Strona 1 z 1

Kappa - xenon

: 03 lip 2007, 16:11
autor: Anonymous
Witam, czy ktoś zakładał może xenony (oryginalne Lancii) do auta które wcześniej było na zwykłych lampach?
Wiem, że nie pasuje kostka z silniczka poziomującego - bo nie ma samopoziomowania. Czy ktoś wie jak to obejść? który pin mogę pominąć(który odpowiada za samopoziomowanie)????
Prosze o radę!! :cry:

Kappa - xenon

: 03 lip 2007, 16:22
autor: Miro
Ktoś zakładał takie :roll: tylko kto to nie pamiętam :x
Wiem że był nawet link do allegro bo były takie na sprzedaż :D

Kappa - xenon

: 03 lip 2007, 16:26
autor: Anonymous
....hm....poczekam, może sie ktoś zgłosi!?!? :(
wszyscy wiedzą wszystko o niby xenonach a co do prawdziwych, to ani widu, ani słychu...

...

: 08 lis 2007, 11:59
autor: larry123
mam ten sam problem.
nie pasują mi silniczki od lamp halogenowych, w weekend mam nadzieje ze sie uporam, poprzedni właściciel twierdzi ze trzeba coś przypiłować ???
co nie wiem

Kappa - xenon

: 08 lis 2007, 12:53
autor: kmito
Jeżeli konstrukcja samej lampy jest podobna jak w Alfie 166 to ksenony będą świecić bez zasilenia silniczków poziomowania. Będzie również możliwe ustawienie świateł. Niestety przy większym obciążeniu samochodu będziesz oślepiał jadących z przeciwka. Na przeglądzie wystarczy wcisnąć jakąś nie zasiloną wtyczkę do silniczka poziomowania i udawać "głupka".
Dorabianie samopoziomowania wydaje mi się nie opłacalne.(nowe wiązki, centralki elektroniczne, czujniki na wahaczach etc.)
Jeżeli zobaczyłbym zdjęcie oryginalnej lampy xenonowej od Kappy to może mógłbym więcej pomóc.
Pozdrawiam i powodzenia.

Kappa - xenon

: 31 sty 2008, 12:48
autor: grzole
Jeden z wielu elementów niezbędnych do poprawnej pracy xenonów w Kappie - czujnik poziomowania reflektorów.
Obrazek

Kappa - xenon

: 07 lut 2008, 11:52
autor: dd62
Witam. Osobiście wykonywałem taką przeróbkę! Zaznaczam,że jest to robota dla twardzieli (pomijam niezgodność z prawem : zolta : ).Pozdrawiam.

Kappa - xenon

: 19 mar 2008, 14:29
autor: sildenafil
Sprowadzam takie "wynalazki". Zamontowałem także w Kappie. Problem jest w tym, że jest mało miejsca na montaż przetwornicy. Extra sprowadziłem małe (wielkości papierośnicy) i zmieściły się bez problemu. Drugi problem pojawia się przy montażu "palnika' H7. Deflektor (czarna blaszka) ogranicza długość palnika, w związku z czym potrzebny jest specjalny palnik H7 - krótki, bo długi - standartowy sie nie mieści. Jednakże opłaciło się, bo światło mam zarąbiste. Koszt zestawu ok. 400 zł. Jeśli ktoś chce to mogę sprowadzić - sildenafil.pl@gmail.

Kappa - xenon

: 22 mar 2008, 18:12
autor: Tomzik
"grzole" pisze:Jeden z wielu elementów niezbędnych do poprawnej pracy xenonów w Kappie - czujnik poziomowania reflektorów.
http://images27.fotosik.pl/142/749e15ebff15b46dm.jpg[/img]
Czy ktoś wie co z tym zrobić? Zamierzam kupić oryginalne ksenony i podmienić, spryskiwacze mam, ale brak tego samopoziomowania, żeby było wszystko legalnie. W eperze widać tylko, że to występuje na tylnej belce. Ale co dalej? gdzie to się podłącza i jak dalej biegnie sygnał? Ktoś wie o tym? Pytam już nawet gości z allegro, którzy mają na opych oryginalne ksenony, ale nic nie wiedzą o takim czujniku. Jest do kupienia we Fiacie za ok 600zł i nawet bym się skusił, ale gdzie tot podłączyć..

I jeszcze jedno- miał ktoś styczność z K oryginalnie wyposażoną w ksenony? Czy jest tam także pokrętełko do ustawiania wysokości światła czy też nie ma możliwości regulacji, bo załatwia to samopoziomowanie?

Kappa - xenon

: 22 mar 2008, 18:30
autor: Przemo
"Tomzik" pisze:
"grzole" pisze:Jeden z wielu elementów niezbędnych do poprawnej pracy xenonów w Kappie - czujnik poziomowania reflektorów.
http://images27.fotosik.pl/142/749e15ebff15b46dm.jpg[/img]
Czy ktoś wie co z tym zrobić? Zamierzam kupić oryginalne ksenony i podmienić, spryskiwacze mam, ale brak tego samopoziomowania, żeby było wszystko legalnie. W eperze widać tylko, że to występuje na tylnej belce. Ale co dalej? gdzie to się podłącza i jak dalej biegnie sygnał? Ktoś wie o tym? Pytam już nawet gości z allegro, którzy mają na opych oryginalne ksenony, ale nic nie wiedzą o takim czujniku. Jest do kupienia we Fiacie za ok 600zł i nawet bym się skusił, ale gdzie tot podłączyć..

I jeszcze jedno- miał ktoś styczność z K oryginalnie wyposażoną w ksenony? Czy jest tam także pokrętełko do ustawiania wysokości światła czy też nie ma możliwości regulacji, bo załatwia to samopoziomowanie?
Ja w swojej miałem. I jak masz ksenony to jest tylko samopoziomowanie.

Kappa - xenon

: 22 mar 2008, 18:50
autor: wujaa
homologacja na kloszu,jak masz H to tylko halogenowe zarowki jak D to xenon :D

Kappa - xenon

: 23 maja 2008, 19:35
autor: Tomzik
Mały powrót do tematu.

Założyłem sobie oryginalne ksenonki od K, kupione zresztą od kolegi larry'ego 123 i wszystko jest gicior.

Oczywiście nie ma samopoziomowania (brak czujnika w tylnej belce itp.).

Jeżeli zaś chodzi o problem z wtyczką do silniczka to bardzo łatwo go ominąć. Wczoraj przy browarku wpadłem na genialny acz prosty pomysł. Wystarczy silniczki zamienić. 8) :D

Należy wykręcić ten z ksenonów i na jego miejsce podstawić ten z halogenów. Jedyne co trzeba zrobić przy tej operacji to lekko spiłować jakimś pilniczkiem iglakiem wewnętrzną krawędź ząbków [silniczek ma 3 ząbki, w obudowie lampy są 3 otwory do jego zamocowania, wciska się tymi ząbkami w te otwory (patent podobny jak np. w żarówkach- pasuje tylko w jeden sposób, bo jeden ząbek jest szerszy) i przekręca w bok by zabezpieczyć przed wypadnięciem]. Ząbki w silniczkach od halogenów są nieco wyższe, zatem należy je zmniejszyć pilniczkiem i silniczek wchodzi bez problemu. Przekręcić w celu zabezpieczenia, podłączyć oryginalną 3-pinową wtyczkę i gitara 8)

Warto też jeszcze przed włożeniem silniczka od halogenów w ksenony zrobić jedną prymitywną operację, mianowicie nieco powiększyć kulkę oklejając ją taśmą czy np. napaćkać kleju, bo ta kulka (końcówka silniczka, wchodząca w sterowanie lustrem, takie przegubowe połączenie) od ksenonowego silniczka jest nieco większej średnicy, więc istnieje obawa, że połączenie nie będzie działało. Po oklejeniu taśmą jest ok.

Podsumowując po tej operacji mamy oryginalne lampy, zawierające oryginalny, certyfikowany element optyczny, oryginalne, certyfikowane źródło światła do tegoż elementu optycznego, legalne i konieczne spryskiwacze reflektorów oraz ręczną regulację wysokości świateł jak w halogenach zamiast autopoziomowania.

P.S. Dziś byłem ustawić światełka na stacji kontroli i jest wszystko git, nikt mi wczoraj nie mrugał wieczorem, podobnie diagnosta nie miał żadnych zastrzeżeń co do świateł.

P.S. 2- to autopoziomowanie raczej nie jest bardzo istotne, bo na naszych dziurach i tak nie nadąża, widziałem niedawno nową Vectrę na ksenonach (mało prawdopodobne, że nieoryginalnych) i światełka podskakiwały w rytm dziur nie trzymając stałego poziomu. Wychodzi na to, że najważniejsze jest by światła dobrze ustawić.

Jeśli będą zainteresowani to dam kilka fotek :)

Kappa - xenon

: 23 maja 2008, 21:15
autor: Przemic
automatyczne poziomowanie jest istotne jak obciążysz tył żebyś nie zapomniał opuścić ręcznie świateł, a z xenona wali że ho ho

Kappa - xenon

: 24 maja 2008, 10:55
autor: Tomzik
Ja akurat malutko jeżdżę z kompletem pasażerów, 99% moich podróży to z pasażerką lub samemu. Poza tym pamięć mam dobrą i nie zapomnę przestawić świateł, obiecuję ;) A tak na poważnie to będę się pilnował, bo wiem, że niezbyt miło jest dostać w nocy z ksenona. Nie po to podłączałem chociaż tą ręczną regulację, by tego nie używać.