Strona 1 z 1

Zeta - prychanie i kichanie...dusi się

: 25 cze 2007, 8:44
autor: Redskull
Witam

Jestem posiadaczem Lancii Zety, rocznik `95, silnik 2.0 turbo (220AD5).
Auto jezdzi super...dopoki jezdzi. Zdarza sie dosc czesto, ze auto zaczyna przerywac, prychac i kichac...dusic sie. Po chwili objawy ustepuja. Pojawia sie to po mniej wiecej minutowym postoju na wolnych obrotach (np. na swiatlach) lub po zjezdzie z gorki na biegu i pozniejszej probie dodania gazu. Po odpaleniu na wolnych obrotach nierowna praca. Z odpalaniem tez sa problemy, ale tylko tym porannym. Na cieplym pali jak z nut.

Wszystko co ekspoloatacyjne jest wymienione:

-oleje, paski, pompa wody
-filtry-powietrze, paliwo, olej
-kable wys. napiecia (2 razy!) najpierw jan-mor, teraz BERU.
-swiece (NGK)
-myslalem, ze to katalizator, wiec jest usuniety. Wsadzony tlumik


Auto ma gaz, ale przed zamontowaniem LPG dzialo sie to samo. Komputery nic nie pokazuja a mechanicy doradzaja zdarcie glowicy. Co robic?

Zeta - ogromny problem...

: 25 cze 2007, 9:45
autor: Torell007
jakby nie było zeta była robiona we francji a koledzy zabojady sa na bakier z kabelkami ;) ja bym dokladnie przekopal elektryke tam moze byc przyczyna problemu - potem dopiero mozna sie brac za kopanie w mechanice ;)

Zeta - ogromny problem...

: 28 cze 2007, 22:18
autor: Redskull
Auto bylo u dwoch niezaleznych elektronikow. Obaj podpinali komputer i sprawdzali na testerach. Cewka sprawna kable (po tygodniu- BERU) maja przebicie. Wczesniej po tygodniwej ekpolatacji szlag trafil kable jan-mor. Skad sie biora takie przebicia na nowych kablach???

Zeta - ogromny problem...

: 30 cze 2007, 0:46
autor: bassman
Czy tam czasem nie powinny być kable wysokiego napięcia miedziane, a nie węglowe?
Kable miedziane, mają mniejszą rezystancję i mocniejszą izolację dielektryczną.

Polecam kable firmy Bougicord - są to kable francuskie z najwyższej półki jakościowej.

Jeśli chodzi o kable węglowe to NGK.

Pozdrawiam.

Zeta - ogromny problem...

: 30 cze 2007, 7:26
autor: Redskull
Hm.....Kable BERU montowane sa fabrycznie :( Czy mozliwe, ze za to szarpanie odpowiada przeplywomierz?

Zeta - ogromny problem...

: 02 lip 2007, 21:08
autor: Redskull
PROSBA:

Poszukuje kogos z lancia zeta silnik 220ad5 (2.0t) w celu chwilowej podmiany modulow zaplonowych. Elektronik obstawia modul, gdyz cewka powodowalaby gasniecie jednego cyl a nie 3!.