Klimatyzacja - gasnie silnik.
Klimatyzacja - gasnie silnik.
U mnie jest cos tkaiego z ta klima ze gdy jade na gazie to silnik strasnzie sie dusi, gdy stoje na swiatlach to obroty spadaja strasznie nisko i silnik sie dlawi, natomiast gdy jade i silnik sie wkreci to jest calkiem spoko ale kazda zmiana biegow to szarpanie silnikiem a ostre a nawet zwykle hamowanie konczy sie zgasnieciem silnika. Nie moge juz zwieszyc dawki gazu bo mi bedzie za duzo palil jest juz ustawione wszystko optymalnie, na benzynie nawet sie nie czuje ze jade z klima ale na gazie po miescie sie poprostu nie da !!
Ma ktos jakis pomysl ?
Ma ktos jakis pomysl ?
Ostatnio zmieniony 07 cze 2007, 23:28 przez Kubek, łącznie zmieniany 1 raz.
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie 

- aro
- Klubowicz
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
Klimatyzacja - gasnie silnik.
A może reduktor masz za mały w stosunku do mocy?
Klimatyzacja - gasnie silnik.
to jest wina gazu i tyle zaluz na wtrysku gaz i niebedziesz mial problemu
DEDRA INTEGRALE
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska
STAG 300
661315659
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska

STAG 300
661315659
Klimatyzacja - gasnie silnik.
Moze i reduktor za maly ale raczej nie jest do 140 KM, chyba ?"viruskill" pisze:to jest wina gazu i tyle zaluz na wtrysku gaz i niebedziesz mial problemu
Pewnie virus ma racje ale troche szkoda mi do takiego trupa zakladac gaz na wtrysku, moze keidys ? Chociaz jak juz mam cala instalacje zalozona to powinno byc taniej zalozenie gazu na wtrysku ? Jak myslicie jakie to by byly koszty ?
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie 

Klimatyzacja - gasnie silnik.
ja bym polecal zrobic tak: na allegro albo jakiegos goscia co sprowadza auta z wloch kupic instalacje na wtrysku chodza po ok 1 tys zl i sobie zalozyc policja i tak niezaglada jaki gaz masz a na przeglady jak jedziesz to sie da to zalatwic
i smigasz az milo
ja sam palnuje taka instalacje zalozyc po wakacjach ewentualnie blosa u nas duzo kolesi jezdzi z instalacja zalozona ale niewbita w dowud po i po co placic wiecej na przegladzie zdzierca
a wlewy maja pochowane tak ze nikt sie niekapnie a pod maska tez jest ladnie zrobione
wiec polecam taka opcje 





DEDRA INTEGRALE
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska
STAG 300
661315659
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska

STAG 300
661315659
Klimatyzacja - gasnie silnik.
Witam,
A może usytuowanie wlotu/poboru powietrza dla silnika jest takie, że pracujący wentylator chłodnicy zakłóca przepływ?
Załączenie klimy jest z reguły związane z włączeniem wentylatora chłodnicy (na I-szy niski bieg).
Pozdrawiam
A może usytuowanie wlotu/poboru powietrza dla silnika jest takie, że pracujący wentylator chłodnicy zakłóca przepływ?
Załączenie klimy jest z reguły związane z włączeniem wentylatora chłodnicy (na I-szy niski bieg).
Pozdrawiam
Klimatyzacja - gasnie silnik.
ja bym stawiam na typ instalacji gazowej wystarczy zrobic test wlaczyc swaitla odrazu spadaja obroty a klima pobiera duzo mocy silnika i to niedziwne na benz silnik wzbogaca mieszanke i obroty sie trzymaja lub w malym nieodczuwalnym stopniu spadna ale silnik niezgasnie jak to bywa na gazei
na gazie z instalacja fazy lotnej / ciklej dzialajacej w oparciu o wtryskiwanie gazu sterowane dosc zaawansowanym komputerem dziala jak na benzynie czyli obroty spadna w malym stopniu ale wszystko jest ok 


DEDRA INTEGRALE
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska
STAG 300
661315659
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska

STAG 300
661315659
Klimatyzacja - gasnie silnik.
Wlot powietrza w sumie jest tak usytowany dosc faktycznie niezbyt dogodnie bo nie mam tej rurki laczacej obudowe filtra powietrza z obudowa chlodnicy, moze to faktycznie to ale chcialem kupic ta rurke ale nikt nie ma na sprzedaz. Wujek ale czy wtedy na benzynie tez by przecierz to cieple powietrze przeszkadzalo wlatujace obudowe filtra ?
Virus a sam BLOS zalatwil by sprawe ? Bo jego zamontowanie to kwestia 300 zl a nawet nie 1 tysiaka ?
Co do swiatel to w zasadzie nie ma roznicy czy je wlacze czy nie z klima i tak sie pier... na gazie.
Virus a sam BLOS zalatwil by sprawe ? Bo jego zamontowanie to kwestia 300 zl a nawet nie 1 tysiaka ?
Co do swiatel to w zasadzie nie ma roznicy czy je wlacze czy nie z klima i tak sie pier... na gazie.
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie 

Klimatyzacja - gasnie silnik.
Której generacji masz instalację? Jak pamiętam Twoje auto jest bez sondy, wiec może instalacja I generacji?
To normalne, że załączenie klimatyzacji, jak każdego obciążenia, powoduje spadek obrotów, trwający tak długo aż skoryguje go silnik krokowy (zawór). Ponieważ na Pb nie masz problemów z obrotami więc układ regulacji masz sprawny, pozostaje: mało gazu albo za dużo powietrza w mieszance. Małą moc parownika od razu można wyeliminować (przecież w wyższych obciążeniach jest ok). Bardzo możliwe, że kłopoty z obrotami są spowodowane zamieszaniem wywołanym przez wiatrak, musisz zaobserwować, czy obroty lecą od razu po załączeniu sprężarki, czy po chwili jak zaczyna dmuchać w rurę pod filtrem. Podciśnieniowe instalacje są bardzo wrażliwe na ciśnienie w układzie dolotowym (wyłączając Blosa), łatwo to sprawdzić przez właśnie dmuchnięcie w kierunku kanału ssącego. Napisałeś, że nie masz rury łączącej puszkę filtra z ssawą z nad chłodnicy, gazownik ją zdemontował? Czy już wcześniej jej nie miałeś? Jeżeli ją założysz i będziesz miał ssanie z kierunku jazdy to na 100% auto będzie gasło po wysprzęgleniu w trakcie jazdy, oczywiście na LPG. Proponuje osłonić wlot do filtra przed napływem powietrza (wiatrak przy włączonej klimatyzacji), właściwie już otwarcie maski powinno dać zauważalny efekt. Jeśli się okaże, że Twoje kłopoty nie leżą po stronie powietrza to parownik powinien mieć z boku śrubę do regulacji wolnych obrotów, warto zaznaczyć położenie np.. flamastrem, kręcić i obserwować. Oczywiście po takim zabiegu auto raczej mniej nie będzie paliło, ale coś za coś. Gdyby Twoja instalacja była II generacji to dochodzi jeszcze sterowanie aktuatorem, ?widełki? jego pracy szybkość reagowania, no i wg jakiego parametru miałby regulować skład skoro nie masz sondy lambdy.
Temat gaśnięcia przy ostrym hamowaniu może być spowodowany niewłaściwym montażem parownika (bezwładność membrany), albo jw. wdmuchiwanym powietrzem .
To normalne, że załączenie klimatyzacji, jak każdego obciążenia, powoduje spadek obrotów, trwający tak długo aż skoryguje go silnik krokowy (zawór). Ponieważ na Pb nie masz problemów z obrotami więc układ regulacji masz sprawny, pozostaje: mało gazu albo za dużo powietrza w mieszance. Małą moc parownika od razu można wyeliminować (przecież w wyższych obciążeniach jest ok). Bardzo możliwe, że kłopoty z obrotami są spowodowane zamieszaniem wywołanym przez wiatrak, musisz zaobserwować, czy obroty lecą od razu po załączeniu sprężarki, czy po chwili jak zaczyna dmuchać w rurę pod filtrem. Podciśnieniowe instalacje są bardzo wrażliwe na ciśnienie w układzie dolotowym (wyłączając Blosa), łatwo to sprawdzić przez właśnie dmuchnięcie w kierunku kanału ssącego. Napisałeś, że nie masz rury łączącej puszkę filtra z ssawą z nad chłodnicy, gazownik ją zdemontował? Czy już wcześniej jej nie miałeś? Jeżeli ją założysz i będziesz miał ssanie z kierunku jazdy to na 100% auto będzie gasło po wysprzęgleniu w trakcie jazdy, oczywiście na LPG. Proponuje osłonić wlot do filtra przed napływem powietrza (wiatrak przy włączonej klimatyzacji), właściwie już otwarcie maski powinno dać zauważalny efekt. Jeśli się okaże, że Twoje kłopoty nie leżą po stronie powietrza to parownik powinien mieć z boku śrubę do regulacji wolnych obrotów, warto zaznaczyć położenie np.. flamastrem, kręcić i obserwować. Oczywiście po takim zabiegu auto raczej mniej nie będzie paliło, ale coś za coś. Gdyby Twoja instalacja była II generacji to dochodzi jeszcze sterowanie aktuatorem, ?widełki? jego pracy szybkość reagowania, no i wg jakiego parametru miałby regulować skład skoro nie masz sondy lambdy.
Temat gaśnięcia przy ostrym hamowaniu może być spowodowany niewłaściwym montażem parownika (bezwładność membrany), albo jw. wdmuchiwanym powietrzem .
Klimatyzacja - gasnie silnik.
Albo tak jak ja to robie zawsze hamuje biegami do zatrzymania sie mi tez gasnei bedzo czest auto oh te instalacje I generacji i jak wyhamowuje juz bez biegu to polowa stopy naciska gaz a polowa hamulec
W cromie z silnikiem 2.0 i.e 8v tez gasl zawsze ale od jakiegos czasu przestal i naweg gwaltowne hamowanie i na zimnym silniku niepowoduje gasniecia 


DEDRA INTEGRALE
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska
STAG 300
661315659
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska

STAG 300
661315659
Klimatyzacja - gasnie silnik.
Normalnie tez nie gasnie tylko z klima.
Ale sprobuje zrobic tak jak wujek pisze, otworze klape i cyzms zagrodze powietrze od wentylatora zobaczymy co sie wtedy stanie.
Ale sprobuje zrobic tak jak wujek pisze, otworze klape i cyzms zagrodze powietrze od wentylatora zobaczymy co sie wtedy stanie.
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie 

Klimatyzacja - gasnie silnik.
Witam,
W aucie z klimą, z instalacją I-gen. wskazane jest podniesienie obrotów biegu jałowego o 150-200rpm dla pracy na LPG, w stosunku do obrotów pracy na benzynie. Ustawieniu obrotów jałowych na jednakowym poziomie dla benz. i LPG gwarantuje spadek obrotów i wręcz gaśnięcie silnika (na jałowych) po włączeniu klimy. To sprawa dodatkowego, sporego obciążenia, jakie wnosi sprężarka.
Pozdrawiam
PS
Zakłócenia na wlocie powietrza nie mają aż tak drastycznego wpływu na pracę silnika (no chyba, że ktoś zatka wlot), a wdmuchiwanie przez wiatrak chłodnicy może robić wtedy za przypadkowe doładowanie
W aucie z klimą, z instalacją I-gen. wskazane jest podniesienie obrotów biegu jałowego o 150-200rpm dla pracy na LPG, w stosunku do obrotów pracy na benzynie. Ustawieniu obrotów jałowych na jednakowym poziomie dla benz. i LPG gwarantuje spadek obrotów i wręcz gaśnięcie silnika (na jałowych) po włączeniu klimy. To sprawa dodatkowego, sporego obciążenia, jakie wnosi sprężarka.
Pozdrawiam
PS
Zakłócenia na wlocie powietrza nie mają aż tak drastycznego wpływu na pracę silnika (no chyba, że ktoś zatka wlot), a wdmuchiwanie przez wiatrak chłodnicy może robić wtedy za przypadkowe doładowanie

Klimatyzacja - gasnie silnik.
Ale jak podnieść obroty na wtrysku, gdzie ECU "pilnuje" obrotów? Można zderzakiem na przepustnicy (wyjść poza zakres obejścia), ale wtedy będą takie same, lub zbliżone na Pb i LPG. Jest jakiś kruczek?
Klimatyzacja - gasnie silnik.
Insatalacja gazowa to tak I generacji i patrzylem jak wlaczony wentylator dziala na klimie to bardzo cieple powietrze wtedy dmucha po silniku i w tym takze do filtra powietrza. No myslalem o podniesieniu juz tych obrotow ( w sumie to zrobilem ) ale dzis jechalem na benzynce z klima caly czas i tez mi sie zdarzylo ze silnik przy hamowaniu zgasl, jak juz byl dosc mocno rozgrzany to przy nieco mocniejszym hamowaniu zgasl !! Co to moze byc ze na benzynce tez potrafi zgasnac aczkolwiek na bennzynie obroty sie trzymaja na dobrym poziomie z wlaczona klima sa w granicach 700??
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie 

Klimatyzacja - gasnie silnik.
Hamowanie na benzynie, nawet ostre nie powinno mieć wpływu na utrzymanie obrotów. 700 rpm to niestety mało (chyba 850 +/- 50), wygląda to tak, że nie trzyma Ci obrotów. Pamiętam, że czyściłeś zawór wolnych obrotów, czy kanały też?