Strona 1 z 1
N.Delta 1.6 SPI ---> 1.6 MPI - przerobka
: 29 kwie 2007, 10:50
autor: dawidson
czy ktos sie orientuje czy pompy sa wymienne? znaczy z tego c wiem obie sa zanurzeniowe. czy da sie je fizycznie podmienic? czy chcac wlozyc pompe z MPi do baku z SPI napotkam problemy?
N.Delta 1.6 SPI ---> 1.6 MPI - przerobka
: 29 kwie 2007, 12:18
autor: Neronq
Grzebalem jakis czas temu w tyle samochodu i wydawalo mi sie, ze pompa jest na zewnatrz chyba, ze cos pokrecilem, miedzy zapasem, a kanapa w prawej czesci bagaznika pod podloga zakryta plastikowa pokrywka . Chyba, ze to pompka od centralnego zamka bo cos takiego mialem w passacie ...

N.Delta 1.6 SPI ---> 1.6 MPI - przerobka
: 29 kwie 2007, 21:45
autor: dawidson
instrukcja mowi, ze pompa jest w zbiorniku.
sformuluje pytanie inaczej: czy zbiorniki w 1.6 i.e. (spi) i 1.8 lub 1.6 16v sa takie same?
N.Delta 1.6 SPI ---> 1.6 MPI - przerobka
: 29 kwie 2007, 21:54
autor: sloneczna
Pompy są w zbiorniku ,klapka plastikowa okrągła w bagażniku .Od tej strony jest dostęp do pompy . 1,6 jednopunkt spi ma ciśnienie chyba 1,2 bara i taka powinna być ,1,8 MPI i każdy wielopunkt pracuje z ciśnieniem 3 bary. Nie mozna ich podmieniać . Potem znzczenie ma jeszcze wydajność np 150l/min.
N.Delta 1.6 SPI ---> 1.6 MPI - przerobka
: 29 kwie 2007, 22:22
autor: dawidson
mi wlasnie potrzeba tych trzech barow i wiekszej wydajnosci.
chce przeszczepic wielopunkt z silnika 1.6 8V MPI siedzacego we fiacie punto mk1. przeszczep calego silnika to zbyt duzo roboty.
wiem, ze kolektor ssacy podejdzie bez problemow.
to w nim siedza wtryski i sam regulator cisnienia.
to co jeszcze bym musial wymienic to komputer i wiazka do niego.
ostatnia rzecz to pompa paliwa.
pozatym nie ma nic co by roznilo oba te silniki.
moje pytanie co to jest (zaznaczone kwadratem):
http://img78.imageshack.us/img78/1710/l ... iumis1.jpg[/img]
Majkel, wybacz, ze wykrzystalem fotke twojego silnika bez wczesniejszego pytania.
N.Delta 1.6 SPI ---> 1.6 MPI - przerobka
: 03 maja 2007, 6:56
autor: dawidson
przepraszam, ale pozwole sobie podbic temat.
czy nadal nikt nie jest w stanie odpowiedziec na moje pytanie?
co za wynalazek znajudje sie przed glowica (ten do ktorego biegnie metalowa rurka od przepustnicy)??? do czesci o ktora mi chodzi dochodzi niebieski kabelek.
Bardzo prosze o jakies sugestie bo chcialbym zaczac przekladke a zeby zaczac musze miec pewnosc, ze wszystko pojdzie sprawanie.
N.Delta 1.6 SPI ---> 1.6 MPI - przerobka
: 03 maja 2007, 22:35
autor: Egon
ja myśle że różnic miedzy tymi silnikami jest wiecej budowe mają taka samą ale wtrysk to nie jedyna modyfikacja sama zmiana z spi na mpi nie dała by wzrostu mocy o 20% z tego co się orientuje inna jest głowica i wałek rozrządu oraz układ zapłonowy i wtryskowy
N.Delta 1.6 SPI ---> 1.6 MPI - przerobka
: 03 maja 2007, 23:08
autor: dawidson
Egon, pierwsze pytanie: czy miales wczesniej tipo?
zasadniczo dol silnika powinien byc taki sam. wszelkie dostepne mi zrodla (glownie ksiazki serwisowe) wskazuja na identyczny blok silnika i uklad korbowo-tlokowy.
Kolektor dolotowy musi pasowac bo uszczelki pod ten kolektor sa identyczne dla obu wersji.
Kolejna rzecz do wymiany to termostat. Wersja SPI ma czujnik temp plynu w kolektorze, MPI w termostacie. Jednak ksztalt uszczelek i samych termostatow podpowiada, ze da sie do glowicy SPI zalozyc termostat z MPI. Naturalnie trzeba tez wymienic koncowki przewodow paliwowych. W SPI za mocowane na opaskach, w MPI sa juz polaczenia gwintowe.
Roznica jest tez w pompie paliwowej.
Uklad zaplonowy jest inny, ale posiadam CALY silnik MPI, wiec moge przelozyc zarowno modul zaplonowy jak i rozdzielacz.
Jest tez bardzo mozliwe, ze inne jest kolo sygnalowe i czujnik polozenia walu, ale samo kolo powinno sie dac bez problemu przelozyc a wraz z nim czujnik.
Zewnetrznie glowice roznia sie obecnoscia urzadzenia widocznego na zdjeciu. Droga pokretnej dedukcji dochodze do wnisku, ze jest to dinks dpowiedzialny za sklad spalin. Wyglada jak zawor serwujacy dodatkowa dawke powietrza d dolotu lub cos odpowiedzialnego za doplanie spalin. Po odlaczeniu silnik tego urzadzenia silnik nadal pracuje, smiem twierdzic, ze obejde sie bez niego.
Naturalnie posiadam tez cala elektryke i ECU do MPI.
oczywiscvie najlatwiej byloby przerzucic cala glowice, ale ciagle nie mam 100% pewnosci, ze bedzie pasowac.
idealem byloby gdyby ktos majacy dodtep do EPER lub fizyczny dostep do uszczelek pod glowcia porownal obie uszczelk. Jesli tak to bardzo prosze o sprawdzenie czy dla delty II 1.6i.e. i punto elx 90 (88KM) sa takie same oszczeki pod glowice.
N.Delta 1.6 SPI ---> 1.6 MPI - przerobka
: 04 maja 2007, 10:28
autor: lancia1969
"dawidson" pisze:przepraszam, ale pozwole sobie podbic temat.
czy nadal nikt nie jest w stanie odpowiedziec na moje pytanie?
co za wynalazek znajudje sie przed glowica (ten do ktorego biegnie metalowa rurka od przepustnicy)??? do czesci o ktora mi chodzi dochodzi niebieski kabelek.
Bardzo prosze o jakies sugestie bo chcialbym zaczac przekladke a zeby zaczac musze miec pewnosc, ze wszystko pojdzie sprawanie.
To jest zawór EGR ( recylkulacja spalin) , możesz go spokojnie zaślepić.
N.Delta 1.6 SPI ---> 1.6 MPI - przerobka
: 04 maja 2007, 19:05
autor: dawidson
"lancia1969" pisze:
To jest zawór EGR ( recylkulacja spalin) , możesz go spokojnie zaślepić.
i to wlasnie jest to co chcialem uslyszec.

dzieki
