Instalacja na metan (CNG) w Lancii.
Instalacja na metan (CNG) w Lancii.
Witam!
Zastanawiam się nad Thesisem i mam pytanie, czy ktoś jeździł (jeździ) Thesisem (lub inną Lancią) na gaz ziemny? Szczególnie interesuje mnie silnik 3.0. Pociąga mnie taka opcja jako alternatywa JTD.
Pozdro
szerszeń
Zastanawiam się nad Thesisem i mam pytanie, czy ktoś jeździł (jeździ) Thesisem (lub inną Lancią) na gaz ziemny? Szczególnie interesuje mnie silnik 3.0. Pociąga mnie taka opcja jako alternatywa JTD.
Pozdro
szerszeń
Było: AR 166 2.4JTD 10V, AR 166 2.0TS 16V x3, AR 166 3.0 V6 24V, AR 166 3.0 V6 24V Sportronic x2, AR 166 2.5 V6, AR 156 2.4JTD 10V, AR 156 2.4JTD 10V SW
Będzie: Quattroporte IV, Honda Legend
Będzie: Quattroporte IV, Honda Legend
Instalacja na metan (CNG) w Lancii.
Fajna sprawa, cena 1.75 zł/1l
Tylko mało stacji w polsce... chyba koło 20 ?

Saab 9-5 2.0t | SilverArctic | ~230KM | 404Nm | Stage 3+ | Powered by CoobcioGarage
Była: Lancia Kappa 2.4 SW LX
Była: Lancia Kappa 2.4 SW LX
Instalacja na metan (CNG) w Lancii.
no właśnie cena 1.75 za litr a koszty montażu w porównaniu z lpg dużo wyższe (zbiornik) maly zasięg i mało stacji, i w dodatku pogarszają sie osiągi podobno, kiedyś widziałem, albo czytałem o teście seatów toledo z ta instalacją i jak dla mnie wcale to nie wygląda tak różowo, zdecydowanie wolał bym dobre LPG. U mnie na bazie autobusów jest taka stacja bo autobusy komunikacji miejskiej na tym śmigają... i jak widze jak one jeżdżą to mi słabo, nie są nowe-to prawda jednak w porównaniu z podobnymi wiekiem albo starszymi dizlami to one nie maja najmniejszych szans. Pozdrawiam"Ubiq" pisze:Fajna sprawa, cena 1.75 zł/1lTylko mało stacji w polsce... chyba koło 20 ?
Instalacja na metan (CNG) w Lancii.
dwie podstawowe wady: 1. mało stacji, jak już było wspomniane; 2. instalacja waży ponad 100kg i bardzo pogarsza osiągi i prowadzenie auta.
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]


Instalacja na metan (CNG) w Lancii.
W przypadku Thesisa dodatkowe 100 kg jakoś nie brzmi optymistycznie 

Pozdrawiam Pablo
Instalacja na metan (CNG) w Lancii.
jesli zastanawiasz sie nad thesisem- auto nie tanie i stosunkowo mlode to lepiej wsadzic porzadne lpg-stacji z gazem masz w brud i mniej problemow niz z metanem
metan to wg mnie zadna alternatyw diesla
metan to wg mnie zadna alternatyw diesla

Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
Re: Instalacja na metan (CNG) w Lancii.
Mój kolega ma Kappe na CNG - 2.0 155 km. i chwali ja sobie bardzo. Z tego co pamietam kupil ja we Wloszech juz z zalozona instalacją. Jesli mnie pamiec nie myli na zbiorniku udaje mu sie przejechac ok. 350 kilometrów."szerszen" pisze:Witam!
Zastanawiam się nad Thesisem i mam pytanie, czy ktoś jeździł (jeździ) Thesisem (lub inną Lancią) na gaz ziemny? Szczególnie interesuje mnie silnik 3.0. Pociąga mnie taka opcja jako alternatywa JTD.
Pozdro
szerszeń
Instalacja na metan (CNG) w Lancii.
Po rozmowie pracownikami Zakładu Gazowniczego w Lublinie , tam wszystkie auta jeżdżą na CNG ,zmieniłem zdanie o tych instalacjach w/g ich kierowców : palą mniej niż benzyny ok -10% , brak utraty mocy , no i koszt ... ale rzeczywiście stacji tankowania nie ma za dużo tu lista CNG
Generalny dystrybutor własnego czasu.
Instalacja na metan (CNG) w Lancii.
Wiecie co, generalnie pomysł gazowania samochodu (nie tylko Thesisa) powinien być karany
Gaz jest dobry do kuchenki 
(oczywiście to moja opinia). Ale Thesisa z korkiem do gazu wyobrazić sobie nie mogę


(oczywiście to moja opinia). Ale Thesisa z korkiem do gazu wyobrazić sobie nie mogę

Pozdrawiam Pablo
Instalacja na metan (CNG) w Lancii.
jakbym jeździł za połowę połowy ceny to też byłbym zadowolony. poza tym każda pliszka i tak dalej"Jarek_Lu" pisze:Po rozmowie pracownikami Zakładu Gazowniczego w Lublinie , tam wszystkie auta jeżdżą na CNG ,zmieniłem zdanie o tych instalacjach w/g ich kierowców : palą mniej niż benzyny ok -10% , brak utraty mocy , no i koszt ... ale rzeczywiście stacji tankowania nie ma za dużo tu lista CNG

jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]


Instalacja na metan (CNG) w Lancii.
Z moich doświadczeń:
- spalanie CNG w samochodzie który zdarza mi się czasami użytkować (Berlingo 1,4 8V 2003r) wynosi w przybliżeniu 1:1, porównując m3 CNG do litra benzyny
-daje się zauważyć wyraźny spadek mocy w stosunku do benzyny, mimo zamontowanego wariatora wyprzedzenia zapłonu
- najbardziej tragiczną stroną przedsięwzięcia jest zasięg, który przy jednej butli 12m3 wynosi w Berlingo 1,4 od 120 do 190km, a butla z zaworem ma metr długości, 316mm średnicy i waży ok 60kg. Można montować więcej zbiorników, ale zajmują sporo miejsca, są ciężkie i drogie, zbiorników z kompozytów na dzień dzisiejszy właściwie nie ma.
-cena instalacji CNG jest zdecydowanie wyższa niż cena instalacji LPG
Podsumowując - decydując się na auto CNG raczej należy szukać samochodów fabrycznie wyposażonych w instalacje - z racji większeg zasięgu i wkomponowaniem butli w istniejące i celowo stworzone "zakamarki", ale trzeba się liczyć z trudnym dostępem do serwisu tych instalacji, nawet w serwisach ASO.
- spalanie CNG w samochodzie który zdarza mi się czasami użytkować (Berlingo 1,4 8V 2003r) wynosi w przybliżeniu 1:1, porównując m3 CNG do litra benzyny
-daje się zauważyć wyraźny spadek mocy w stosunku do benzyny, mimo zamontowanego wariatora wyprzedzenia zapłonu
- najbardziej tragiczną stroną przedsięwzięcia jest zasięg, który przy jednej butli 12m3 wynosi w Berlingo 1,4 od 120 do 190km, a butla z zaworem ma metr długości, 316mm średnicy i waży ok 60kg. Można montować więcej zbiorników, ale zajmują sporo miejsca, są ciężkie i drogie, zbiorników z kompozytów na dzień dzisiejszy właściwie nie ma.
-cena instalacji CNG jest zdecydowanie wyższa niż cena instalacji LPG
Podsumowując - decydując się na auto CNG raczej należy szukać samochodów fabrycznie wyposażonych w instalacje - z racji większeg zasięgu i wkomponowaniem butli w istniejące i celowo stworzone "zakamarki", ale trzeba się liczyć z trudnym dostępem do serwisu tych instalacji, nawet w serwisach ASO.
Instalacja na metan (CNG) w Lancii.
Chyba chodziło o dm^3, bo jakoś butli 12m^3 nie potrafię sobie w Berlingo wyobrazić."bolek" pisze:Z moich doświadczeń:
- spalanie CNG w samochodzie który zdarza mi się czasami użytkować (Berlingo 1,4 8V 2003r) wynosi w przybliżeniu 1:1, porównując m3 CNG do litra benzyny
-daje się zauważyć wyraźny spadek mocy w stosunku do benzyny, mimo zamontowanego wariatora wyprzedzenia zapłonu
- najbardziej tragiczną stroną przedsięwzięcia jest zasięg, który przy jednej butli 12m3 wynosi w Berlingo 1,4 od 120 do 190km...
Poza tym Thesis z gazem to profanacja. Też boli mnie bardzo na stacji benzynowej (zważywszy jeśli wziąć pod uwagę dochody studenta) ale nie zagazował bym mojego potworka za nic na świecie.
Jeśli che sie jeździć ekstremalnie tanio to chyba tyko diesla z instalacją na olej roślinny, przy dobrych wiatrach najprostsza opcje można zamontować za parę set złotych, i śmigać na filtrowanej przesmażonej frytolinie po 50gr za litr


Instalacja na metan (CNG) w Lancii.
Tez troche kiedys o tym czytalem i juz dokladnie nie pamietam... ile czasu zajmuje zatankowanie do pelna?
Niestety do Thesis'a ja tez bym na pewno nie zalozyl takiej instalacji... ba nawet do LPG (chodz teraz zagazowalem Kappe - troche zaluje) ale wychodze z zalozenia, ze jezeli stac kogos na Thesis'a to stac go powinno tez na benzyne
Wybacz jezeli w jakis sposob urazilem.
Niestety do Thesis'a ja tez bym na pewno nie zalozyl takiej instalacji... ba nawet do LPG (chodz teraz zagazowalem Kappe - troche zaluje) ale wychodze z zalozenia, ze jezeli stac kogos na Thesis'a to stac go powinno tez na benzyne

Wybacz jezeli w jakis sposob urazilem.
Instalacja na metan (CNG) w Lancii.
Dzięki za konstruktywne uwagi, ale usystematyzujmy dwie rzeczy:
- tankowanie nie stanowi problemu, bo w Gda jest całodobowa (nawet niedaleko mnie) stacja CNG;
- nie chcę zakładać, tylko sprowadzić z już zamontowaną instalacją, z Włoch, gdzie CNG jest bardziej popularny niż w PL.
Ostatnio widziałem instalację CNG w Alficzce 166, 2.0TS, montowaną we włoskim ASO, po prostu majstersztyk myśli inżynierskiej.
Czy rzeczywiście 100kg więcej dla Thesisa to dużo? Raptem 6% wagi.
Czy spadek mocy nawet o 30% dla silnika prawie 300 konnego to też taki problem?
- tankowanie nie stanowi problemu, bo w Gda jest całodobowa (nawet niedaleko mnie) stacja CNG;
- nie chcę zakładać, tylko sprowadzić z już zamontowaną instalacją, z Włoch, gdzie CNG jest bardziej popularny niż w PL.
Ostatnio widziałem instalację CNG w Alficzce 166, 2.0TS, montowaną we włoskim ASO, po prostu majstersztyk myśli inżynierskiej.
Czy rzeczywiście 100kg więcej dla Thesisa to dużo? Raptem 6% wagi.
Czy spadek mocy nawet o 30% dla silnika prawie 300 konnego to też taki problem?
Było: AR 166 2.4JTD 10V, AR 166 2.0TS 16V x3, AR 166 3.0 V6 24V, AR 166 3.0 V6 24V Sportronic x2, AR 166 2.5 V6, AR 156 2.4JTD 10V, AR 156 2.4JTD 10V SW
Będzie: Quattroporte IV, Honda Legend
Będzie: Quattroporte IV, Honda Legend
Instalacja na metan (CNG) w Lancii.
Faktyczna pojemność butli to 55dm3, właściwości użytkowe dotyczące zdolności magazynowania CNG to 12m3, przy ciśnieniu 200 barów."Pepto" pisze:
Chyba chodziło o dm^3, bo jakoś butli 12m^3 nie potrafię sobie w Berlingo wyobrazić.