Strona 1 z 2

Kappa - alternator

: 28 maja 2007, 11:51
autor: Marcin_D
Mam Kappe 2,4 20V i zastanawia mnie czy jakiś magik nie wymieniał w niej alternatora i nie założył niewłaściwego. Objaw mam taki, że jak właczę klime to spada ładowanie - masa sprawdzona, akumulator nowy.
Muszę sprawdzić szczotki na alternatorze tym co jest, ale łatwiej będzie mi zerknąc czy jest właściwy alternator - po modelu chyba dojdę.

Re: Kappa - jaki powinien być alternator

: 28 maja 2007, 18:40
autor: wujekp
"Marcin_D" pisze:Mam Kappe 2,4 20V i zastanawia mnie czy jakiś magik nie wymieniał w niej alternatora i nie założył niewłaściwego. Objaw mam taki, że jak właczę klime to spada ładowanie - masa sprawdzona, akumulator nowy.
Mnie też spada. Może te typy tak mają?

Kappa - jaki powinien być alternator

: 28 maja 2007, 19:10
autor: dabar2
ogólnie mówiąc...gdy się jedzie to raczej nie spada ładowanie

Kappa - jaki powinien być alternator

: 28 maja 2007, 19:23
autor: wujekp
"dabar2" pisze:ogólnie mówiąc...gdy się jedzie to raczej nie spada ładowanie
Nie no oczywiście na wolnych obrotach :?

Kappa - jaki powinien być alternator

: 28 maja 2007, 22:10
autor: ARman
hmz... na wolnych mam to samo w kappie, a gdy jade to norma.

Kappa - jaki powinien być alternator

: 29 maja 2007, 0:20
autor: sloneczna
U mie spada tylko jak jest włączona klima i włączy się wentylator .
Spadek mam niewieli ale zawsze . Mniej wiecej ,zchodzi do środkowej pionowej kreski na wskaźniku .

Kappa - jaki powinien być alternator

: 29 maja 2007, 18:59
autor: Przemo
Chyba ten typ tak ma. Mam to samo.

Kappa - jaki powinien być alternator

: 01 cze 2007, 14:03
autor: Marcin_D
"sloneczna" pisze:U mie spada tylko jak jest włączona klima i włączy się wentylator .
Spadek mam niewieli ale zawsze . Mniej wiecej ,zchodzi do środkowej pionowej kreski na wskaźniku .
Chwila to jak masz jak nie masz właczonej klimy - znaczy się na jakim poziomie jest wskazówka na wskaźniku.
Ja normalnie mam na wskaźniku wskazówkę pionowo (kąt 90 stopni) czyli licząc ze wskaźnika pokazuje 12V, ale mierząc na klemach miernikiem jest 14,2 -14,4V czyli jest OK. Jak włącze klimę to wskazówka spada na 1/4 skali (kąt 45 stopni) czyli jakieś 10V i niedoładowuje wtedy aku.

NO ale widzę, że nikt się nie wypowie na temat tego alternatora.

Może jacyś nasi forumowi mechanicy będa wiedzieli np. LT czy PrezesJM albo Wujek

Kappa - jaki powinien być alternator

: 01 cze 2007, 14:52
autor: schab
"Marcin_D" pisze:[Może jacyś nasi forumowi mechanicy będa wiedzieli np. LT czy PrezesJM albo Wujek
Są jeszcze inni ...
Mówisz - masz :http://img511.imageshack.us/img511/6101 ... og7.th.jpg[/img]

Kappa - jaki powinien być alternator

: 08 cze 2007, 14:24
autor: Marcin_D
Dziękuje bardzo, patrzyłem na allegro i doszedłem że 120A powinien być.
Zajrzę tam jutro i zobaczę, ale widzę że we wsystkch silnikach jest taki czyli nikt raczej nie załozył mniejszego (chociaż nic nie wiadomo).

Kappa - jaki powinien być alternator

: 08 cze 2007, 22:40
autor: volf
"Marcin_D" pisze:Dziękuje bardzo, patrzyłem na allegro i doszedłem że 120A powinien być.
Zajrzę tam jutro i zobaczę, ale widzę że we wsystkch silnikach jest taki czyli nikt raczej nie załozył mniejszego (chociaż nic nie wiadomo).
W TDS jest 100-amperowy, ale jak na razie nie narzekam na ładowanie. Pozdrawiam.

Kappa - jaki powinien być alternator

: 09 cze 2007, 0:29
autor: sloneczna
Ja normalnie wszystko oprócz klimy mam dwie kreski za pionową .Po włączeniu klimy i włączeniu się na postoju wentylatorów chłodnicy mam dokładnie pion.Ile tam jest wolt nie mierzyłem ale sprawdzę miernikiem jak to się ma faktycznie .

Kappa - jaki powinien być alternator

: 09 cze 2007, 19:27
autor: Wujek_2000
Miałem ten sam problem, spadek mocy po włączeniu klimy, zaniosłem alternator do mojego magika i oczywiście okazało się, że jestr w nim sporo do wymiany, szczotki, łożyska itp. Generalnie ten typ tak nie ma i zwykle jest to wina właśnie alternatora. Niestety położenie tego elementu w Kappie jest tak fatalne, zę często zbiera on wodę i inne zabrudzenia a wiadomo czym to się kończy. Nawet kiedy dbamy o alternator i wypychamy autko z myjni żeby wyschło zanim je uruchomimy, to i tak żywotność alternatora rzadko przekracza 3 lata. Proponuję zacząć od wizyty u speca i regenerację alternatora oraz jego wyczyszczenie.

Re: Kappa - alternator

: 11 gru 2015, 19:51
autor: Johnny
Panowie odgrzeje kotleta pytanie brzmi czy w kappie występują różne rodzaje alternatorów firmy Bosch? Wiem, że mam boscha 120 ale nie pamiętam jego numeru a muszę dobrać regulator napięcia. Pozdrawiam

Re: Kappa - alternator

: 12 gru 2015, 16:24
autor: Bartek-Lodz
Z regeneracją tych alternatorów jest problem przez chiński mostek, który wstawiają podczas regeneracji. Ja już nie będę się znów rozpisywać bo już kiedyś pisałem o tym i to dużo - najlepiej kupić nowy oryginalny altek BOSCHA i mieć spokój na kilka lat. Sam mostek oryginalny to koszt prawie 400 PLN. Najtaniej idzie założyć ciut mniejsze kółko o krótszy pasek.