Strona 1 z 1

Kappa 3.0 - duzo problemow, elektryka i nie tylko

: 20 maja 2007, 19:42
autor: pchojak
Witam
Mam problem z swoim kapiszonem:
1. pojawia się olej w filtrze powietrza
2. wydaje mi się że nie pali na wszystkie gary świece wymienione( jak sprawdzić cewki), nierówne obroty, trzęsie silnikiem, nagłe spadki lub przyrosty mocy.
3. czasami na zimnym silniku nie ma mocy i nie chce się wkręcać pomaga czasami zgaszenie chwila przerwy i ponowny rozruch.
4. problem ze wspomaganiem raz działa normalnie, a czasami brak.
5. AirBag, błędy pojawiły się po tym jak padł akumulator. Po podłączeniu do euroscan na początku pojawia mi się taka informacja:
- "Disconnect squib connectors 31237, 31238".
Wykrywa takie błędy:
"ECU Defective"
"ECU Supply Voltage Low"
Niestety w żaden sposób nie mogę ich wykasować.
Powoli brakuje mi już cierpliwości i kasy na mechaników niestety do tej pory trafiałem tylko na samych cwaniaków.

6. Po odpaleniu pozostawia dużą zasłone dymną.

Kappa 3.0 szaleje

: 20 maja 2007, 20:02
autor: DRoszi
mozemy sobie rece podac mam to samo z silnikiem ostatnio
cewki raczej bym wykluczyl bo jak sa przebicia to tylko chba na zimnym i wilgotnym silniku

ja jutro katalizator wywalam bo wymienilem lambde i nic a sie dlawi caly czas

Kappa 3.0 szaleje

: 20 maja 2007, 21:49
autor: wujek
Witam,
Te komunikaty to jakby masa (połączenie minus akumulatora z budą) lub coś w skrzynce bezpieczników. Ewentualnie przekaźnik systemowy (załączający napięcie na ECU po przełączeniu stacyjki w poz. MAR).
Ale, swoją drogą, zerknij na pompę wspomagania - czy nie szwankuje, nie hałasuje (bo objaw, jakby z nią coś nie tak).
Pozdrawiam

Re: Kappa 3.0 szaleje

: 21 maja 2007, 10:29
autor: Łukasz
"pchojak" pisze:Witam
Mam problem z swoim kapiszonem:
1. pojawia się olej w filtrze powietrza
2. wydaje mi się że nie pali na wszystkie gary świece wymienione( jak sprawdzić cewki), nierówne obroty, trzęsie silnikiem, nagłe spadki lub przyrosty mocy.
3. czasami na zimnym silniku nie ma mocy i nie chce się wkręcać pomaga czasami zgaszenie chwila przerwy i ponowny rozruch.
4. problem ze wspomaganiem raz działa normalnie, a czasami brak.
5. AirBag, błędy pojawiły się po tym jak padł akumulator. Po podłączeniu do euroscan na początku pojawia mi się taka informacja:
- "Disconnect squib connectors 31237, 31238".
Wykrywa takie błędy:
"ECU Defective"
"ECU Supply Voltage Low"
Niestety w żaden sposób nie mogę ich wykasować.
Powoli brakuje mi już cierpliwości i kasy na mechaników niestety do tej pory trafiałem tylko na samych cwaniaków.

6. Po odpaleniu pozostawia dużą zasłone dymną.
Motor zle chodzi na Pb czy na lpg??

Kappa 3.0 szaleje

: 21 maja 2007, 16:57
autor: pchojak
i na jednym i na drugim

Kappa 3.0 szaleje

: 21 maja 2007, 23:15
autor: wujek
Witam,
Swego czasu zdarzył się taki przypadek, że Kappa szalała. Komunikaty, przymulanie, nawet potrafiła nieoczekiwanie zgasnąć. Przyczyna była prozaiczna - w klemie plusowej luzował i nie dawał poprawnego kontaktu cieńszy, czerwony przewód. Po rozcięciu klemy i założeniu nowej problem całkowicie ustąpił.
Pozdrawiam

Re: Kappa 3.0 szaleje

: 22 maja 2007, 7:55
autor: makek
"pchojak" pisze:Witam
Mam problem z swoim kapiszonem:
1. pojawia się olej w filtrze powietrza
2. wydaje mi się że nie pali na wszystkie gary świece wymienione( jak sprawdzić cewki), nierówne obroty, trzęsie silnikiem, nagłe spadki lub przyrosty mocy.
3. czasami na zimnym silniku nie ma mocy i nie chce się wkręcać pomaga czasami zgaszenie chwila przerwy i ponowny rozruch.
4. problem ze wspomaganiem raz działa normalnie, a czasami brak.
5. AirBag, błędy pojawiły się po tym jak padł akumulator. Po podłączeniu do euroscan na początku pojawia mi się taka informacja:
- "Disconnect squib connectors 31237, 31238".
Wykrywa takie błędy:
"ECU Defective"
"ECU Supply Voltage Low"
Niestety w żaden sposób nie mogę ich wykasować.
Powoli brakuje mi już cierpliwości i kasy na mechaników niestety do tej pory trafiałem tylko na samych cwaniaków.

6. Po odpaleniu pozostawia dużą zasłone dymną.
Witam. Euroscan ma możliwość testu cewek, sam sprawdzałem na swojej dedrze i bardzo ładnie widać (na świecy) jak przeskakuje iskra. Czy to zadziała w silniku V6 ??? Co do błędów , kiedyś bawiłem się euroscanem, i sam "nałapał" błędów, różnych był między nimi "ECU Defective (2)", ale bez problemu dało sie to wszystko wykasować. Sprawa napięcia, ile ono wynosi pod F2 (chyba parametry), rzeczywiście jest niskie, czy może te błędy to śmieci, które zakłócają poprawną pracę ECU.