Strona 1 z 2

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

: 04 lut 2008, 21:09
autor: darko81
Witam. Czy ktoś mi może powiedzieć od czego jest czerwona kontrolka po prawej stronie deski rozdzielczej? jest w kształcie wtrysku. Jak przekręce kluczyk to świeci i zaraz po odpalenie gaśnie z innymi kontrolkami. Jednak po 2-3 minutach pracy znowu się zapala. Od czego jest ta kontrolka? co ona sygnalizuje? Auto ma trochę wyższe obrotu i większe zużycie paliwa. Dziej się tak od ok 2-3 tygodni.

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

: 04 lut 2008, 22:06
autor: michalkrk
Ogólnie rzecz biorąc to oznacza to jakieś zakłócenie w układzie wtryskowym. Miałem taką sytuację kiedy wtyczka czujnika nie stykała. Warto sprawdzić połączenia czujników przy kolektorze a w twoim przypadku w szczególności przy przepustnicy - może to tylko to

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

: 04 lut 2008, 22:07
autor: Endrju
To jest kontrolka wtrysku...powodów jej palenia może być kilka :)
poszukaj na forum napewno znajdziesz dużo wskazówek...
u mnie zapalała się gdy silnik dostawał lewe powietrze ( wtedy właśnie obroty są wyższe i spalanie też ) i gdy niechcący zatankowałem gówniane paliwo...

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

: 05 lut 2008, 0:06
autor: darko81
Dzięki. Bo już zastanawiałem się nad wymianą komputera, ale napewno to jeszcze sprawdzę. Miłego

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

: 05 lut 2008, 8:11
autor: Snooki
jezeli masz duze zuzycie benzyny to prawdopodobnie sonda lambda do wymiany. ja mam podobną sprawe tyle ze przy wyższych predkościach sie zapala (powyzej 140km/h) i wyczytałem na forum ze moze tez to byc związane z termostatem gdy jest niesprawny.

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

: 09 lut 2008, 20:18
autor: striff
witam mam ten sam problem z tym ze na poczatku zapalala sie przy dluzszej jezdzie z jednostajna predkoscia (120 - 140km/h), niestety ostatnio zapala sie na trasie przy kazdej predkosci a gasnie po wjechaniu do miasta, jutro jade podlaczyc autko pod komputer bo na pierwszy rzut oka wszystko wyglada na sprawne. dodam, ze spalanie w miescie dochodzi nawet do 16l/100km a w trasie miedzy 8-10l/100km. obroty sa ok a silnik pracuje rownomiernie. po wykonaniu resetu komputera odczuwalnie wzrasta moc auta jednak tylko do momentu zapalenia sie kontrolki :( jak bede cos wiedzial dam znac.., a dodam jeszcze, ze na analizie spalin przy 3000obr/min wartosc CO wynosila 2,60 gdy wczesniej wg wydrukow z niemieckiego g-kat w 2005roku wynosila 0,00... jakies sugestie ? bo juz nie wiem co robic :((
pozdrawiam.

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

: 09 lut 2008, 23:40
autor: kretekpodnietek
"striff" pisze:witam mam ten sam problem z tym ze na poczatku zapalala sie przy dluzszej jezdzie z jednostajna predkoscia (120 - 140km/h), niestety ostatnio zapala sie na trasie przy kazdej predkosci a gasnie po wjechaniu do miasta, jutro jade podlaczyc autko pod komputer bo na pierwszy rzut oka wszystko wyglada na sprawne. dodam, ze spalanie w miescie dochodzi nawet do 16l/100km a w trasie miedzy 8-10l/100km. obroty sa ok a silnik pracuje rownomiernie. po wykonaniu resetu komputera odczuwalnie wzrasta moc auta jednak tylko do momentu zapalenia sie kontrolki :( jak bede cos wiedzial dam znac.., a dodam jeszcze, ze na analizie spalin przy 3000obr/min wartosc CO wynosila 2,60 gdy wczesniej wg wydrukow z niemieckiego g-kat w 2005roku wynosila 0,00... jakies sugestie ? bo juz nie wiem co robic :((
pozdrawiam.
przerabiałem to u siebie, typowe objawy uszkodzonej sondy lambda.
Spróbuj jeszcze wykręcić świece, albo sonde, jak jest cała czarna i okopcona to nic innego.

tylko nie baw sie w używki, ponieważ to delikatny sprzęt, nie odporny na uderzenia i żyjący około 160 000 km to ciężko znaleźć dobrą.

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

: 10 lut 2008, 22:25
autor: striff
dzis wykrecilem swiece - kolor odpowiedni wiec spalanie w cylindrach jest ok ... jutro podlaczam pod komputer zobaczymy co go boli.. pozdrawiam

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

: 10 lut 2008, 22:47
autor: Krzysztof
Mam ten sam problem tylko jeszce nie mogę zdiagnozowac kompa bo wyłażą głupoty Jak usuniesz to daj znać co bolało każda informacja cenna

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

: 12 lut 2008, 22:22
autor: striff
no i juz wszystko wiadomo... niestety po podlaczeniu do komputera okazalo sie ze sonda lambda padla :( .. koszt sondy z wymiana - ok 300zl ... ehh no ale.. jezeli ma to obnizyc spalanie do wartosci nominalnych to szybko sie inwestycja zwroci :) pozdrawiam serdecznie

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

: 13 lut 2008, 16:51
autor: kretekpodnietek
ha, wiedziałem :D
jeżeli to oryginalny bosch to normalna cena. taniej ciężko znaleźć.
A spalanie napewno spadnie, u mnie przed wymianą auto paliło 20l/100km.

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

: 13 lut 2008, 19:06
autor: qiub555
witam też wymieniłem sondę i pomogło tylko na chwilę, wymieniłem termostat i założyłem rurę od filtra powietrza do lolektora wydechowego bo nie miałem i jak ręką odjął auto szybciej się nagrzewa, cały czas trzyma temperaturę a co najważniejsze kontrolka wtrysku już się nie zapala.

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

: 13 lut 2008, 22:02
autor: striff
znalazlem oryginal bosha za 90zl z tym ze nie wiem jakie beda koncowki.. wymiane zalatwilem u znajomego.. max 50zl wiec koszty spadna :))) w poniedzialek wymieniam.
co do rury.. mialem zalozona ale ostatnio wyczailem ze podcisnienie szlo bezposrednio do "klapki" a nie przez termostat w obudowie filtra :/ .. odcialem je, przy wtrysku zaslepilem .. jak dorobie przewody dopiero poskladam wszystko w jedna calosc..
termostat mam sprawny w 100%, po przejechaniu ok 3-4km mam juz 90* i tak sie utrzymuje bez wzgledu na predkosc itp.
no mam nadzieje ze spalanie spadnie bo dzis zrobilem za 30zl pb95 AZ 15km po miescie HEHE :D
pozdrawiam :)

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

: 14 lut 2008, 13:48
autor: kretekpodnietek
aaaa, mysłałem ze juz kupiłeś, no mozna znaleźć okazję, ja kupiłem swoją za 80pln z przesyłką.

tylko kwestia połączenia kabli kolor do koloru i tyle. najlepiej zrobić to zaciskami do łączenia kabli, albo nawet zwykła kostka połączeniowa jak do żyrandola, bez problemu można to samemu zrobić, tylko trzeba pod auto wleźć, albo kanał.

a co do tankowania.. znam ten ból, poza tym, te silniki mimo robienia cudów swoje muszą wypić.

Delta II - 1,6 czerwona kontrolka

: 14 lut 2008, 15:03
autor: striff
no co do spalania wszystko sie zgadza, a co do podlaczenia to wlasnie planuje polaczyc specjalnymi zaciskami. mam jeszcze pytanko czy bede musial odkrecac dwururke czy uda sie bez rozbierania wydechu ?