Strona 1 z 2
Kappa - ciezko pali jak zimna!
: 19 cze 2008, 12:53
autor: lukasz22i
Witam piekne panie i przystojnych panów

Poprzegladalem sobie forum ale cnie znalazłem nic ciekawego co mogło by mi pomóc, mianowicie moja kappa od ok roku ciezko pali jak jest zimna, tzn. wystarczy ze postoi pare h i zaczyna sie, tzn krece ją ok 10s i odpali, jak ja zgasze to odpali juz normalnie, jak jest ciepła to pali na cyk. Czy ktoś ma pomysł co to może być?
Lancia 2.0 z 1998r, mam LPI (gaz holenderski), nie wiem czy to ma jakies znaczenie bo auto zawsze odpala na Pb.
Dzieki za rady i pomoc.
Kappa - ciezko pali jak zimna!
: 19 cze 2008, 13:01
autor: stabraf
Od jakiegoś czasu mam to samo przy swojej 2.0t
Zwróć uwagę na to czy po przekręceniu kilka razy kluczyka (tak coby pompa zassała sobie kilka razy paliwo) odpali szybciej-jeśli tak to prawdopodobnie pompa paliwa.U mnie to niestety nie pomaga i też nie wiem co to może być?
Kappa - ciezko pali jak zimna!
: 19 cze 2008, 13:46
autor: lukasz22i
"usterka" pisze:Od jakiegoś czasu mam to samo przy swojej 2.0t
Zwróć uwagę na to czy po przekręceniu kilka razy kluczyka (tak coby pompa zassała sobie kilka razy paliwo) odpali szybciej-jeśli tak to prawdopodobnie pompa paliwa.U mnie to niestety nie pomaga i też nie wiem co to może być?
dzieki, sprobuje zrobic to o czym mowisz, mi jeden mechanik powiedzial ze to moze byc zawór zwrotny ktory nie trzyma paliwa, moze miec racje?
Kappa - ciezko pali jak zimna!
: 19 cze 2008, 13:54
autor: stabraf
ja tam jestem elektronikiem-jak najbardziej może mieć racje.Sprawdzę.
Kappa - ciezko pali jak zimna!
: 20 cze 2008, 22:10
autor: lukasz22i
"usterka" pisze:
Zwróć uwagę na to czy po przekręceniu kilka razy kluczyka (tak coby pompa zassała sobie kilka razy paliwo) odpali szybciej-jeśli tak to prawdopodobnie pompa paliwa.U mnie to niestety nie pomaga i też nie wiem co to może być?
u mnie tez nie pomaga:(
Kappa - ciezko pali jak zimna!
: 20 cze 2008, 23:24
autor: dudekken
"lukasz22i" pisze:
dzieki, sprobuje zrobic to o czym mowisz, mi jeden mechanik powiedzial ze to moze byc zawór zwrotny ktory nie trzyma paliwa, moze miec racje?
W benzynie nie ma zaworu zwrotnego, po włączeniu zapłonu pompa zasysa paliwo i wypełnia nim przewody wstępnie co wyklucza konieczność montażu takowego zaworu, po uruchomieniu silnika pompa przechodzi w tryb pracy ciągłej w wiadomym celu.
Zaworek zwrotny można spotkać tylko w starych klekotach i benzyniakach nie posiadających elektrycznej pompy paliwa, nawet dzisiejsze JTD posiadają pompę w zbiorniku do wstępnego napełnienia przewodów paliwem.
Kappa - ciezko pali jak zimna!
: 21 cze 2008, 8:12
autor: stabraf
Właśnie nie mogłem tego znależć

Kappa - ciezko pali jak zimna!
: 15 wrz 2008, 0:23
autor: Drakman
Przyczyna najbardziej prawdopodobna: WTRYSKIWACZE GAZOWE!
Prosty sposób na sprawdzenie przyczyny długiego kręcenia: przełącz włącznik trybu pracy na BP (pali się czerwona dioda na przełączniku)
Kluczem "14" popuszczasz śrubę mocującą wąż zasilający wtryski gazowe przy elektrozaworze pod maską, aby upuścić ciśnienie gazu z węży i wtryskiwaczy (tylko w żadnym razie nie przełączaj na gaz podczas ani po tej operacji!) Zapal silnik na benzynie i po kilkunastu sekundach zgaś. Wykonaj reset komputera przez zdjęcie klemy na około 15 min. Załóż klemę i odpal samochód... Jeśli zapali od razu to przyczyna oczywista! Koszt wtryskiwaczy ok. 400-500 zeta sztuka (nowe)
Wtryskiwacze Vialle wytrzymują około 200 kkm przebiegu. Po tym czsie są niestety do wymiany, ponieważ wytłuczone są już w nich iglice i podczs postoju nie trzymają szczelnie i przepuszczają gaz do kolektora ssącego. Kolektor podczas rozruchu (zawsze na benzynie w przypadku LPI) wypełniony jest mieszaniną gazu i benzyny zamiast powietrza i benzyny i na tak bogatej mieszninie nie chce odpalać.
Kappa - ciezko pali jak zimna!
: 15 wrz 2008, 7:09
autor: argenta67
"dudekken" pisze:"lukasz22i" pisze:
dzieki, sprobuje zrobic to o czym mowisz, mi jeden mechanik powiedzial ze to moze byc zawór zwrotny ktory nie trzyma paliwa, moze miec racje?
W benzynie nie ma zaworu zwrotnego, po włączeniu zapłonu pompa zasysa paliwo i wypełnia nim przewody wstępnie co wyklucza konieczność montażu takowego zaworu, po uruchomieniu silnika pompa przechodzi w tryb pracy ciągłej w wiadomym celu.
Zaworek zwrotny można spotkać tylko w starych klekotach i benzyniakach nie posiadających elektrycznej pompy paliwa, nawet dzisiejsze JTD posiadają pompę w zbiorniku do wstępnego napełnienia przewodów paliwem.
Zawór jest bo musi być i znajduje się w pompie paliwa czy to jest mechaniczna czy elektryczna, z tym że pompa paliwa sama nie stworzy potrzebnego ciśnienia i tu potrzebny jest zawór ciśnieniowy o odpowiedniej charakterystyce ciśnienia paliwa do danego silnika.
Re: Kappa - ciezko pali jak zimna!
: 15 wrz 2008, 8:16
autor: lukasz22i
"Drakman" pisze:Przyczyna najbardziej prawdopodobna: WTRYSKIWACZE GAZOWE!
Prosty sposób na sprawdzenie przyczyny długiego kręcenia: przełącz włącznik trybu pracy na BP (pali się czerwona dioda na przełączniku)
Kluczem "14" popuszczasz śrubę mocującą wąż zasilający wtryski gazowe przy elektrozaworze pod maską, aby upuścić ciśnienie gazu z węży i wtryskiwaczy (tylko w żadnym razie nie przełączaj na gaz podczas ani po tej operacji!) Zapal silnik na benzynie i po kilkunastu sekundach zgaś. Wykonaj reset komputera przez zdjęcie klemy na około 15 min. Załóż klemę i odpal samochód... Jeśli zapali od razu to przyczyna oczywista! Koszt wtryskiwaczy ok. 400-500 zeta sztuka (nowe)
Wtryskiwacze Vialle wytrzymują około 200 kkm przebiegu. Po tym czsie są niestety do wymiany, ponieważ wytłuczone są już w nich iglice i podczs postoju nie trzymają szczelnie i przepuszczają gaz do kolektora ssącego. Kolektor podczas rozruchu (zawsze na benzynie w przypadku LPI) wypełniony jest mieszaniną gazu i benzyny zamiast powietrza i benzyny i na tak bogatej mieszninie nie chce odpalać.

sprawdze to jak najszybciej, o tym to nie pomyślałem, dzieki za rade
Kappa - ciezko pali jak zimna!
: 06 lut 2009, 18:02
autor: sashxxx
czy komus udalo sie zlokalizowac w/w usterke?? bu u mnie zaczyna sie opisany problem:( dodam ze ja nie posiadam LPG.pozdro
Kappa - ciezko pali jak zimna!
: 06 lut 2009, 18:42
autor: bufi
Sprawdź szczelność obudowy filtra powietrza i wszystkich plastików związanych z zasysem powietrza. Może to być również czujnik temperatury powietrza zasysanego . Poszperaj po forum , było kilka tematów z tym związanych i to całkiem niedawno .
Kappa - ciezko pali jak zimna!
: 06 lut 2009, 18:48
autor: sashxxx
a i zuwazylem ze raz na jakis czas na sekunde zapala sie CHECK zaraz po odpaleniu ,ale na infocenter nic nie pokazuje.
Kappa - ciezko pali jak zimna!
: 06 lut 2009, 18:52
autor: bufi
Jedź do dobrego gościa na komputer , co by nie chodzić po omacku . Może to być również sonda lambda

Nie znam sie na tym zbytnio , nie jestem mechanikiem . Więc moje zdanie w tym temacie średnio się liczy .
Re: Kappa - ciezko pali jak zimna!
: 09 lis 2010, 0:06
autor: wierzba5
odświeżę temat . czy ktoś usuną problem ciężko palącej kappy??