Kappa - patent na centralny zamek
: 09 wrz 2008, 12:19
Witam
Rozmyślam jakiś czas nad patentem z centralnym zamkiem w naszych Kappach.
Wielu z nas ma z nimi problemy. U mnie centralny wzbudza jedynie zamek przy wlewie paliwa a drzwiowe milczą. Koszt wymiany zamków około 1100-1200zł (4x300zł/szt.) raczej nie wchodzi w grę.
Mój pomysł polega na tym że chcę wykorzystać fabryczną instalację centralnego, do podpięcia zewnętrznych siłowników zamków.
Koszt siłownika MASTER, czyli sterującego na Allegro wacha się pomiędzy 10-30zł.
Trzeba cztery sztuki czyli koszt max do 120zł.
Dla tych co nie mają pilotów można by dodać centralkę pod pilota, kolejne 45-60zł.
Była by wtedy jeszcze możliwość sterowania np. otwarciem bagażnika z pilota.
Razem za kwotę około 200zł. możemy zbudować bezawaryjny centralny.
Mastery posiadają styki tak jak nasze mikrowłączniki w zamkach.
Myślę że jest możliwość podpięcia np. jednego mastera do uszkodzonego zamka (jak komuś padnie), zamiast wymieniać zamek na nowy. 20-30zł brzmi lepiej niż 300zł. za nowy.
Czy ktoś z Was rozważał kiedyś taką możliwość?
Posiada ktoś schemat centralnego zamka?
Może wspólnymi siłami uda się stworzyć projekt dzięki któremu będą później korzystać następne pokolenia Lancistów.
Ja chętnie spróbuję takiej operacji podmiany we wszystkich drzwiach. Zrobię fotorelację.
Do znawców elektryki mam pytanie,
czy w zamkach tylnych też są mikrowłączniki monitujące do centralki?
czy mikrowłączniki współpracują jeszcze z jakimś urządzeniem np. infocenter?
Rozmyślam jakiś czas nad patentem z centralnym zamkiem w naszych Kappach.
Wielu z nas ma z nimi problemy. U mnie centralny wzbudza jedynie zamek przy wlewie paliwa a drzwiowe milczą. Koszt wymiany zamków około 1100-1200zł (4x300zł/szt.) raczej nie wchodzi w grę.
Mój pomysł polega na tym że chcę wykorzystać fabryczną instalację centralnego, do podpięcia zewnętrznych siłowników zamków.
Koszt siłownika MASTER, czyli sterującego na Allegro wacha się pomiędzy 10-30zł.
Trzeba cztery sztuki czyli koszt max do 120zł.
Dla tych co nie mają pilotów można by dodać centralkę pod pilota, kolejne 45-60zł.
Była by wtedy jeszcze możliwość sterowania np. otwarciem bagażnika z pilota.
Razem za kwotę około 200zł. możemy zbudować bezawaryjny centralny.
Mastery posiadają styki tak jak nasze mikrowłączniki w zamkach.
Myślę że jest możliwość podpięcia np. jednego mastera do uszkodzonego zamka (jak komuś padnie), zamiast wymieniać zamek na nowy. 20-30zł brzmi lepiej niż 300zł. za nowy.
Czy ktoś z Was rozważał kiedyś taką możliwość?
Posiada ktoś schemat centralnego zamka?
Może wspólnymi siłami uda się stworzyć projekt dzięki któremu będą później korzystać następne pokolenia Lancistów.
Ja chętnie spróbuję takiej operacji podmiany we wszystkich drzwiach. Zrobię fotorelację.
Do znawców elektryki mam pytanie,
czy w zamkach tylnych też są mikrowłączniki monitujące do centralki?
czy mikrowłączniki współpracują jeszcze z jakimś urządzeniem np. infocenter?