Strona 1 z 1
Kappa - 2.0 '97 światła stopu.
: 03 mar 2008, 14:56
autor: diodalodz
Witam . Zaczęły się dziać dziwne rzeczy ze światłami stopu. Otóż wciskamy pedał hamulca nie ma żadnego światła albo zapala się tylko prawa strona i dodaktowe światło na tylnej półce . Wiec trzymając pedał wyjmujemy oprawkę z lewej strony wyciągamy żarówkę od stopu wkładamy ją ponownie i świecą znowu wszystkie . Puszczamy wciskamy i znowu jest albo prawa albo żadna żarówka nie świeci . Same żarówki są sterowany chyba przez jakieś tranzystory w komputerze bo na pedale jest tylko przewód sygnałowy . Podpowiedzcie gdzie znajduje się ten komputer który tym steruje a postaram sie coś powalczyć . Może mieliście podobne akcje??
Pozdrawiam
Kappa - 2.0 '97 światła stopu.
: 03 mar 2008, 18:27
autor: Pablo
Kable kolego, przynajmniej u mnie tak było

Kappa - 2.0 '97 światła stopu.
: 03 mar 2008, 20:24
autor: prezesjm
Moduł IGE sterujący światłami stopu ( i innymi światłami) jest pod kierownicą obok skrzynki z bezpiecznikami. Trzecie światło stopu nie jest sterowane przez ten moduł i powinno działać bez zakłóceń. Jeśli to światło nie działa za każdym razem to do wymiany raczej wyłącznik przy pedale hamulca .
Kappa - 2.0 '97 światła stopu.
: 03 mar 2008, 21:32
autor: diodalodz
a mieliście styczność z tym modułem tzn usterka jest przeważnie w nim ?? Jutro sprawdzę co się dzieje z tyłu i dołożę dodatkową masę na karoserię . Jeśli nie pomoże to pomierzę rezystancję przewodów między żarówką a masą modułu i zobaczymy co wyjdzie .
A jeśli kable to które rewiry są newralgiczne . Widziałem po postach że masowanie tylnych lamp zespolonych po lewej stronie siada . HM co do stopu to faktycznie chyba dodatkowe jest zawsze a cuda się dzieją z bocznymi . czy ten komputer po wykryciu zbyt małego poboru prądu (np zła masa) odcina tranzystor sterujący żarówką z tyłu czy jest to raczej efekt przeciążenia . Prawdopodobnie jest to sprawa spowodowana długim przestojem auta bo takowe miało miejsce . Jutro usiądę nad tym i zobaczymy co się wydarzy

jak by ktoś miał schemat tego obwodu był bym wdzięczny , jeśli nie to gdzie było zastosowane podobne rozwiązanie w klanie Fiata ?
Pozdrawiam
Kappa - 2.0 '97 światła stopu.
: 04 mar 2008, 9:58
autor: arkashka
W Kappie to typowa usterka: kable. Lepiej wymienić niż łatać.
Kappa - 2.0 '97 światła stopu.
: 04 mar 2008, 10:01
autor: jakubg
Tak jak pisze Prezesjm. U mnie było to samo.
Kappa - 2.0 '97 światła stopu.
: 04 mar 2008, 21:02
autor: diodalodz
tylko nikt nie powiedział które kable . Pomierzyłem zasade działa tego dziadostwa i są to elektroniczne przekaźniki . I nie jest tak jak mowiliście że dodatkowy stop pali się niezależnie z pedałem . Wszystkie 3 stopy są sterowane elektronicznymi przekaźnikami umieszczonymi w puszcze .
sterowanie wchodzi z pedału stanem wysokim idzie przez rezystor ograniczający prąd i dochodzi do pinów w przekaźnikach . Stan wysoki dla przekaźnika to 5V . U mnie wartość ta ledwo sięgała 2,5 V . sam rezystor ograniczający prąd stracił swoje właściwości . Niestety przy okazji upaliła się ścieżka masowa w środku laminowanej płyty . Czekam właśnie na nowy sterownik i wsadzę i zobacze . O które kable wam chodzi i o ich łatanie . O te co idą do bagażnika ?? przecież stopy są na krawędziach , a sama instalacja jest w stanie idealnym wszystko działa nigdzie nie ma ani grama śniedzi .
Kappa - 2.0 '97 światła stopu.
: 05 mar 2008, 18:38
autor: prezesjm
Zaintrygowałeś mnie tym trzecim stopem i po sprawdzeniu w naturze faktycznie trzeci stop jest także sterowany modułem IGE. Musiała być zmiana w instalacji 96/97. Pewnie zrobili jakiś aneks do dokumentacji którego nie mam bo wg serwisówki trzeci stop jest wprost z pedału. Potwierdza to Eper bo była zmiana wyłącznika stopu i modułu IGE. Mimo że jest sterowany ten stop przez IGE to nadal nie jest monitorowane uszkodzenie żarówek w tym światełku. Uszkodzenia tego modułu są dość częste niestety, na szczęście podaż używanych jest dość duża a ceny całkiem przyzwoite. Te kabelki to koledzy chyba pomylili z kablami do klapy bagażnika, uszkodzenia tych do klapy to norma, tych do skrajnych świateł to rzadkość.
Kappa - 2.0 '97 światła stopu.
: 09 mar 2008, 18:03
autor: diodalodz
dokładnie macie racja. Dzięki pomocy jednego z was odnalazłem moduł i zamieniłem . Niestety trafił się ten starszy który ma w sobie 3 układy scalone zamiast szeregu tranzystorów i przekaźników . W efekcie mam wszystko , komp nie widzi błędów ale nie pali się dodatkowe światło stopu co problemem nie jest bo trzeba tylko zrobić mostek między pedałem a dodaktowym światłem i przywracamy instalację do normy . Z ciekawych rzeczy to odnalazłem jeszcze radio centralnego zamka(to w lampce) zwęglone na popiół i nie wiem dlaczego .sam centralny mechanicznie i elektrycznie pracuje poprawnie . podmienię radia i zobaczę dalsze efekty .
Dzięki za zainteresowanie .
Kappa - 2.0 '97 światła stopu.
: 24 mar 2008, 21:01
autor: Arek
dioda mozesz wstawic fotke tego modulu IGE. Ile za niego dałeś?
U mnie mam podobny problem. Infocenter pokazuje awarie świateł stop i tylniego oświetlenia. Nie pali się żarówka lewego stopu i mijania. Po wymianie żarówki kominukat sie utrzymał a stop zapala się ledwo ledwo w tej lewej lapie.