Y - zawieszający się silnik wycieraczek
: 13 cze 2007, 14:19
Witam ,
na podstawie własnych doświadczeń mogę coś podpowiedzieć w sprawie wadliwej pracy wycieraczek.
W mojej Lanci Y rocznik 98 wycieraczki działały prawidłowo sporadycznie.
Układ powrotu wycieraczek do pozycji spoczynkowej po wyłączeniu ich przełącznikiem w kolumnie kierownicy nie działał. Wycieraczki stawały w połowie drogi. Czasami działał tylko II bieg .Rozwiązanie problemu okazało się banalne. Zawieszanie się szczotek silnika wycieraczek. Zdiagnozowanie jest bardzo proste, wystarczy przy wadliwym działaniu
( po wyłączeniu zasilania wycieraczek) sprawdzić omomierzem trzy przewody wychodzące z samego silnika wycieraczek ,czyli od szczotek(odłączane kostką) . We wszystkich kombinacjach tych trzech przewodów omomierz powinien wykazywać przejście. Jeśli jakaś kombinacja wykazuje przerwę jesteśmy w domu.
Po co trzy szczotki ?.Wykorzystuje się dwie kombinacje połączeń aby uzyskać dwa biegi. Pierwszy bieg wykorzystuje się do powrotu mechanizmu .U mnie działał przez jakiś czas tylko bieg szybszy (II) i wycieraczki nie powracały. Pozostało nam rozebrać silnik i sprawdzić co się dzieje ze szczotkami. W moim przypadku przewód (plecionka) od szczotki zaklinował się .W wyniku zużycia samej szczotki przestała ona dotykać do komutatora. Elektryk samochodowy wymieniłby oczywiście cały silnik z elektroniką , ale po co ?
Pozdrawiam
na podstawie własnych doświadczeń mogę coś podpowiedzieć w sprawie wadliwej pracy wycieraczek.
W mojej Lanci Y rocznik 98 wycieraczki działały prawidłowo sporadycznie.
Układ powrotu wycieraczek do pozycji spoczynkowej po wyłączeniu ich przełącznikiem w kolumnie kierownicy nie działał. Wycieraczki stawały w połowie drogi. Czasami działał tylko II bieg .Rozwiązanie problemu okazało się banalne. Zawieszanie się szczotek silnika wycieraczek. Zdiagnozowanie jest bardzo proste, wystarczy przy wadliwym działaniu
( po wyłączeniu zasilania wycieraczek) sprawdzić omomierzem trzy przewody wychodzące z samego silnika wycieraczek ,czyli od szczotek(odłączane kostką) . We wszystkich kombinacjach tych trzech przewodów omomierz powinien wykazywać przejście. Jeśli jakaś kombinacja wykazuje przerwę jesteśmy w domu.
Po co trzy szczotki ?.Wykorzystuje się dwie kombinacje połączeń aby uzyskać dwa biegi. Pierwszy bieg wykorzystuje się do powrotu mechanizmu .U mnie działał przez jakiś czas tylko bieg szybszy (II) i wycieraczki nie powracały. Pozostało nam rozebrać silnik i sprawdzić co się dzieje ze szczotkami. W moim przypadku przewód (plecionka) od szczotki zaklinował się .W wyniku zużycia samej szczotki przestała ona dotykać do komutatora. Elektryk samochodowy wymieniłby oczywiście cały silnik z elektroniką , ale po co ?
Pozdrawiam