Strona 1 z 2
Lybra - alternator
: 05 gru 2007, 16:04
autor: Nat
Hej,
okazało sie, że mam do wymiany alternator w Lybrze, bo rozgrzany nie doładowuje akumulatora.
Przypomnę, że chodzi o Lybre SW, 2,0 20V z końcowki roku 2000
Mój elektryk zaznaczył, że alternator mam nietypowy

a konkretnie "górne ucho jest na godzinie 11 a nie 1, jak to najczęściej bywa w Lanciach i Alfach"
No i poszukuje właśnie takiego alternatora-nowego. Czy mógłbym liczyc na Wasza pomoc?
Lybra - alternator
: 05 gru 2007, 16:29
autor: grzole
Oddaj do regeneracji skoro nietypowy. Niech wstawią nowe bebeszki w starą obudowę.
Re: alternator
: 05 gru 2007, 16:47
autor: Patryklancia
"Nat" pisze:Hej,
okazało sie, że mam do wymiany alternator w Lybrze, bo rozgrzany nie doładowuje akumulatora.
Przypomnę, że chodzi o Lybre SW, 2,0 20V z końcowki roku 2000
Mój elektryk zaznaczył, że alternator mam nietypowy

a konkretnie "górne ucho jest na godzinie 11 a nie 1, jak to najczęściej bywa w Lanciach i Alfach"
No i poszukuje właśnie takiego alternatora-nowego. Czy mógłbym liczyc na Wasza pomoc?
Dla mechanika nietypowy ale dla nas nie

podaj vin sprawdzimy o co biega dokładnie
Lybra - alternator
: 05 gru 2007, 17:06
autor: Patryklancia
Lybra - alternator
: 05 gru 2007, 17:50
autor: grzole
Bravo Patryku!
Lybra - alternator
: 05 gru 2007, 20:27
autor: Patryklancia
Lybra - alternator
: 05 gru 2007, 20:39
autor: karol1125
Koledzy dobrze radzą. Po co kupować nowy. Zasada działania jest taka sam we wszystkich alternatorach. Mogą się jedynie różnic max prądem ładowania.
Proponuję zregenerować. Taniej i bez kłopotu. A jak elektryk mówi że się nie da to...
Chyba że obudowa połamana.
Lybra - alternator
: 07 gru 2007, 8:44
autor: bassman
Jeśli mogę jakoś pomóc to chętnie (regeneruję takie ustrojstwa, beż większych problemów). Problemem może być tylko odległość.
Ale jakby co to daj znać na PW, a sie jakoś zgadamy.
Pozdrawiam.
Lybra - alternator
: 11 cze 2008, 11:34
autor: DZIDA
wracając nieco do tematu bo akurat to przerabiam:
do wersji z klimą trzeba altka 100 A
z tych co podałeś:
Valeo, Delco Remy są na 85A
Hella:
z katalogu wyskoczy 8EL 737 297-001 - ten jest też na 85 A
8EL 737 286-001 też jest na 85A (choć niby przy fiacie coupe jest dopisek że to do pojazdów z klimatyzacją) - więc nie wiem
5DR 004 246-431 - to jest regulator napięcia
własnie sprawdzam pozostałe
Fiat: 46439036 - 100 A
Ponadto znalazłem: Magneti Marelli model MAN866 - ten jest na pewno dobry
wazne: jeżeli ktoś będzie szukał używki: możę być z lybry, bravo, marea, coupe wszystko 2,0 20V - ważne aby to była wersja z klimą bo te mają 100A... wersja bez klimy ma 85A
Lybra - alternator
: 13 sie 2008, 9:02
autor: BJK
Odświeżam temat, bo trafił mnie problem:
Parę dni temu przy parkowaniu (po jeździe) w deszczu zapaliła mi się kontrolka braku ładowania akumulatora. Nie przejąłem się tym, bo takie coś mi się zdarzało i po chwili gasło. Ale dzisiaj wsiadam do auta i kontrolka nadal się pali, a do tego wspomagania brak.
Wiem, że to problem alternator (zawsze istnieje szansa, że po prostu jakiś kabelek się wypiął) jednak mam pytanie: ile mniej więcej czasu można jeździć na akumulatorze

Bez zapalania świateł, radia, klimy i ze znacznym ograniczeniem używania światła stopu (jak nikogo za mną nie ma to hamowanie silnikiem oraz ręczny) i kierunkowskazów...
Lybra - alternator
: 13 sie 2008, 9:14
autor: tomms
Jeśli alternator nie ładuje i nie ma wspomagania to zajrzyj pod maskę i zobacz co się dzieje z paskiem wielorowkowym. Najlepiej na wyłączonym silniku

- podejrzewam, że jest luźny lub już go zgubiłeś.
Lybra - alternator
: 13 sie 2008, 12:38
autor: karol1125
"BJK" pisze: mam pytanie: ile mniej więcej czasu można jeździć na akumulatorze

Kumpel fiestą 1,1 zrobił 50km.
Lybra - alternator
: 13 sie 2008, 16:42
autor: BJK
No ja już 15km mam za sobą, ale zachodzę w głowę czy dam radę w piątek obrócić na lotnisko i z powrotem bez pchania Lyberki przez pół autostrady
==============
"tomms" pisze:Jeśli alternator nie ładuje i nie ma wspomagania to zajrzyj pod maskę i zobacz co się dzieje z paskiem wielorowkowym. Najlepiej na wyłączonym silniku

- podejrzewam, że jest luźny lub już go zgubiłeś.
Dzięki wielki

Jest luźny

Ale czy to znaczy, że się rozciągnął czy jak

Lybra - alternator
: 13 sie 2008, 19:36
autor: Moglaj
Może się śruba poluzowała, albo rolka napinacza bo raczej nie rozciągnął się ...
Lybra - alternator
: 14 sie 2008, 0:09
autor: mglod7
wiele nie przejedziesz... sam na sobie sie przekonalem ze od chwili zapalenia sie lampki ladowania do chwili zapalenia sie wszystkich lampek czyli calkowitego padu akumulatora to bylo ok 50km z wlaczonymi swiatlami klima i radiem.
alt juz wymieniony w aso. smiga az milo.