Strona 1 z 3
Delta II - kontrolka wtrysków
: 13 lip 2008, 17:00
autor: ketchup4
witam odwiedzających temat
czy ktoś może mi pomóc??
otóż w mojej delcie gdy silnik osiągnie jakies 80*C to zapala mi się kontrolka od wtrysków i to niezależnie czy jadę na benzynie czy lpg,jak temp. spada poniżej 80 to kontrolka gaśnie
dodam iż autko jest po diagnostyce komputerowej, sonda lambda jest też nowa, nowe przewody i świece
(do regulacji LPG )
Re: delta nuova 1.8 8v - zapala się kontrolka od wtrysków
: 15 lip 2008, 16:30
autor: Lenin
WRESZCIE DZIS ZNALAZLEM SERWIS GDZIE PODLACZYLI MOJA DZIEWCZYNKE MIALA TO SAMO. OKAZALO SIE ZE TO NIE SONDA LAMBDA KTORA PODOBNO WLANCZA SIE PRZY 80 STOPNIACH LECZ ZA TO ODPOWIEDZIALNY JEST ZAWÓR EGR ZNAJDUJE SIE ZARAZ Z PRZODU A DOCHODZI DO NIEGO KABEL Z WTYCZKA NAD ZAWORAMI. KOSZT PRZY ZDANIU STAREGO 520 ZLOTY.ALE PASUJE DO DZIEWCZYNKI TEZ ZAWOR Z PUNTA 1.6 Z 90ROKU WIEC W TE PEDY JADE CHOCBY NA SZROT A Z JAKIEGO PUNCIAKA WYCIAGNE.
delta nuova 1.8 8v - zapala się kontrolka od wtrysków
: 15 lip 2008, 18:40
autor: ketchup4
potwierdzi ktoś tą informację ??? lub jakieś inne pomysły ???
delta nuova 1.8 8v - zapala się kontrolka od wtrysków
: 16 lip 2008, 13:02
autor: Kendzik
Mam podobna sytuację. Jutro jadę na komputer do "rządówek" i zobaczymy co tam magicy powiedzą. Tak więc relacja jutro ;]
Re: delta nuova 1.8 8v - zapala się kontrolka od wtrysków
: 16 lip 2008, 15:52
autor: Lenin
troche to zajelo ale juz moja dziewczyna mruczy na kazdych obrotach bez obaw o temperature izaduszenie spalinami z tego zaworu.punciaka znalazlem z nawet co nowo wymienionym zaworem bo jaszcze lsni zaplacilem 150zl i troche zabawy bo okazalo sie ze rozstaw srub jast minimalnie mniejszy wiec wziolem pilniczek ..... puzniej jeszcze maly tuning uszczelki i.......... ognia kreci i jezdzi jak kiedys zas czerwony kolor na desce juz mi nie przypomina o olimpiadzie w pekinie
delta nuova 1.8 8v - zapala się kontrolka od wtrysków
: 16 lip 2008, 20:27
autor: ketchup4
to czekamy na relację Kendzika
aaaaa i dodam jeszcze że moja lucy troszkę cieżko pali - tzn. trzeba troszkę dłużej pokręcić
dziś wymiaeniłem świece i przewody ale nadal to samo
i może jeszcze ktoś się wypowie??????
pozd i z góry dzięki za zainteresowanie
delta nuova 1.8 8v - zapala się kontrolka od wtrysków
: 17 lip 2008, 8:54
autor: Kendzik
Serwis ok. Ale to w innym dziale skomentuje.
heh zapomniałem dopisać, że czasami bolid palił od drugiego kręcenia. Na komputerze wyszło, że czujnik temp. jest uszkodzony. Po krótkich oględzinach gość stwierdził, iż brakuje zworki która trzyma czujnik na miejscu i przez to nie kontaktuje i mogą być problemy z odpalaniem bo komputer w aucie nie wie jaka jest temperatura silnika i ustawia jakiś najgorszy scenariusz odpalania i przez to mogą być problemy z kręceniem.
Pytałem go o tą temperaturę i wskazania kontrolki. Stwierdził, że przyczyna może być banalna. Kamień w chłodnicy. Polecił żeby kupić jakiś specyfik do od kamieniania układu oraz sprawdzić wentylator. Jak to nie pomoże to lepiej podjechać gdzieś do fachowca.
delta nuova 1.8 8v - zapala się kontrolka od wtrysków
: 17 lip 2008, 18:23
autor: ketchup4
dzięki za info
może ktoś jeszcze podłączy się do tematu - jakieś sugestie ??
......czy przyczyną cięzszego odpalania może być zabrudzony silniczek krokowy ???
delta nuova 1.8 8v - zapala się kontrolka od wtrysków
: 17 lip 2008, 20:57
autor: karol1125
A pompa się nie przytarła lub może masz nieszczelny układ doprowadzania benzyny.
delta nuova 1.8 8v - zapala się kontrolka od wtrysków
: 17 lip 2008, 21:43
autor: Kendzik
"karol1125" pisze:A pompa się nie przytarła lub może masz nieszczelny układ doprowadzania benzyny.
Hmm...paliwem nie czuć w aucie i na zewnątrz. Mam dostęp do kanału i wchodziłem pod auto zobaczyć czy czasem nie ma rdzy (nie ma

) i tez nie było czuć PB. Kontrolka mi się zapala przy 100 stopniach a wyłącza jak spadnie poniżej 90. Termostat ? Można jakoś wyczyścić czy trzeba zamiennika szukać ? Gość w ASO powiedział, że problemy z odczytami temp. przez komputer przekłada się na dobór mieszanki do rozruchu. A jak błędna temp. jest podawana to i błędna mieszanka i stad pewnie problemy. Jutro będę picował auto to odepnę akumulator i zobaczymy co da dłuższy brak prądu. Bo niby kasowali błędy ale to chyba nie to samo co reset kompa? Czy się mylę?
Pompa paliwa? Wątpię. Jak odpali to pracuje normalnie. Nie ma "muła"
delta nuova 1.8 8v - zapala się kontrolka od wtrysków
: 17 lip 2008, 21:53
autor: karol1125
Kasowanie błędów to raczej nie to samo co reset. No i skąd u Ciebie te 100 stopni. Termostat powinien otwierać koło 90-94 max. A czujnik sprawdź ohmomierzem i najlepiej niech ktoś Ci poda jakie ma odczyty w takim samym silniku i będziesz wiedział.
delta nuova 1.8 8v - zapala się kontrolka od wtrysków
: 17 lip 2008, 23:00
autor: Kendzik
"karol1125" pisze:Kasowanie błędów to raczej nie to samo co reset. No i skąd u Ciebie te 100 stopni. Termostat powinien otwierać koło 90-94 max. A czujnik sprawdź ohmomierzem i najlepiej niech ktoś Ci poda jakie ma odczyty w takim samym silniku i będziesz wiedział.
100 osiąga w korkach, jak jade troszke dluzej temp, spada. Zastanawiam się nad kamieniem w chłodnicy :/ Nie wiadomo co było lane wcześniej.
delta nuova 1.8 8v - zapala się kontrolka od wtrysków
: 18 lip 2008, 16:12
autor: karol1125
No to spoko u mnie też w korkach osiąga 100 i włącza się wtedy wentylator, czyli wszystko ok. A jeżeli chodzi o kamień to czy ktoś lał zwykłą "kranówę" że chcesz odkamieniać? Myślę że nie warto.
delta nuova 1.8 8v - zapala się kontrolka od wtrysków
: 18 lip 2008, 21:27
autor: Kendzik
"karol1125" pisze:No to spoko u mnie też w korkach osiąga 100 i włącza się wtedy wentylator, czyli wszystko ok. A jeżeli chodzi o kamień to czy ktoś lał zwykłą "kranówę" że chcesz od kamieniać? Myślę że nie warto.
Nie wiem czy kranowa czy petrygo wiem ze cos jest nie halo... muszę jeszcze zobaczyć czy załącza sie wentylator :] bo coś mi się wydaje ze nie za bardzo :/
delta nuova 1.8 8v - zapala się kontrolka od wtrysków
: 18 lip 2008, 22:17
autor: nietoperz
"Kendzik" pisze:"karol1125" pisze:Kasowanie błędów to raczej nie to samo co reset. No i skąd u Ciebie te 100 stopni. Termostat powinien otwierać koło 90-94 max. A czujnik sprawdź ohmomierzem i najlepiej niech ktoś Ci poda jakie ma odczyty w takim samym silniku i będziesz wiedział.
100 osiąga w korkach, jak jade troszke dluzej temp, spada. Zastanawiam się nad kamieniem w chłodnicy :/ Nie wiadomo co było lane wcześniej.
A ja bym obstawiał albo czujnik temperatury w chłodnicy lub rezystor wentylatora chłodnicy
