Kappa - jak wymienić filtry
: 16 maja 2007, 21:16
Chciałem zapytać o pewną rzecz mianowicie:
Miałem niedawno taki problem że niemogłem odpalić samochodu (Lancia Kappa 2,4TD 1997r.). Niewiedziałem dlaczego niechce palić ale nawet nie chciał kręcic rozrusznikiem, więc podładowałem akumulator.
Po naładowaniu zaczął kręcić rozrusznikiem, ale dalej nie chciał palić. Wtedy zauważyłem że lampka od immobilaizer nie gaśnie w pozycji MAR na stacyjce tylko się cały czas świeci (to jest auto niedawno sprowadzone z włoch i w infocenter wyświetla sie wymianę wszystkiego za 0km) I tu nasuwa się pytanie czy komputer odcina zapłon poprzez immo po przejechaniu iluś kilometrów po przeglądzie wskazanym przez infocenter?
Bo później zrobiłem tak, że odłączyłem całkiem akumulator żeby zresetować komputer i odpalił od kopyta.
Nie wiem co teraz zrobić czy jechać do ASO wymieniać płyny i filtry czy powymieniać to samemu i zresetować "inspekcje" serwisową ręcznie przez infocenter.
Jakie Wy macie z tym doświadczenia i czy jeździcie do serwisów czy wymieniacie we własnym zakresie?
P.S.
Acha i wyświetla mi sie w infocenter taki komunikat Engine system controll failture (usterki układu kontrolnego silnika)
Czy ktoś wie o czym świadczy ten komunikat i jak to naprawić?
Miałem niedawno taki problem że niemogłem odpalić samochodu (Lancia Kappa 2,4TD 1997r.). Niewiedziałem dlaczego niechce palić ale nawet nie chciał kręcic rozrusznikiem, więc podładowałem akumulator.
Po naładowaniu zaczął kręcić rozrusznikiem, ale dalej nie chciał palić. Wtedy zauważyłem że lampka od immobilaizer nie gaśnie w pozycji MAR na stacyjce tylko się cały czas świeci (to jest auto niedawno sprowadzone z włoch i w infocenter wyświetla sie wymianę wszystkiego za 0km) I tu nasuwa się pytanie czy komputer odcina zapłon poprzez immo po przejechaniu iluś kilometrów po przeglądzie wskazanym przez infocenter?
Bo później zrobiłem tak, że odłączyłem całkiem akumulator żeby zresetować komputer i odpalił od kopyta.
Nie wiem co teraz zrobić czy jechać do ASO wymieniać płyny i filtry czy powymieniać to samemu i zresetować "inspekcje" serwisową ręcznie przez infocenter.
Jakie Wy macie z tym doświadczenia i czy jeździcie do serwisów czy wymieniacie we własnym zakresie?
P.S.
Acha i wyświetla mi sie w infocenter taki komunikat Engine system controll failture (usterki układu kontrolnego silnika)
Czy ktoś wie o czym świadczy ten komunikat i jak to naprawić?