachowaniem jej włoskiej siedziby to chyba jedyna alternatywa w tej sytuacji. To jak z Volvo czy Jaguar Land Rover. Ale Fiat pewnie na to nie pójdzie i zrobią jak GM z marką Pontiac.