CZE...
Doprowadź auto do porządku na benzynie ... sądzę że bez egzaminera się nie obejdzie (np. serwis FIAT-a) ... tak abyś nie miał wyświetlanego CHECK-a (zresztą nieodpowiednie podłączenie się z LPG do instalacji elektrycznej może powodować świecenie CHECK-a...za to odpowiedzialny jest montażysta instalacji LPG ... popularnie nazywany "gazownik") .... z tym CHECK-iem to może być tak że jego świecenie spowodowane może być błędami w oprzyrządowaniu silnika (sonda Lambda, przepływomierz itp) lub to na co wcześniej zwróciłem uwagę tzn. źle wpięta instalacja LPG
Dolot powinien być szczelny bez żadnych odgłosów syczenia ... jak masz wpiętą odmę (odpowietrzenie skrzyni korbowej) w dolot
Po doprowadzeniu do "ładu i składu" auta na benzynie możesz zacząć myśleć o uruchomieniu i zestrojeniu już posiadanej instalacji LPG. Jeżeli zakładali Ci tą instalację niedaleko to warto złożyć reklamację.
Jeżeli nie masz prawidłowo "wpiętej" instalacji i/lub nie masz emulatora sondy lambda to komputer Pb będzie łapał błędy i możesz mieć kłopoty z uruchomieniem silnika oraz jego nierówną pracą ... to wszystko jest wzajemnie powiązane i nie takie proste do rozwiązania na odległość ...
To że auto nie wkręca się powyżej 4k obr/min wynikać może ze źle wyregulowanej instalacji LPG lub zbyt mało wydajnego parownika (pomimo że jest nowy). Na postoju można silnik wkręcić na czerwone pole ... na zimno tego nie rób bo żaden silnik nie lubi być "katowany" bez odpowiednio wydajnego smarowania i w związku z tym uważaj na panewki
Odłącz akumulator na ok. 3 godz celem wykasowania błędów komputera Pb i zaobserwuj jak auto zachowuje się po takim zabiegu na benzynie (zapalanie, wolne obroty, po rozgrzaniu silnika jak jeździ itp)
O BLOS-ie pomyślisz jak na Pb będzie działał silnik bez problemów i jeśli obecną instalację LPG doprowadzisz (jak się da

) do stanu używalności (w końcu to II-generacja)... i na końcu stwierdzisz że Kappa jest "zmulona" przez zwykły mikser.
TO WSZYSTKO SĄ KOSZTY ... najgorsze bo nieplanowane ... a w Kappie nie należą do najmniejszych ... tym bardziej że z opisu wynika że rozebrałeś silnik (wymieniałeś pierścienie bo brała olej) ... czy po takiej rozbiórce masz prawidłowo ustawiony rozrząd
To tak po krótce ... pisz ...szukaj na forum ... czytaj ... ale koszty doprowadzenia auta do rozsądnego stanu będą cię denerwować (MOŻE NIE JEST/NIE BĘDZIE TAK ŹLE ... to tak na otuchę

)