Strona 1 z 1

Dedra - Problem z hamulcami

: 06 gru 2007, 17:32
autor: Hiena
Posiadam Lancie Dedre 2.0 8V z 91r. Mam problem z prawym tylnim kolem. Z centralki leci plyn, ale jest tak jakby pompka hamulcowa nie dawala cisnienia. Wymienilem serwo bo tez mi padlo:(. Nie jestem pewny czy jedna sekcja mogla pasc. Na tylniej belce jest ,,Reduktor sily hamowania" chyba tak to sie nazwa. Rozkrecilem go cisnienie bylo. Wyczyscilem przewody, ktore ida do tego kola, ale to nic nie dalo. Pytalem sie znajomego i on uwaza, ze padla mi jedna sekcja i nie trzyma cisnienia. Jak moge sprawdzic pomke bo nie sztuka kupic nowa jak to nic nie da. Jak mozecie mi doradzic to bede bardzo wdzieczny. Z gory dziekuje

Dedra - Problem z hamulcami

: 06 gru 2007, 19:05
autor: Majkel
wine za to moze ponosic korektor siły hamowania. jesr w tylnej czesci pojazdu w okolicach belki. zobacz w jakim jest stanie. mozesz kupic nowy w ASO za 400zł lub go zdemontowac i przewody hamulcowe połączyc bezposrednio do siebie

Dedra - Problem z hamulcami

: 06 gru 2007, 20:22
autor: osjane
"Majkel" pisze:wine za to moze ponosic korektor siły hamowania. jesr w tylnej czesci pojazdu w okolicach belki. zobacz w jakim jest stanie. mozesz kupic nowy w ASO za 400zł lub go zdemontowac i przewody hamulcowe połączyc bezposrednio do siebie
Przeczytaj jeszcze raz co napisał kolega Hiena mimo różnego nazewnictwa na 100% chodzi o to samo

Dedra - Problem z hamulcami

: 06 gru 2007, 20:51
autor: Majkel
2 tyg temu w Alfie mialem to samo . Prawe kolo troche hamowalo , a lewe prawie wcale .Wyrzucilem korektor sily hamowania i na diagnostyce wyszlo super. A wydaje mi sie ze pierwsza sekcja w pompie jest na przod a druga na tyl czyli jezeli pompa by szwankowala tylne kola by hamowaly slabo albo wcale.Natomiast w korektorze hamowania sa dwie sekcje i jedna po prostu nie dziala jak powinna, stad jedno kolo slabiej hamuje. Co dotyczy pompy- po nacisnieciu mocno pedalu jezeli jest wyciek ,pedal zacznie schodzic do podlogi. Ppodobna sytuacja jest jezeli pompa przepuszcza pomiedzy sekcjami-nie ma wycieku a pedal schodzi do podlogi. Na slabo hamujace kolo moze miec rowniez wplyw mocno zapieczony tloczek .

Dedra - Problem z hamulcami

: 07 gru 2007, 17:13
autor: Bany
Sekcje są krzyżowe,Lewy tył i prawy przód.Prawy tył i lewy przód.
w starych autach tak było.
Jak korektor jest podwójny to mamy do czynienia z krzyżowym układem ,inaczej nie ma to sensu.

Dedra - Problem z hamulcami

: 07 gru 2007, 22:54
autor: kretekpodnietek
ja też myślałem że są sekcje albo na przód albo na tył. a w instrukcji jest to narysowane i wygląda że korektor jest podwójny, zależy jeszcze czy masz ABS?

Dedra - Problem z hamulcami

: 09 gru 2007, 12:47
autor: Hiena
Rozkreciłem ten kolektor przecisciłem powietrzem pod cisnieniem i wszystko bylo ok. Z kazda czescia kabla która szla do kola zrobilem to samo. Nawet przelewałem płyn przez kable i on leciał. Tłok w zacisku nie jest zapieczony i chodzi dobrze. Nie wiem po ostatnim remoncie i rozbieraniem tego jakos stracilem ochote, zeby przy tym grzebac, a tu jeszcze zima idzie. A co mozecie powiezdziec na temat zestawach naprawczych do pomki hamlucowej jest to warte zachodu i czy dac soebie z tym spokoj?? Bo w końcu nie wiem czy winy szukac w pompce czy w reduktorze??

Dedra - Problem z hamulcami

: 09 gru 2007, 12:57
autor: Majkel
A w jaki sposób udało Ci się rozkręcić ten korektor?
U mnie to była taka kostka z dwoma tłoczkami z czterema otworami na przewody hamulcowe.
A w jakim stanie była dźwignia od tego korektora?

Dedra - Problem z hamulcami

: 11 gru 2007, 13:13
autor: Hiena
rozkrecilem te tloczki wszystko wyczyscilem powietrzem ze sprezarki. Tloczek chodz luzno byl nasmarowany, wiec go nie ruszalem

Dedra - Problem z hamulcami

: 11 gru 2007, 14:40
autor: Majkel
A jak wygladała dźwignia, która dociska te tłoczki? Ta dźwignia odgrywa w korektorze dość duża rolę, gdyż ona reguluje poziom wysuniecia tłoczków.

Dedra - Problem z hamulcami

: 11 gru 2007, 18:09
autor: Piszczyk
a w jakim stanie są elastyczne przewody do tylnych zacisków? zdarzało się w starszych włochach że ten gumowy przewód "puchł" pod ciśnieniem - czyli cała para w gwizdek...

czy ten zacisk ma ten magiczny automat od ręcznego wewnątrz tłoczka? (chyba podobny model jak w 125p)
on też może się blokować

tyle wymyśliłem...

Dedra - Problem z hamulcami

: 11 gru 2007, 22:22
autor: Hiena
chodzi o dzwignie na ktorej jest zaczepiona sprezyna?? dokladnie nie wiem o co chodzi:( ja tam innej dzwignio nie widzialem. A co do postu kolegi nie, nie jest podobny budowa do 125p zaciski sa zmienione i dane od alfy. Z nimi jest wszystko dobrze tego jestem pewny

Dedra - Problem z hamulcami

: 11 gru 2007, 22:25
autor: Majkel
Dokładnie chodzi o tą właśnie sprężynę. U mnie korektor po prostu sie zawiesił w jednej pozycji i miałem słaby hamulec na lewym tylnym kole... Zdemontowałem go i teraz mam hamulce na ok 60%... ręczny na 88%

Dedra - Problem z hamulcami

: 12 gru 2007, 14:28
autor: Hiena
szkoda, ze mowilismy o tym samym bo sprezyna jest dobra, raczej zalozylem nowa bo dostalem na szrocie prawie nowa. Juz nie wiem gdzie mam szukac przyczyny tego.