Strona 1 z 3

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

: 28 gru 2007, 20:46
autor: Vikos
Witam koledzy !

Ostatnio wpadłem na pomysł, żeby wzbogacić moją Lybre w xenony.
Znalazłem już zestaw do montażu za ok 440 zł.

Mam pytanko czy przymierzał się już ktoś do tego, a może już ma ktoś założone ??

Czekam na ewentualne porady lub sugestie, zobaczymy może wrzuce jakąś fotorelacje ...

Pozdrawiam i czekam na info !

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

: 28 gru 2007, 23:24
autor: sebabix
witam, nawet nie próbuj , nie da sie wyregulować strumienia światło-cienia, temat przerabiałem , świeci pięknie ale jedziesz jak na drogowych ,mam kumpla na stacji diagnostycznej walczyliśmy z ustawieniem chyba z 4 godziny a na koniec zdemontowałem zestaw , no i można pozbyć sie dowodu rejestracyjnego

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

: 29 gru 2007, 11:18
autor: Vikos
Kurcze ludzie zakładają to i nie narzekają raczej z tego co słyszałem ...
Wiadomo xenon jest mocniejszym światłem, ale żeby aż takie problemy były ... dziwne

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

: 29 gru 2007, 11:24
autor: Egon
jak byś miał jeszcze reflektory do xenonów to by nie było problemu, pozatym wszystkie xenony mają automatyczą regulacją a ludzie to zakładają różne cuda

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

: 29 gru 2007, 11:45
autor: wega
jak byś miał jeszcze reflektory do xenonów to by nie było problemu
Tutaj z Tobą sie nie zgodzę. Bynajmniej w Kappie, reflektor zwykły i z zestawem ksenonowym niczym się nie różnił. Reflektor pod ksenon nie był gładki.
witam, nawet nie próbuj , nie da sie wyregulować strumienia światło-cienia,
Poprzedni właściciel mojej obecnej Kappy miał założony bi-ksenon taki i świecił rewelacyjnie (nie raził).
no i można pozbyć sie dowodu rejestracyjnego
Nie prawda. Samochód bez najmniejszych problemów przechodził przeglądy. Te zestawy posiadają i spełniają normy ISO, wszelkie homologacje itd. Proszę sobie poczytać w ww. aukcji.

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

: 29 gru 2007, 12:08
autor: Saleen
Tutaj masz troche o ksenonach montowanych w "starszych" samochodach
:link:

"Tylko kompletny, homologowany zestaw całych ksenonowych lamp, obejmujący automatyczny system poziomowania reflektorów i układ oczyszczania ich szyb jest legalny i bezpieczny dla innych użytkowników dróg." A tego napewno za 400zl nie dostaniesz!

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

: 29 gru 2007, 12:15
autor: wega
Lybra czy Kappa nie jest "starym" samochodem.
Autorowi artykułu chodzi o samochody typu np. Golf II z roku 88 itp. gdzie ksenon nigdy nie był montowany. A jeśli jest to wiadomo że został umyślnie do niego "zaadaptowany".
Tym bardziej, że właśnie w Lanciach zestawy ksenonowe były montowane i nie wzbudzają zainteresowania. Póki co Kappa posiada spryskiwacze reflektorów.

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

: 29 gru 2007, 12:31
autor: Saleen
Owszem, ale jesli nie posiadasz chocby 'automatycznyego systemu poziomowania' to nie mozesz instalowac ksenonow za ~450zl .
No chyba ze kupisz cale lampy w tym wypadku z Lybry - orginalne lampy ksenonowe to wowczas oczywiscie ze se mozesz zamontowac, ale tych calych lamp napewno za ~450zl nie kupisz...

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

: 29 gru 2007, 14:27
autor: Taz
wega, szybko skończę polemikę faktami: Reflektor dostaje homologację razem ze źródłem światła. Zmiana źródła światła (HID) powoduje utratę homologacji na cały zestaw oświetlenia - chyba że w homologacji reflektora jest zezwolenie na stosowanie żarnika ksenonowego z mocowaniem jak żarówki typu H (co się praktycznie nie zdarza).
Tak wiec HID jest nielegalny w zwykłym reflektorze, pomimo tego że sam w sobie ma homologację i bez przeszkód prawnych możesz go stosować w reflektorach posiadających homologacje na ksenonowe źródło światła.

PS. Temat był już wałkowany na forum wielokrotnie

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

: 29 gru 2007, 15:23
autor: Egon
"Taz" pisze:wega, szybko skończę polemikę faktami: Reflektor dostaje homologację razem ze źródłem światła. Zmiana źródła światła (HID) powoduje utratę homologacji na cały zestaw oświetlenia - chyba że w homologacji reflektora jest zezwolenie na stosowanie żarnika ksenonowego z mocowaniem jak żarówki typu H (co się praktycznie nie zdarza).
Tak wiec HID jest nielegalny w zwykłym reflektorze, pomimo tego że sam w sobie ma homologację i bez przeszkód prawnych możesz go stosować w reflektorach posiadających homologacje na ksenonowe źródło światła.

PS. Temat był już wałkowany na forum wielokrotnie
mniej więcej to chciałem napisać : yesyes :

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

: 29 gru 2007, 15:45
autor: Vikos
Nie widziałem, żeby ten temat był kiedykolwiek poruszny na forum Lancii !

Moje zdanie jest takie, że jak jest to dobrze założone, to jedynie świeci mocnieszym światłem zbliżonym do barwy dziennej i nikomu nie zagraża. Xenon ma to do siebie że razi, bo daje bardzo jasne światło niezależnie czy jest montowany seryjnie / wystarczy spoglądnąć na takie samochody jak Nissan Primera, Nowy Volkswagen Passat/ czy na własną rękę.


Reasumując:

Skoro xenon daje jaśniejsze światło w porównaniu ze zwykłą żarówką, to logiczne jest, że po zamontowaniu lampy będą świeciły jaśniej niż wcześniej, ale nie od razu oślepiały !!! Ludzie ...

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

: 29 gru 2007, 17:08
autor: wega
Skoro xenon daje jaśniejsze światło w porównaniu ze zwykłą żarówką, to logiczne jest, że po zamontowaniu lampy będą świeciły jaśniej niż wcześniej, ale nie od razu oślepiały !!! Ludzie ...
Pisząc oślepiały miałem na myśli to co pisał też kolega sebabix.
Zajrzyj do google i zobacz budowę normalnej żarówki halogenowej oraz żarnika ksenonowego. Potem zrób eksperyment w swoim samochodzie i odwróć żarówkę H-4 o 180stopni. Będzie świeciła w niebo, rozproszonym światłem. A przecież wydaje się symetryczna!!! Jej budowa jest ściśle związana z kształtem odbłyśnika w reflektorze oraz wieloma soczewkami (załamaniami) na powierzchni zewnętrznej klosza. Sama w sobie też ma odbłyśnik.
Teraz zobacz jak wygląda żarnik ksenonowy. Jest też symetryczny ale bez jakiegokolwiek lusterka w środku. Jak zbudowany jest reflektor pod oświetlenie ksenonowe. Jest zazwyczaj gładki a odbłyśnik w reflektorze ma inny kształt, oraz wbudowaną soczewkę przed nim.
Cały wic polega na tym aby dobrze skupić wiązkę światła żeby nie oślepiała a jednocześnie spełniała swoje zadanie na jezdni.
Wygląda to mniej więcej tak:
jedziesz na przegląd samochodem, stajesz na przeciwko ściany, z zamontowanymi ksenonami i zamiast ładnej linii poziomej (jedna niżej druga trochę wyżej) są dwie okrągłe, mocno świecące plamy.
U mnie w Kappie (a w zasadzie u poprzedniego właściciela) jak był zamontowany zestaw ksenonowy nie było z tym problemu. Lampy świeciły tak jak powinny. Nie były rozproszone, nie raziły.

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

: 29 gru 2007, 21:17
autor: Vikos
Zauważ kolego, że mimo zalożenia żarnika xenonowego i tak mamy przeslone, ktora blokuje bicie mocnego światla !!!

Xenon razi wtedy gdy mamy sytuację taką jak przy światach drogowych gdzie w Lybrze nie ma przeslony !

Pozdrawiam !!!

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

: 30 gru 2007, 0:54
autor: trigojunior
ja bym czegoś takiego nie założył tylko z tego względu że wiem jak to mnie denerwuje jak się mijam z takim w nocy...... : cenzura :

Lybra Montaż uniwersalnego zestawu HID XENON

: 30 gru 2007, 12:55
autor: matias21
ja jak sie mijam to nie widze różnicy między tymi dorabianymi xenonami, a oryginałami prawda jest taka, że obydwa oślepiają, kiedyś mnie to wkurzało, ale np gdy z bliska widze, ze to jedzie jakas S klasa czy inny luks car i mnie oślepia to stwierdzilem, że tak musi byc :D