: 12 lut 2014, 2:23
Żeby trochę wyjaśnić...
Uno Turbo pierwszej generacji posiadało silnik 1,3T. Od zwykłych wersji różniło się body-kitem (zderzaki, koła, ozdobne listwy, nakładki na progi, tylna klapa ze spoilerem wykonana w całości z tworzywa), wnętrzem (tapicerka, fotele, kierownica, deska rozdzielcza, bogatsze wyposażenie), mechaniką (układ paliwowy, hamulce, zawieszenie).
Druga generacja była wyposażona w silnik 1,4T o mocy wyższej o 12-21KM (zależnie od wersji i rynku). Oba silniki są bardzo podobnymi konstrukcjami (stara rodzina SOHC) ale różnią się charakterystyką i po części osprzętem.
Generalnie od strony mechanicznej obie generacje są bliźniaczo podobne i bez problemu można stosować podzespoły zamiennie.
Co do swapu to Uno jest prostym samochodem i przełożenie techniki z turbo do innego nadwozia nie jest trudne.
Wersję 3D łatwo poznać pn tym, że ma klamki schowane w słupku, wersja 5D ma takie jak widać na zdjęciach.
Ciekawostka: zarówno Novitec jak i Hormann oferowali przeróbkę na 1,6 w oparciu o bliźniaczy silnik 1,6 z tempry. Moc sięgała zależnie od życzenia klienta od 190 do nawet 220 KM.
Info dla potencjalnych kupujących:
Mechanicznie auto jest "nie do zdarcia", ale obie generacje mają potężne problemy z korozją.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
Uno Turbo pierwszej generacji posiadało silnik 1,3T. Od zwykłych wersji różniło się body-kitem (zderzaki, koła, ozdobne listwy, nakładki na progi, tylna klapa ze spoilerem wykonana w całości z tworzywa), wnętrzem (tapicerka, fotele, kierownica, deska rozdzielcza, bogatsze wyposażenie), mechaniką (układ paliwowy, hamulce, zawieszenie).
Druga generacja była wyposażona w silnik 1,4T o mocy wyższej o 12-21KM (zależnie od wersji i rynku). Oba silniki są bardzo podobnymi konstrukcjami (stara rodzina SOHC) ale różnią się charakterystyką i po części osprzętem.
Generalnie od strony mechanicznej obie generacje są bliźniaczo podobne i bez problemu można stosować podzespoły zamiennie.
Co do swapu to Uno jest prostym samochodem i przełożenie techniki z turbo do innego nadwozia nie jest trudne.
Wersję 3D łatwo poznać pn tym, że ma klamki schowane w słupku, wersja 5D ma takie jak widać na zdjęciach.
Ciekawostka: zarówno Novitec jak i Hormann oferowali przeróbkę na 1,6 w oparciu o bliźniaczy silnik 1,6 z tempry. Moc sięgała zależnie od życzenia klienta od 190 do nawet 220 KM.
Info dla potencjalnych kupujących:
Mechanicznie auto jest "nie do zdarcia", ale obie generacje mają potężne problemy z korozją.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com