Jestem świeżo po rozmontowaniu i zmontowaniu całego dołu deski rozdzielczej plus wyjęcia komory mieszania powietrza.
Wystarczy odkręcić schowek.
Wyjmujecie zespół przycisk do bagażnika/przycisk do wlewu (w dedrze) plus światełko, odpinacie kostkę elektryczną. Odkręcacie malutką śrubkę po lewej stronie schowka (na boku, ciężko ja znaleźć) odpinacie hamulec schowka po prawej stronie - trzeba go delikatnie uwolnić śrubokrętem rozchylając na boki prowadnice tuż przy schowku. U dołu schowka są cztery śruby na gwiazdkę, u góry chyba pięć. Tyle, schowek wyjmujecie, oczom waszym ukazuje się owy silniczek i prowadnica ruszająca klapką.
W Delcie i Dedrze (w dedrze elektroniczne sterowanie, w delcie pokrętła) nie miałem z tym żadnych problemów, działało, piszę tylko jak się dostać do mechanizmu.
BLAD!
Za schowkiem jest przecież fragment konsoli środkowej... ale... to jest do zdemontowania również bez problemu. Trzeba sobie zarezerwować jakieś dwie godziny czasu

1. za konsolą środkową ( tam gdzie jest radio i panel do sterowania ogrzewaniem) na dole trzeba odkręcić kratki nawiewu na nogi po obu stronach( 4 śruby - jeśli nikt nie grzebał) - uwaga, śruba najbliżej silnika jest przykręcona do poprzeczki łączącej prawą kratkę i lewą można odkręcić z jednej strony, potem i tak się będzie kręcić w kółko.
2. tunel środkowy do odkręcenia i wyjęcia: mieszek zmiany biegów, mieszek od ręcznego przełączniki, wszystko wychodzi na wcisk, potem są dwie śruby z tyłu za fotelami na boku, jedna pod hamulcem ręcznym ( mogą być jeszcze z przodu, ja nie miałem) - tunel wyjmujemy.
3. Wymontowanie popielniczki - dwie śrubki na jakiś dziwny malutki imbus, wychylamy do siebie , odpinamy kable od zapalniczki i światełka, następnie jeśli są pokrętła to podważamy śrubokrętem oba skrajne i wyjmujemy, pod nimi są malutkie śrubki na krzyżak, po odkręceniu wszystko ładnie wychodzi, w panelu z pokrętłami są żarówki, do wyjęcia z obudowami.
4. radio do wyjęcia, nad radiem, tam gdzie była popielniczka jest śruba, która trzyma całą konsole, po prawej stronie tam gdzie był schowek jest śruba na krzyżak, dalej po prawej śruba 13, też do odkręcenia,
5. po lewej stronie, obok kierownicy są trzy śruby, dwie ukryte pod taką osłonką obok stacyjki
6. za panelem z pokrętłami są dwie śrubki na krzyżak (po lewej i po prawej stronie) i teraz trzeba wypchnąć zatrzaski, które trzymają płytkę z linkami do ogrzewania i przełącznikiem od dmuchawy i obiegu wewn.
Przepraszam ze wcześniej wprowadziłem w błąd, teraz to opisałem dokładniej. Zdejmowałem ten element dwa albo trzy razy i wiem że nie jest to jakieś bardzo skomplikowane, ale wiele kur... poleci.( szczególnie tam gdzie jakieś stare mocowanie się ukruszy, albo przy wyjmowaniu tunelu środkowego - ręczny trzeba naprawdę wysoko podnieść)
Jest to proste, ale upierdliwe i strasznie czasochłonne, proponuje śrubki wkręcać od razu w miejsca gdzie były po zdemontowaniu elementów, bo potem będziecie mieli 30 śrubek rożnej wielkości i nie wiadomo gdzie były )
Podsumowując - odwagi, cierpliwości i powodzenia da się to zrobić i dostaniecie się wtedy do silniczka.
Jeśli są pytania to proszę, ja już tą drogę przeszedłem, to mogę pomóc.