Strona 1 z 1

Kappa - turbo benzyna, zawór upustowy

: 17 kwie 2007, 20:34
autor: Rygi
Czesc ekipie

mam pytango, gdzie i czy wogole w silniku 2,0 16T jest umieszczony zawor upustowy? Pytam bo swoja lancie mam stosunkowo niedawno i zauwazylem ze na wezu za turbina (idacy do przepustnicy) jest jakis maly krociec z nalozonym kawalkiem innego weza i zaslepiona koncowka...

charakterystycznego sss nigdy nie slyszalem

turbo pompuje, chociaz wydaje mi sie ze ten silnik powinien dawac nieco wiekszego kopa (na dwojce przy 70 potrafi obrocic kola, ale 3 jest wyraznie slabsza)

ktos wie co to moze byc?

pzdr
Rygi

kappa - 2,0 16V T zawór upustowy

: 17 kwie 2007, 20:53
autor: wujaa
seryjny zarór powinien byc przy turbinie,prawdopodobnie boscha.

kappa - 2,0 16V T zawór upustowy

: 18 kwie 2007, 13:24
autor: Anonymous
kolego jak dojdziesz co to jest to mi napisz kumpel ma fita coupe i ma ten sam problem co ty powinien miec duzo wiecej mocy ale nie ma a turbina pompuje

kappa - 2,0 16V T zawór upustowy

: 18 kwie 2007, 15:35
autor: DeviLL
Napewno wykresik z hamowni by wiele powiedzial o tym co sie dzieje . Ale w ciemno mozna obstawiac : sprezyna waste gate-a popuszcza (niekiedy mozna poczuc jak wozem zarzuci w pewnym momencie) , moze jakis problem z wezykiem , ktory steruje w/w WG , jesli jest seryjny bov to raczej nie bedzie slychac upuszczania powietrza , za to powinno byc sluchac swist turbo jak sie wkreca . Moze tez padl ten "bov" boschowski ? Wiecej info potrzeba

Re: zawór upustowy kappa 2,0 16 V T?

: 20 kwie 2007, 8:55
autor: Klaudek
"Rygi" pisze:Czesc ekipie

mam pytango, gdzie i czy wogole w silniku 2,0 16T jest umieszczony zawor upustowy?
charakterystycznego sss nigdy nie slyszalem

Rygi
Obrazek

sss usłyszysz jak zastosujesz zawór otwarty który nadwyżke wypuszcza poza układ dolotowy....
fabryka robi tak aby nie marnować przefiltrowanego powietrza i wypuszcza do dolotu... nie syczy tak szpanersko ale działa i jest funkconalne :wink:

kappa - 2,0 16V T zawór upustowy

: 20 kwie 2007, 22:55
autor: Rygi
dzieki sliczne, zwlaszcza zdjecie bardzo mi pomoglo. co do samej turbiny to nie slychac swistu jak sie nakreca ale pompuje bez 2 zdan, czuc i widac po wezu dolotowym. Nie wiem, moze ja juz jestem przewrazliwiony ale duuze kopyto konczy sie na 2 potem jest lekki przestoj i ciagnie od ok stowy ;/ moze trojka jest po prostu dluzsza? wydawalo mi sie ze na 3 jak sie wlaczy turbo powinno byc lepiej, wkoncu przewaznie na 3 sie wyprzedza :?

kappa - 2,0 16V T zawór upustowy

: 21 kwie 2007, 0:10
autor: viruskill
ja mam integralke 2.0 8v turbo i tez mialem problem z moca przez dlugi czas sie meczylem szukalem turbo pompowalo do 0,9 bara. i tez ciaglo fajnie na 2 biegu pozniej slabo oczyswiscie niespiszczalem bo 4x4 :D ale w fotel gniotlo. Ok tydzien temu wyciaglem inter cooler i sie okazal nieszczelny dosc duze pekniecia mialem po naprawie turbo 2 razy szybciej pompoje i kopyto jest 2 razy wieksze na kazdym biegu dostaje poteznego kopa przy od 3000 rpm wgniata w fotel niewazne czy to 2 czy 5 :D.

Re: zawór upustowy kappa 2,0 16 V T?

: 13 lis 2008, 21:50
autor: samuel
"Klaudek" pisze:
"Rygi" pisze:Czesc ekipie

mam pytango, gdzie i czy wogole w silniku 2,0 16T jest umieszczony zawor upustowy?
charakterystycznego sss nigdy nie slyszalem

Rygi
http://img143.imageshack.us/img143/9125/simg0349uk3.jpg[/img]

sss usłyszysz jak zastosujesz zawór otwarty który nadwyżke wypuszcza poza układ dolotowy....
fabryka robi tak aby nie marnować przefiltrowanego powietrza i wypuszcza do dolotu... nie syczy tak szpanersko ale działa i jest funkconalne :wink:

W tym przypadku zainteresowało mnie, czy jeśli by zmienić drogę powietrza, tak aby wychodziła na zewnątrz a nie do dolotu, to czy miało by to negatywny wpływ ? Bo ogólnie chodzi mi o to że nie słychać właśnie tego pięknego głosu jak jest w innych autach. U siebie po zdjęciu nogi z gazu słyszę takie coś : odgłos w 0:55

kappa - 2,0 16V T zawór upustowy

: 14 lis 2008, 4:32
autor: lancia1969
Otwarcie bedzie miało negatywny wpływ , masz przepływomierz,wypuszczenie powietrza na zewnątrz bedzie zakłócać prace silnika , inaczej wygląda to w silnikach z MAP sensorem.
Zawory Boscha w Lanciach nie wiem z jakiego powodu są zakładane odwrotnie niz nakazaywała by logika , odwrócenie zaworu napewo przedłuży jego żywotność i zwiększy przecyzje działania - zwróć uwage na którą scianę działa cofające się ciśnienie ( zawór działa tylko w przypadku zamknięcia przepustnicy).
Brak szczelności powoduje powstanie dużego opóźnienia w działaniu turbosprężarki - warto co jakiś czas kontrolować jego szczelność.