Strona 1 z 1

Kappa - jak wymienić filtry

: 16 maja 2007, 21:16
autor: delliver
Chciałem zapytać o pewną rzecz mianowicie:

Miałem niedawno taki problem że niemogłem odpalić samochodu (Lancia Kappa 2,4TD 1997r.). Niewiedziałem dlaczego niechce palić ale nawet nie chciał kręcic rozrusznikiem, więc podładowałem akumulator.
Po naładowaniu zaczął kręcić rozrusznikiem, ale dalej nie chciał palić. Wtedy zauważyłem że lampka od immobilaizer nie gaśnie w pozycji MAR na stacyjce tylko się cały czas świeci (to jest auto niedawno sprowadzone z włoch i w infocenter wyświetla sie wymianę wszystkiego za 0km) I tu nasuwa się pytanie czy komputer odcina zapłon poprzez immo po przejechaniu iluś kilometrów po przeglądzie wskazanym przez infocenter?
Bo później zrobiłem tak, że odłączyłem całkiem akumulator żeby zresetować komputer i odpalił od kopyta.

Nie wiem co teraz zrobić czy jechać do ASO wymieniać płyny i filtry czy powymieniać to samemu i zresetować "inspekcje" serwisową ręcznie przez infocenter.
Jakie Wy macie z tym doświadczenia i czy jeździcie do serwisów czy wymieniacie we własnym zakresie?

P.S.
Acha i wyświetla mi sie w infocenter taki komunikat Engine system controll failture (usterki układu kontrolnego silnika)
Czy ktoś wie o czym świadczy ten komunikat i jak to naprawić?

Problem z inspekcją infocenter i serwisem

: 16 maja 2007, 21:29
autor: mdenis
Witam

Spróbuj wymienić baterie w kluczyku lub jak masz drugi kluczyk to spróbuj tym drugim, jeżeli masz taką diodę między środkowymi nawiewami i ona nie gaśnie to nie załapał immobilizer i wtedy dokładnie ten błąd wyświetla.

Pozdrawiam

Re: Problem z inspekcją infocenter i serwisem

: 16 maja 2007, 22:29
autor: wujekp
"delliver" pisze:(to jest auto niedawno sprowadzone z włoch i w infocenter wyświetla sie wymianę wszystkiego za 0km) I tu nasuwa się pytanie czy komputer odcina zapłon poprzez immo po przejechaniu iluś kilometrów po przeglądzie wskazanym przez infocenter?
Nie ma to znaczenia. Te wartości podawane w infocenter mają wyłącznie charakter informacyjny. Zresztą świadczy o tym fakt że możesz je zresetować sam bez żadnego ustrojstwa.
Nie wiem co teraz zrobić czy jechać do ASO wymieniać płyny i filtry czy powymieniać to samemu i zresetować "inspekcje" serwisową ręcznie przez infocenter.( jest to opisane tutaj www.epc-auto.pl/crack/inspekcja.doc)
Można i tak można i tak :D Co kto lubi.
A filtry do mojej Kappy znalazłem tutaj http://allegro.pl/item195923083_filtr_o ... a_jtd.html
W Lancia Team.
Jakie Wy macie z tym doświadczenia i czy jeździcie do serwisów czy wymieniacie we własnym zakresie?
Filtr powietrza wymieniłem sobie sam, przeciwpyłkowy wymienili mi przy okazji przeglądu klimy, a oleju przy wymianie oleju. Nie przyszło mi do głowy żeby z tym jechać do ASO. :D
A kupiłem sobie podobny zestawik filtrów :-)[/quote]

Problem z inspekcją infocenter i serwisem

: 17 maja 2007, 0:13
autor: delliver
Dzięki wujekp za wyczerpującą odpowiedź. Zakupiłem jednak te filtry na allegro i jak tylko dojdą to spróbuje sam to wszystko powymieniać.

A mam jeszcze pytanie, bo słyszałem że w dieslu jest przy filtrze paliwa odprowadzenie wody, którą trzeba co jakiś czas upuszczać. Co wiecie na ten temat? Co ile trzeba to robić?

Pozatym czy jak się wymienia filtr paliwa to czy nie zapowietrzy się wtedy układ? Jak to prawidłowo zrobić?

Problem z inspekcją infocenter i serwisem

: 17 maja 2007, 17:56
autor: wujekp
"delliver" pisze:Zakupiłem jednak te filtry na allegro i jak tylko dojdą to spróbuje sam to wszystko powymieniać.
Jest szansa że dostaniesz je następnego dnia po przelewie. To solidna firma :D
A mam jeszcze pytanie, bo słyszałem że w dieslu jest przy filtrze paliwa odprowadzenie wody, którą trzeba co jakiś czas upuszczać. Co wiecie na ten temat? Co ile trzeba to robić?

Pozatym czy jak się wymienia filtr paliwa to czy nie zapowietrzy się wtedy układ? Jak to prawidłowo zrobić?
Nigdy nie miałem klekota to nie wiem, ale było chyba kilka razy o tym na forum. Zapytaj kolegi Szukaj. :twisted:

Problem z inspekcją infocenter i serwisem

: 18 maja 2007, 23:46
autor: delliver
Kolega "Szukaj" powiedział http://lanciapolska.org/modules.php?nam ... highlight=
Tam gość opisuje że zalał tylko filtr paliwa olejem napędowym i zakręcił a autko odpaliło mu bez problemu. Drugi znowy zaczyna straszyć że trzeba jednak coś odpowietrzyć, aleja zrobie jednak tak jak ten gość wcześniej radził. Zaleje filtr tylko paliwem i po zakręceniu odpale żeby jak powietrze sie dostanie to silnik spali.
Mam nadzieje że wszystko będzie w porzo
pozdrawiam