Strona 1 z 3

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

: 23 lut 2008, 11:25
autor: goro79
Witam jestem od wczoraj na forum ,stałem się posiadaczem delty z 1995r 1.6 8v. Niestety poprzedniemu właścicielowi zerwał sie pasek rozrządu gdyż przegapił wymianę. Co mogło się stać i uszkodzić w silniku? Jeszcze tego nie rozbierałem i nie wiem jak to wygląda.

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

: 23 lut 2008, 12:38
autor: CarvMachine
Pokrzywione zawory to raczej na pewno, moglo rozwalic tloka a co za tym idzie nawet i gladz cylindra. ogolnie remont od ok 1000zl, jezeli auto jest w dobrym stanie zastanow sie czy nie lepiej kupic uzywanego silnika niz ten remontowac. Musisz zrzucic glowice aby sie dowiedziec co i jak. Przy analizie kosztow sprawdz rowniez czy nie ma progow na gladziach, to pomoze ocenic ci stan silnika.

Pozdrawiam.

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

: 23 lut 2008, 17:03
autor: goro79
Właśnie zdjąłem głowice. A tam miłe zaskoczenie : yesyes : tłoki całe, zawory na pierwszy rzut oka też są ok jedynie na 2 ślady uderzenia ale widocznego zagięcia zaworów nie widać :D . Wyciągnę jeszcze i sprawdzę dokładnie w ostateczności kupie 2 zawory wydechowe i będzie git. Po rozebraniu okazało sie też ,że są luzy na alternatorze (łożyska do wymiany) i na pompie wodnej tylko nie wiem czy są tam jakieś łożyska czy po prostu całą się wymienia??? Podpowiedzcie coś. Fakt faktem to mój pierwszy kontakt z włoskimi autami poza maluchem. I rozebrać to, to jest trochę fatygi i roboty ale poszło ok. Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak ustawić rozrząd bo na górnym punkcie jest jakaś klapka przesuwna i jeszcze nie kleje o co w niej chodzi.

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

: 23 lut 2008, 18:16
autor: goro79
Ostatecznie okazało sie ,że jest tylko jeden zawór wydechowy krzywy ............................. chyba ,że nowy nie jest drogi i łatwo dostępny. Wie może ktoś ile taki kosztuje? No i do tego chyba też nowe uszczelniacze zaworowe?

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

: 23 lut 2008, 18:49
autor: DeviLL
1 zawor to koszt 15-30zl , uszczelniacze niewiem ,ale pewnie nieduzo

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

: 23 lut 2008, 19:26
autor: Bany
prostować to można gwoździe kolego...

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

: 23 lut 2008, 19:33
autor: goro79
Sam nigdy tego nie robiłem ,kolega mi tak poradził.

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

: 23 lut 2008, 20:03
autor: kretekpodnietek
uszczelniacze kosztują około 15 pln. a kupno nowego zaworu to chyba nie aż taki wydatek żeby tak kombinowac.

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

: 24 lut 2008, 18:50
autor: goro79
Mam jeszcze pytanko odnośnie pompy wodnej jest już tam mały luzik jednakże nie cieknie,myślałem żeby też przy okazji wymienić bo niestety zregenerować sie chyba nie da. Ile może kosztować pompa?

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

: 25 lut 2008, 17:50
autor: goro79
1) Witam bardzo proszę o jakieś wskazówki lub rysunek jak ustawić rozrząd na punkty?????
2) Jak prawidłowo powinien działać centralny zamek bagażnika??? Bo u mnie to wygląda tak ,że sie tylko rygluje/Zamyka jak jest otwarty i przekręcę kluczyk a otworzyć już sie nie chce ,tylko kluczykiem w klapie . Ma może ktoś jakiś schemat tego???
3) Nie działa mi tylna wycieraczka i przód w pracy przerywanej. Co to może być, gdzie jest jakiś przekaźnik/czasówka od tych wycieraczek???

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

: 25 lut 2008, 18:21
autor: kretekpodnietek
Ad.1
http://images30.fotosik.pl/165/50c1702acc9686a5.jpg[/img]

Ad.2
jest dobrze, przycisk do otwierania bagażnika masz w schowku.
Ad.3
nie wiem

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

: 25 lut 2008, 18:39
autor: goro79
Dzięki podobny schemat znalazłem w autodacie niestety w wersji angielskiej ale widzę ,że Twój jest dokładniejszy :D

A co do przycisku to faktycznie jest coś w schowku nie skojarzyłem ,że to od tego a ja już cały zamek rozebrałem :? ale przy okazji naprawiłem wężyk od spryskiwaczy i okazało sie ,ę jest pęknięta końcówka na wężyk :( trzeba to jakoś załatać . No i nadal te nieszczęsne wycieraczki.

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

: 25 lut 2008, 18:47
autor: kuba
Co do tylnej wycieraczki to przyczyną może być manetka albo
poprzecieranie kable przy tylnej klapie. Wszystkie przekaźniki
są chyba przy skrzynce z bezpiecznikami (ale mogę się mylić).
Jeżeli chodzi o przednie wycieraczki to:
odpowiedź znajdziesz tutaj.

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

: 25 lut 2008, 19:08
autor: goro79
Co do wycieraczek to u mnie jest tak ,że tylna w ogóle nie działa a przód praca przerywana/czasowa też nie działa, praca ciągła z przodu działa normalnie spryskiwacz też.

kretekpodnietek możesz coś jeszcze powiedzieć na temat rysunku i punktów. Górny punkt widoczny jest na kole i obudowie ,tylko co z tą zasuwką ma być wysunięta na maxsa do góry????
I na dole punkt na kole znalazłem ale na obudowie nie :( :( :( wedle Twojego rysunku powinien być pionowo u góry nad kołem ale nic tam nie ma :( :( jak to w końcu ma być gdzie ma znajdować sie odnośnik na osłonie gdzieś ???

A z centralnym jak mówiłeś działa : yesyes : :D

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

: 25 lut 2008, 19:21
autor: goro79
Może jeszcze inaczej sformułuję pytanie odnośnie wycieraczek. Jak to działa u was?????????
1) Cz jest możliwość włączenia tylko tylnej wycieraczki?? Jeśli nie to jak to działa u was co trzeba włączyć żeby zadziałała???
2) Jak pracuje tylna wycieraczka tzn praca ciągła czy przerywana a może to lub to??
3) Przednia wycieraczka ile ma pozycji ogólnie i ile w pracy przerywanej???

Wiedząc to będzie mi łatwiej szukać usterki.