Strona 1 z 1

Kappa - opornik pierwszego biegu wentylatora

: 12 lip 2008, 22:04
autor: fix
: witaj :
Mam problem z opornikiem pierwszego biegu wentylatora ostatnio przepalił sie po wymieniłem na nowy wszystko było ok,
ale niestety po trzech dniach awaria sie powtórzyła.
I tu moje pytanie może ktoś wie jaka może być przyczyna przepalania tego opornika?

Kappa - opornik pierwszego biegu wentylatora

: 13 lip 2008, 11:34
autor: prezesjm
Najprawdopodobniej uszkodzony silnik wiatraka. W Kappie często pod wpływem ciepła i zużycia szczotkotrzymacz w silniku wiatraka odkształca się i podczas pracy lubi dotknąć do metalowego dekielka silnika. Przy zwarciu powinien się przepalić bezpiecznik, ale że jest dość duży amperaż to zwykle przepali się opornik. Trzeba wymontować wiatrak i po odkręceniu dekielka zweryfikować stan szczotek i szczotkotrzymacza. Zwarcie przewodów zasilających wiatrak , przetarcie też oczywiście może powodować taką awarię.

Kappa - opornik pierwszego biegu wentylatora

: 15 lip 2008, 14:42
autor: fix
"prezesjm" pisze:Najprawdopodobniej uszkodzony silnik wiatraka. W Kappie często pod wpływem ciepła i zużycia szczotkotrzymacz w silniku wiatraka odkształca się i podczas pracy lubi dotknąć do metalowego dekielka silnika. Przy zwarciu powinien się przepalić bezpiecznik, ale że jest dość duży amperaż to zwykle przepali się opornik. Trzeba wymontować wiatrak i po odkręceniu dekielka zweryfikować stan szczotek i szczotkotrzymacza. Zwarcie przewodów zasilających wiatrak , przetarcie też oczywiście może powodować taką awarię.
Witam
niewiesz może czy te szczotki da sie wumienić a jak tak to od czego pasują? bo w czsciach zanienych nie występują same szczotki

Kappa - opornik pierwszego biegu wentylatora

: 15 lip 2008, 22:23
autor: hamberg
"prezesjm" pisze:Najprawdopodobniej uszkodzony silnik wiatraka. W Kappie często pod wpływem ciepła i zużycia szczotkotrzymacz w silniku wiatraka odkształca się i podczas pracy lubi dotknąć do metalowego dekielka silnika. Przy zwarciu powinien się przepalić bezpiecznik, ale że jest dość duży amperaż to zwykle przepali się opornik. Trzeba wymontować wiatrak i po odkręceniu dekielka zweryfikować stan szczotek i szczotkotrzymacza. Zwarcie przewodów zasilających wiatrak , przetarcie też oczywiście może powodować taką awarię.

a gdzie fizycznie znajduje sie ten opornik? Z gory dzieki za odpowiedz.

Kappa - opornik pierwszego biegu wentylatora

: 16 lip 2008, 1:00
autor: fix
"hamberg" pisze:a gdzie fizycznie znajduje sie ten opornik? Z gory dzieki za odpowiedz.
Opornik jest wkręcony w górnej części osłony chłodnicy od strony silnika między wentylatorami wpięte są do niego dwa zielone kable które prowadzą do silników wentylatora

Kappa - opornik pierwszego biegu wentylatora

: 16 lip 2008, 10:05
autor: prezesjm
"fix" pisze:
"prezesjm" pisze:Najprawdopodobniej uszkodzony silnik wiatraka. W Kappie często pod wpływem ciepła i zużycia szczotkotrzymacz w silniku wiatraka odkształca się i podczas pracy lubi dotknąć do metalowego dekielka silnika. Przy zwarciu powinien się przepalić bezpiecznik, ale że jest dość duży amperaż to zwykle przepali się opornik. Trzeba wymontować wiatrak i po odkręceniu dekielka zweryfikować stan szczotek i szczotkotrzymacza. Zwarcie przewodów zasilających wiatrak , przetarcie też oczywiście może powodować taką awarię.
Witam
niewiesz może czy te szczotki da sie wumienić a jak tak to od czego pasują? bo w czsciach zanienych nie występują same szczotki
Wymiana szczotek nic nie da ( choć pewnie można dopasować czy doszlifować z podobnych), problem w tym że odkształca się plastikowy szczotkotrzymacz. Silnik pasuje z innych nowszych wersji Lancii. Trzeba przełożyć sam silniczek do obudowy wiatraka z Kappy lub nawet sam szczotkotrzymacz.