No to od 15tego Kappa będzie na gaz...

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
MaZuR
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 28 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

No to od 15tego Kappa będzie na gaz...

Post autor: MaZuR » 30 maja 2007, 11:48

Za Waszymi poradami umówiłem się na montaż w Energy Gaz Poland...
instalacja Stag300 i wtryskiwacze valtek... koszt 3500zł...

moje pytania brzmią:
jaki największy zbiornik w koło można zamówić do K(chciałem taki duży "walec" do bagażnika ale m w EGP mi odradzono - monter mówił że taki montowany we wnęce koła zapasowego będzie miał ok 45l z tego pojemność czynna będzie o 20% mniejsza!)?
na co zwracać uwagę przy odbiorze auta?

Zasadniczo za wszelkie sugestie będę wielce zobowiązany.. nigdy nie miałem auta na gaz więc jestem absolutnym ignorantem :o

Pozdrawiam!
Mazur
Pogromca makaronu Obrazek

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 30 maja 2007, 12:47

w egp nie musisz na nic zwracac uwagi, zbiornik w kolo starcza na 250 km wchodzi około 40 litrów lpg.
powodzenia.

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Re: ...

Post autor: sloneczna » 30 maja 2007, 13:19

"larry123" pisze:250 km wchodzi około 40 litrów lpg.
Przecierz to się nigdy nie zwróci ,a tylko nowych problemów przybędzie .
Jurek odszedł od nas na zawsze...

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

No to od 15tego Kappa będzie na gaz...

Post autor: Nat » 30 maja 2007, 15:07

Heh, ja też się łamię. co prawda instalacja gazowa poprzedniego auta (BRC) dała mi mocno w kość, no ale zwrot po ok 15 000 km brzmi atrakcyjnie.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
MaZuR
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 28 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

No to od 15tego Kappa będzie na gaz...

Post autor: MaZuR » 30 maja 2007, 16:03

"Nat" pisze:Heh, ja też się łamię. co prawda instalacja gazowa poprzedniego auta (BRC) dała mi mocno w kość, no ale zwrot po ok 15 000 km brzmi atrakcyjnie.
Z moich kalkulacji wychodzi zwrot po 12.000km 8) więc jest o co walczyć...
u mnie to będzie pierwsze lpg w aucie... zobaczymy jak będzie.. bo na papierze wygląda to na czysty zysk :D

aha - jeszcze pytanie do znawców tematu - wykryłem coś co się nazywa "automatyczny wyłącznik pompy paliwa" 8O - zamontują mi takie coś czy też mam się upomnieć?
jak rozumiem ma toto przeciwdziałać zacieraniu się pompy?
Mazur
Pogromca makaronu Obrazek

Awatar użytkownika
Przemo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 966
Rejestracja: 24 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Kraków

No to od 15tego Kappa będzie na gaz...

Post autor: Przemo » 30 maja 2007, 16:12

"MaZuR" pisze:
"Nat" pisze:Heh, ja też się łamię. co prawda instalacja gazowa poprzedniego auta (BRC) dała mi mocno w kość, no ale zwrot po ok 15 000 km brzmi atrakcyjnie.
Z moich kalkulacji wychodzi zwrot po 12.000km 8) więc jest o co walczyć...
u mnie to będzie pierwsze lpg w aucie... zobaczymy jak będzie.. bo na papierze wygląda to na czysty zysk :D

aha - jeszcze pytanie do znawców tematu - wykryłem coś co się nazywa "automatyczny wyłącznik pompy paliwa" 8O - zamontują mi takie coś czy też mam się upomnieć?
jak rozumiem ma toto przeciwdziałać zacieraniu się pompy?
Według większości gaziarzy i moim zdaniem też nie montuj tego, bo pomapa Ci szybciej padnie. Ona powinna cały czas pracowac, nawet jak jesteś na gazie
Ford Fusion 1.4 TDCI
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM :)
Alfa Romeo 145 1.6 TS

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

No to od 15tego Kappa będzie na gaz...

Post autor: Nat » 30 maja 2007, 16:20

"MaZuR" pisze:
"Nat" pisze:Heh, ja też się łamię. co prawda instalacja gazowa poprzedniego auta (BRC) dała mi mocno w kość, no ale zwrot po ok 15 000 km brzmi atrakcyjnie.
Z moich kalkulacji wychodzi zwrot po 12.000km 8) więc jest o co walczyć...
u mnie to będzie pierwsze lpg w aucie... zobaczymy jak będzie.. bo na papierze wygląda to na czysty zysk :D

aha - jeszcze pytanie do znawców tematu - wykryłem coś co się nazywa "automatyczny wyłącznik pompy paliwa" 8O - zamontują mi takie coś czy też mam się upomnieć?
jak rozumiem ma toto przeciwdziałać zacieraniu się pompy?
Liczyłemz grubsza. Załozenia: spalanie srednie 10 l (pali mniej, no ale niech tam)
cena benzyny 4,5
cena gazu 2
róznica na 1 km 0,25 pln
3500/0,25= 14 000 km
no i tysiąc km dołozyłem na jakies dodatkowe pierdoły (wyzsza cena za przegląd, wbicie instalacji do DR, częstsza wymiana swiec itp itd)
razem 15 000 km. Czyli 1 rok jazdy (u mnie)
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
MaZuR
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 28 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

No to od 15tego Kappa będzie na gaz...

Post autor: MaZuR » 30 maja 2007, 17:29

"Nat" pisze: Liczyłemz grubsza. Załozenia: spalanie srednie 10 l (pali mniej, no ale niech tam)
cena benzyny 4,5
cena gazu 2
róznica na 1 km 0,25 pln
3500/0,25= 14 000 km
no i tysiąc km dołozyłem na jakies dodatkowe pierdoły (wyzsza cena za przegląd, wbicie instalacji do DR, częstsza wymiana swiec itp itd)
razem 15 000 km. Czyli 1 rok jazdy (u mnie)
Chwileczkę,
9 to moja Kappa pali w trasie... przy jeździe w zakresie 120-140km/h, w mieście z włączoną klimą 13 jest średnim wynikiem...
moje założenia były ok 13PB albo 15LPG / 100km w mieście... i właśnie 9PB 11LPG w trasie...
a że 80% życia moje auta spędzają w mieście.... :wink:

Pozdrawiam!
Mazur
Pogromca makaronu Obrazek

Awatar użytkownika
MaZuR
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 28 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

No to od 15tego Kappa będzie na gaz...

Post autor: MaZuR » 30 maja 2007, 17:36

"Przemo" pisze:
Według większości gaziarzy i moim zdaniem też nie montuj tego, bo pomapa Ci szybciej padnie. Ona powinna cały czas pracowac, nawet jak jesteś na gazie
Ok. dzięki za info...
Dla pewności zapytam jeszcze w EGP...
No bo tak na "chłopski rozum"... raz na jakiś czas - podczas uruchomienia lub jak mi gazu zabraknie - będę jechał na benzynie więc pompa popracuje... i się nasmaruje (bo rozumiem że głównie od tego może się zepsuć/zatrzeć?)

Cudo znalazłem oczywiście na allegro i w opisie aukcji jest (sorki za capslocka - to cytat z aukcji): "GDY AUTO JEŹDZI NA BENZYNIE POMPKA PALIWOWA CHŁODZONA JEST PRZEPŁYWAJĄCYM PALIWEM POZA TYM
ZANURZONA WIĘKSZEJ JEGO ILOŚCI LEPIEJ ODPROWADZA CIEPŁO, PODCZAS JAZDY NA GAZIE CAŁY CZAS UTRZYMUJE PALIWO POD STAŁYM CIŚNIENIEM NATOMIAST NIE MA ONO OBIEGU CO POWODUJE SŁABE SCHŁADZANIE, BRAK SMAROWANIA POMPKI ( KTÓRA SMAROWANA JEST PALIWEM) I W EFEKCIE JEJ USZKODZENIE. WYŁĄCZNIK PODCZAS PRZEŁĄCZANIA NA GAZ ODŁACZA POMPE PALIWA I PONOWNIE JĄ WŁACZA W MOMENCIE PRZEJŚCIA NA ZASILANIE BENZYNĄ."

Do mnie ta argumentacja trafia... ale jak już pisałem - ja się nie znam :D

Pozdrawiam!
Mazur
Pogromca makaronu Obrazek

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

No to od 15tego Kappa będzie na gaz...

Post autor: Nat » 30 maja 2007, 20:40

"MaZuR" pisze:
"Nat" pisze: Liczyłemz grubsza. [ciah]
Chwileczkę,
9 to moja Kappa pali w trasie... [ciah]
No tak, ale jednak Lybra jest trochę lżejsza. W dodatku ja jeżdżę często sam, ale za to większość po mieście.
Przez ostatnie 2500 km większość po mieście w warszawskich korkach wyszło jakieś 9,8.

Rekord w trasie to 6,8
Silnik też masz 2,0 20V?
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
MaZuR
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 28 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

No to od 15tego Kappa będzie na gaz...

Post autor: MaZuR » 30 maja 2007, 21:25

"Nat" pisze: No tak, ale jednak Lybra jest trochę lżejsza. W dodatku ja jeżdżę często sam, ale za to większość po mieście.
Przez ostatnie 2500 km większość po mieście w warszawskich korkach wyszło jakieś 9,8.

Rekord w trasie to 6,8
Silnik też masz 2,0 20V?
I wszystko jasne :)
Ja mam 2,4 20V - ale też jeżdżę sam i też głównie w korkach :evil:
Mazur
Pogromca makaronu Obrazek

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

No to od 15tego Kappa będzie na gaz...

Post autor: makek » 31 maja 2007, 7:56

"MaZuR" pisze: Cudo znalazłem oczywiście na allegro i w opisie aukcji jest (sorki za capslocka - to cytat z aukcji): "GDY AUTO JEŹDZI NA BENZYNIE POMPKA PALIWOWA CHŁODZONA JEST PRZEPŁYWAJĄCYM PALIWEM POZA TYM
ZANURZONA WIĘKSZEJ JEGO ILOŚCI LEPIEJ ODPROWADZA CIEPŁO, PODCZAS JAZDY NA GAZIE CAŁY CZAS UTRZYMUJE PALIWO POD STAŁYM CIŚNIENIEM NATOMIAST NIE MA ONO OBIEGU CO POWODUJE SŁABE SCHŁADZANIE, BRAK SMAROWANIA POMPKI ( KTÓRA SMAROWANA JEST PALIWEM) I W EFEKCIE JEJ USZKODZENIE. WYŁĄCZNIK PODCZAS PRZEŁĄCZANIA NA GAZ ODŁACZA POMPE PALIWA I PONOWNIE JĄ WŁACZA W MOMENCIE PRZEJŚCIA NA ZASILANIE BENZYNĄ."

Do mnie ta argumentacja trafia... ale jak już pisałem - ja się nie znam :D

Pozdrawiam!
Pompa podczas jazdy na gazie jest chłodzona, cały czas tłoczy benzynę która jest zawracana do zbiornika przez regulator ciśnienia. Przepływ przez pompę jest dokładnie taki sam na LPG i Pb (pod warunkiem wystarczającej ilości paliwa w zbiorniku).

Awatar użytkownika
MaZuR
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 28 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

No to od 15tego Kappa będzie na gaz...

Post autor: MaZuR » 31 maja 2007, 10:06

"makek" pisze: Pompa podczas jazdy na gazie jest chłodzona, cały czas tłoczy benzynę która jest zawracana do zbiornika przez regulator ciśnienia. Przepływ przez pompę jest dokładnie taki sam na LPG i Pb (pod warunkiem wystarczającej ilości paliwa w zbiorniku).
V-tam
Czyli bez sensu...
Wielkie dzięki za informację :pifko:

Pozdrawiam!
Mazur
Pogromca makaronu Obrazek

Awatar użytkownika
Łukasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 446
Rejestracja: 30 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Dąbrowa

No to od 15tego Kappa będzie na gaz...

Post autor: Łukasz » 31 maja 2007, 10:13

Czyli wystarczy miec 1/3 Pb w zbiorniku dla dobrego chlodzenia i smarowania pompy i wszystko bedzie ok.
Dla tych zniewiescialych, ktorzy jezdza dlugo na lpg i maja zawsze Pb na rezerwie, radze by wymieniali filter paliwa. Ja w swojej vectrze zarznolem pompe paliwa nie dla tego, ze mialem malo paliwa...a dla tego, ze filtr byl zapchany i zmeczyl pompe.
Lancia Lybra SW 1.8 16VLX+ Navi
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

No to od 15tego Kappa będzie na gaz...

Post autor: makek » 31 maja 2007, 11:25

Nie tak do końca bez sensu, pompa miesza paliwem (zużywa się), a mogłaby być wyłaczona, o poborze prądu nie wspomne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”