Lybra - alternator

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Lybra - alternator

Post autor: Nat » 05 gru 2007, 16:04

Hej,

okazało sie, że mam do wymiany alternator w Lybrze, bo rozgrzany nie doładowuje akumulatora.
Przypomnę, że chodzi o Lybre SW, 2,0 20V z końcowki roku 2000
Mój elektryk zaznaczył, że alternator mam nietypowy : coto :
a konkretnie "górne ucho jest na godzinie 11 a nie 1, jak to najczęściej bywa w Lanciach i Alfach"

No i poszukuje właśnie takiego alternatora-nowego. Czy mógłbym liczyc na Wasza pomoc?
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Lybra - alternator

Post autor: grzole » 05 gru 2007, 16:29

Oddaj do regeneracji skoro nietypowy. Niech wstawią nowe bebeszki w starą obudowę.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Awatar użytkownika
Patryklancia
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 522
Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

Re: alternator

Post autor: Patryklancia » 05 gru 2007, 16:47

"Nat" pisze:Hej,

okazało sie, że mam do wymiany alternator w Lybrze, bo rozgrzany nie doładowuje akumulatora.
Przypomnę, że chodzi o Lybre SW, 2,0 20V z końcowki roku 2000
Mój elektryk zaznaczył, że alternator mam nietypowy : coto :
a konkretnie "górne ucho jest na godzinie 11 a nie 1, jak to najczęściej bywa w Lanciach i Alfach"

No i poszukuje właśnie takiego alternatora-nowego. Czy mógłbym liczyc na Wasza pomoc?
Dla mechanika nietypowy ale dla nas nie :wink: podaj vin sprawdzimy o co biega dokładnie
ObrazekObrazek
Lancia Dedra 1.8 i.e 16v Ls
GG:7270607 GG:7270607

Awatar użytkownika
Patryklancia
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 522
Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

Lybra - alternator

Post autor: Patryklancia » 05 gru 2007, 17:06

ObrazekObrazek
Lancia Dedra 1.8 i.e 16v Ls
GG:7270607 GG:7270607

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Lybra - alternator

Post autor: grzole » 05 gru 2007, 17:50

Bravo Patryku!
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Awatar użytkownika
Patryklancia
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 522
Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

Lybra - alternator

Post autor: Patryklancia » 05 gru 2007, 20:27

Zastosowanie wszystkie w wersje z klimą i wspomaganiem:
http://images32.fotosik.pl/70/0a6895b8e3245ffe.jpg[/img]
Przed zakupem nowego alternatora:
http://images29.fotosik.pl/121/7a0c0692df7b1ffd.jpg[/img]

Proponuję sprawdzić mostek prostowniczy:
http://images33.fotosik.pl/70/ea20d2499fdb0d6a.jpg[/img]
oraz regulator napięcia:
http://images32.fotosik.pl/70/6eb5e5c7be96f7f0.jpg[/img]
ObrazekObrazek
Lancia Dedra 1.8 i.e 16v Ls
GG:7270607 GG:7270607

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

Lybra - alternator

Post autor: karol1125 » 05 gru 2007, 20:39

Koledzy dobrze radzą. Po co kupować nowy. Zasada działania jest taka sam we wszystkich alternatorach. Mogą się jedynie różnic max prądem ładowania.
Proponuję zregenerować. Taniej i bez kłopotu. A jak elektryk mówi że się nie da to...
Chyba że obudowa połamana.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Lybra - alternator

Post autor: bassman » 07 gru 2007, 8:44

Jeśli mogę jakoś pomóc to chętnie (regeneruję takie ustrojstwa, beż większych problemów). Problemem może być tylko odległość.
Ale jakby co to daj znać na PW, a sie jakoś zgadamy.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
DZIDA
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 391
Rejestracja: 26 sty 2007, 0:00

Lybra - alternator

Post autor: DZIDA » 11 cze 2008, 11:34

wracając nieco do tematu bo akurat to przerabiam:

do wersji z klimą trzeba altka 100 A

z tych co podałeś:
Valeo, Delco Remy są na 85A
Hella:
z katalogu wyskoczy 8EL 737 297-001 - ten jest też na 85 A
8EL 737 286-001 też jest na 85A (choć niby przy fiacie coupe jest dopisek że to do pojazdów z klimatyzacją) - więc nie wiem
5DR 004 246-431 - to jest regulator napięcia

własnie sprawdzam pozostałe

Fiat: 46439036 - 100 A


Ponadto znalazłem: Magneti Marelli model MAN866 - ten jest na pewno dobry

wazne: jeżeli ktoś będzie szukał używki: możę być z lybry, bravo, marea, coupe wszystko 2,0 20V - ważne aby to była wersja z klimą bo te mają 100A... wersja bez klimy ma 85A

Awatar użytkownika
BJK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 351
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa (wcześniej Piła, Szczecin, Londyn)
Kontakt:

Lybra - alternator

Post autor: BJK » 13 sie 2008, 9:02

Odświeżam temat, bo trafił mnie problem:
Parę dni temu przy parkowaniu (po jeździe) w deszczu zapaliła mi się kontrolka braku ładowania akumulatora. Nie przejąłem się tym, bo takie coś mi się zdarzało i po chwili gasło. Ale dzisiaj wsiadam do auta i kontrolka nadal się pali, a do tego wspomagania brak.
Wiem, że to problem alternator (zawsze istnieje szansa, że po prostu jakiś kabelek się wypiął) jednak mam pytanie: ile mniej więcej czasu można jeździć na akumulatorze :?:
Bez zapalania świateł, radia, klimy i ze znacznym ograniczeniem używania światła stopu (jak nikogo za mną nie ma to hamowanie silnikiem oraz ręczny) i kierunkowskazów...

tomms
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 23
Rejestracja: 20 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Poznań

Lybra - alternator

Post autor: tomms » 13 sie 2008, 9:14

Jeśli alternator nie ładuje i nie ma wspomagania to zajrzyj pod maskę i zobacz co się dzieje z paskiem wielorowkowym. Najlepiej na wyłączonym silniku :) - podejrzewam, że jest luźny lub już go zgubiłeś.
Lybra 2.4JTD SW 2001r. nero

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

Lybra - alternator

Post autor: karol1125 » 13 sie 2008, 12:38

"BJK" pisze: mam pytanie: ile mniej więcej czasu można jeździć na akumulatorze :?:
Kumpel fiestą 1,1 zrobił 50km.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

Awatar użytkownika
BJK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 351
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa (wcześniej Piła, Szczecin, Londyn)
Kontakt:

Lybra - alternator

Post autor: BJK » 13 sie 2008, 16:42

No ja już 15km mam za sobą, ale zachodzę w głowę czy dam radę w piątek obrócić na lotnisko i z powrotem bez pchania Lyberki przez pół autostrady ;)

==============
"tomms" pisze:Jeśli alternator nie ładuje i nie ma wspomagania to zajrzyj pod maskę i zobacz co się dzieje z paskiem wielorowkowym. Najlepiej na wyłączonym silniku :) - podejrzewam, że jest luźny lub już go zgubiłeś.
Dzięki wielki :!:
Jest luźny :)
Ale czy to znaczy, że się rozciągnął czy jak :?:

Awatar użytkownika
Moglaj
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 526
Rejestracja: 06 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: wroclaw/olkusz

Lybra - alternator

Post autor: Moglaj » 13 sie 2008, 19:36

Może się śruba poluzowała, albo rolka napinacza bo raczej nie rozciągnął się ...
Była lancia dedra 2,0tds ,Teraz lancia lybra 2,4 jtd

mglod7
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 80
Rejestracja: 07 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Lybra - alternator

Post autor: mglod7 » 14 sie 2008, 0:09

wiele nie przejedziesz... sam na sobie sie przekonalem ze od chwili zapalenia sie lampki ladowania do chwili zapalenia sie wszystkich lampek czyli calkowitego padu akumulatora to bylo ok 50km z wlaczonymi swiatlami klima i radiem.

alt juz wymieniony w aso. smiga az milo.
Obrazek
semper fidelis
www.tchp.wroc.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”