chcesz zalozyc strumienice przy dolocie czy przy wydechu? bo po temacie chodzi o dolot, a w poscie o wydech. ja tak odebralem...
Dolot!
strumienica (taka puszeczka z wiatrakiem) nie zadziala odpowiednio jak nie zestroisz wszystkich elementow ukladu zasysania powietrza. dobry filtr z odpowiednim doprowadzeniem zimnego powietrza(w miare zimnego

), bardzo gladkie (wewnatrz) rurki prowadzace do silnika, ich odpowiednia dlugosc. dlugosc nie powinna byc dobierana pod wzgledem wolnego miejsca w komorze silnika, a dokladnie policzona, biorac pod uwage pojemnosc silnika, jego stan, sprawnosc, itd. jak pojdziesz do jakiegos lepszego zakladu zajmujacego sie tuningiem, ladnie zagadasz to moze Ci policza (za drobna oplata

)
Wydech:
za kata zalozyc nie mozesz (prawnie). a jezeli przed to takze nalezaloby przebudowac caly wydech. nie wystarczy zalozenie drogiego sportowego tlumika, mimo ze np. jest dedykowany do danego modelu samochodu.
przebudowa dolotu automatycznie wiaze sie z wydechem, i odwrotnie. bo ilosc powietrza dostarczanego POWINNA byc rowna powietrzu oddawanemu. jakies ubytki zawsze sa: jakies nieszczelnosci, skraplanie, itp. ale ogolnie rownowaga spelniona musi byc.
jesli zalezy Ci na osiagach, to przerobienie dolotu i wydechu daje naprawde duzo. a jesli tylko na wrazeniach odsluchowych to proponuje ladny sportowy tlumik, np: z koncowka 100 mm

, no i ten filtr tez by ladnie sie prezentowal, ale osiagow sam nie podniesie!!!
PS: ja nie odradzam!! Nie od razu Rzym zbudowano
pozdrawiam[/code]