Strona 1 z 2
Kappa - kolor spalin Turbina
: 15 paź 2008, 0:48
autor: skyblu
Witam grono i pytam co oznaczać może lub znaczy dym po odpaleniu silnika w kolorze biało, może ciut niebieskawym?, nie jest to ciągły snop dymu, raz jest go więcej, raz mniej, raz wogóle przy ciągłej jeździe,
na biegu jałowym: zanika po ok 3-7 min. dopiero podczas dodania gazu pojawia się lub w czasie jazdy, bardzo powolne przyśpieszanie nie powoduje wielkiej emisji spalin w tym kolorze, ale jednak co jakis czas sie pojawia i to dużo, później nic .....
zaprowadzę auto do mechanika, lecz chęć poznania opini jest duża, może ktoś coś wie na ten temat, pod korkiem oleju jest ok
pozdro

i dziekuję
Kappa - kolor spalin Turbina
: 15 paź 2008, 8:20
autor: celek
Jeśli z rury wydechowej silnika benzynowego lub diesla wydobywa się dym o barwie błękitnej to niestety świadczy to o jego zużyciu, ponieważ spalany jest olej silnikowy. Jeśli mamy wątpliwości, czy faktycznie jest to olej powinniśmy sprawdzić poziom oleju w silniku. Jego szybkie ubywanie w połączeniu z niebieskim dymem z rury niestety świadczy o uszkodzeniu silnika.
To, w jakich warunkach pracy silnika pojawia się dymienie, może nam podpowiedzieć o rodzaju uszkodzenia. Jeśli na biegu jałowym nie widać dymu, a pojawia się przy schodzeniu silnika z wysokich obrotów może to świadczyć o zużyciu uszczelniaczy zaworowych. Jeśli dym pojawia się na biegu jałowym i przy zwiększaniu obrotów, to niestety świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych i gładzi cylindra. W silnikach z turbosprężarką kłęby niebieskiego dymu mogą być spowodowane uszkodzeniem turbiny.
To jest artykuł z strony
wp.pl
Kappa - kolor spalin Turbina
: 15 paź 2008, 9:07
autor: khothan
Drugi powod jaki do glowy mi wpada to niestety uszczelka pod glowica,
sprawdz prosze czy nie ubywa Ci plynu chlodniczego.
ale mam nadzieje ze to nie to.
pozdrawiam
Patryk
Kappa - kolor spalin Turbina
: 15 paź 2008, 9:25
autor: arkashka
Kappa - kolor spalin Turbina
: 15 paź 2008, 19:20
autor: skyblu
No tak dzięki jadę do mechanika, mam "nadziaje " nadzieja .... że to turbina nic więcej
dym jest
pozdro jeszcze raz dzięki, jednak to bum co było nie było chyba obojętne dla auta

No to coś wiem więcej: niestety moje zadowolenie po uruchomieniu /brak miebieskawego dymu/ nie trwało długo, sprawdzenie bagnetu po odczekaniu, i dolaniu rezery 1l ...bagnet suchy ech
lubuię moją kappę
jutro kupuję midlanda 10w40 4l wlewam i jadę do Rafała po diagnozę myślę że definitywną .....
poprzedni olej schell td , nie sądzę że to mogło wpłynąć na taki stan
płynu nie ubyło korek oleju czarny ......
pozdro mimo wszystko

Kappa - kolor spalin Turbina
: 15 paź 2008, 23:06
autor: skyblu
Dzięki za słowa pisane

Kappa - kolor spalin Turbina
: 16 paź 2008, 11:13
autor: Cossi86
Daj znać jaka diagnoza
Mam nadzieję że to nic poważnego
Kappa - kolor spalin Turbina
: 16 paź 2008, 16:40
autor: DeviLL
Mnie tam jtd kopcil na niebiesko (zimny) jak egr padl

olej nie znikal

Kappa - kolor spalin Turbina
: 17 paź 2008, 0:32
autor: skyblu
"Cossi86" pisze:Daj znać jaka diagnoza
Mam nadzieję że to nic poważnego
włąśnie wróciłem od
Rafała diagnoza... turbina padnięta,
będzie regenerowana, wymieniana, etc, a była już robiona w Holandii,
ogólnie było zaskoczenie że JTD mógł paść i niech tak pozostanie,
przy tym pobycie będzie jeszcze zrobione kilka istotnych rzeczy, opiszę,
autko przyjechało 10km na kólkach reszte na, lawecie i jestem pewien, że już wystarczy

dalsza droga ok 20 km zapewne nie było by juz oleju
to obecnie tyle

pozdro
Kappa - kolor spalin Turbina
: 17 paź 2008, 9:14
autor: Cossi86
To turbina puszczała tyle oleju ??
Tak myślałem że to nie motor. One nie padają ot tak.
JTD to dobre maszynki. Może nie tak dobre jak TDS

ale dobre ....
Kappa - kolor spalin Turbina
: 17 paź 2008, 9:25
autor: skyblu
"Cossi86" pisze:To turbina puszczała tyle oleju ??
Tak myślałem że to nie motor. One nie padają ot tak.
JTD to dobre maszynki. Może nie tak dobre jak TDS

ale dobre ....
Szczerze, dlatego chciałem JTD, może coś innego paść, ale motor!?
ale odpukuję puk,puk,puk
tosądzę że do spotu się wykuruje
pozdrro
przejechałem opłotkami ok 10km i poszło wszystko 5l !!!!
Kappa - kolor spalin Turbina
: 23 paź 2008, 9:28
autor: skyblu
tak jak wstępna diagnoza
rafcia 111 pozdro, padła turbina, wywaliła olej dość dużo zebrało się w wydechu

po wymianie juz nie dymi, ale myślę że coś może się pojawiać chyba dlatego, iż wydech nagrzany może oddawać pozostałości oleju /co z katalizatorem

/ przy tym posiedzeniu w warsztacie zmieniony przewód, trójnik płynu chłodzącego, łozysko sprężarki i sygnał, gdyż po tym małym bum, się zpsół...
wszystko zrobione ok
znalażłem ładny silnik i chodzi po głowie jego wymiana, dlaczego ?
przebieg !!!! 70.000 !!!! wygląd super, koszt
pozdro

Kappa - kolor spalin Turbina
: 22 lis 2008, 13:26
autor: skyblu
Ciąg dalszy tematu: jest on o tyle przykry, że po przejechaniu powiedzmy max 1000 km dziś z wydechu niebieska chmura mniejsza, większa

wczoraj coś lekko gwizdało głośniej pod machą w czasie jazdy, myślałem, że to turbina, ale przecież założona nie "nowa", nie regenerowana, a z silnika, który wyglądał na naprawdę super wszystkie śrubki jak przed chwilą zakręcone żadnych zapieczonych założone miesiąc temu .........................

w pracy silnika wszystko było ok, prócz check'u, gdy przy ok 50-60o włączały się czasem wentylatory razem ..... nie znam się, ale teoretycznie nie ma to znaczenia
pozdrawiam, czy ktoś coś może zaproponować jako przyczyne zaistniałej

sytuacji
jednak

Kappa - kolor spalin Turbina
: 22 lis 2008, 20:30
autor: Kojot
[quote=""skyblu""][/quote]
a ma takie pytanie - czy ten silnik nie jest przypadkiem sprowadzony z Włoch i w okolicach Łomianek .. ?
Kappa - kolor spalin Turbina
: 22 lis 2008, 20:35
autor: rak
"Kojot" pisze:"skyblu" pisze:
a ma takie pytanie - czy ten silnik nie jest przypadkiem sprowadzony z Włoch i w okolicach Łomianek .. ?
A co możeśz o tym silniku napisać wiesz coś o nim ?