Kappa - patent na centralny zamek - odsłona druga
: 25 paź 2008, 12:51
Witam Wszystkich.
Tak jak pisałem we wcześniejszym Poście o modernizacji centralnego zamka, śpieszę donieść że jestem po operacji zastąpienia oryginalnych silniczków w ryglach, poprzez zastosowanie zewnętrznych siłowników.
Narażam się w ten sposób osobo które cenią sobie przede wszystkim oryginalność swoich pojazdów, ale dla mnie ważniejsze jest prostota i swoboda użytkowania, a miałem już dość ręcznego otwierani drzwi tylnych dzieciom kilka razy dziennie.
Miałem ochotę przywrócić sprawność oryginalnym ryglom, ale parę dni temu zaciął mi się wewnątrz silniczek powodując zablokowanie zamka tylnych drzwi. Musiałem ściągać tapicerkę na zamkniętych drzwiach (da się to zrobić, zeszło mi trzy godziny). Po tym zdarzeniu podjąłem decyzję że wstawię zewnętrzne sterowniki.
Zacząłem od wyciągnięcia wszystkich zamków i rozbierania ich na czynniki pierwsze.
Jak rozebrać drzwi czytajcie TUTAJ
Jak rozebrać zamek poczytacie TUTAJ


Ściągnięta pokrywa zamka.
Usunąłem z nich silniczki elektryczne przez co działają teraz bardzo lekko.
[/img]http://img503.imageshack.us/img503/2868 ... ms5.th.jpg[/img] http://img503.imageshack.us/images/thpix.gif[/img]
Zamek bez silniczka.
Do napędu wybrałem siłowniki master(pięć przewodów) o uciągu 4kg. Jest to siła o wiele większa niż potrzeba, ale na pewno przyda się zimą kiedy wszystko będzie chodzić trochę ciaśniej.


Siłownik 4kg. MASTER 5 przewodów.
Po zmontowaniu zamków wmontowałem je z powrotem i zacząłem montaż siłowników.
Może zabrzmi to śmiesznie ale w drzwiach przednich było więcej miejsca niż w tylnych.
Sposób montażu przedstawiają zdjęcia.

Prawy przód

Prawy tył
W przednich ryglach mamy dwie kostki podłączeniowe. Mała kostka z dwoma przewodami to sterowanie centralnego zamka (żółto-niebieski i biały). Można odciąć kostkę ponieważ podłączymy w to miejsce sterowanie z nowego siłownika. Z dużej kostki odcinamy dwa grubsze przewody (zasilanie silniczka) o kolorach szaro-zielony i żółto-czerwony.
Podpięcie drzwi przednich.
do sterowania podpinamy:
żółto-niebieski z wiązki do białego w siłowniku,
biały z wiązki do brązowy w siłowniku.
zasilanie siłownika
szaro-zielony z wiązki do zielonego w siłowniku,
żółto-czerwony z wiązki do niebieskiego w siłowniku.
przewód czarny siłownika możemy podłączyć do dużej kostki do przewodu czarnego (masa) lub wsiąść masę z drzwi.
Drzwi tylne
Tu sprawa jest prosta bo podłączamy tylko zasilanie.
Ja użyłem siłowników MASTER ale do tyłu można zastosować siłowniki SLAVE tylko z dwoma przewodami zasilania (zielony, niebieski).
zasilanie siłownika
szaro-zielony z wiązki do zielonego w siłowniku,
żółto-czerwony z wiązki do niebieskiego w siłowniku.
Pozostałe przewody tj. biały, brąz, czarny zabezpieczyłem żeby się nie przemieszczały.
Wszystkie łączenia lutujemy i zabezpieczamy np. koszulkami termokurczliwymi.
Do modernizacji potrzebne było trzy kolory przewodów po około 2m, blachowkręty, wiertarka, koszulki termokurczliwe, lutownica, izolacja elektryczna i około 5-6 godzin wolnego czasu.
Zostały mi trzy silniczki z zamków, jeśli ktoś by potrzebował to pisać. Jeden rozłożyłem żeby zobaczyć w jakim jest stanie ale szkoda gadać co zastałem w środku.

Jeśli kogoś zainspirowałem to zachęcam do modernizacji bo nie jest to trudne, może trochę pracochłonne (dłużej schodzi ściągnąć tapicerkę z drzwi niż montaż siłownika) ale do wykonania przez osoby nawet z najmniejszą wiedzą mechaniczno-elektryczną.
Zamierzam też zastosować sterownik centralnego z pilotem z osobnym kanałem do otwierania klapy bagażnika. Opis i fotki oczywiście zamieszczę w tym wątku.
Pozdrawiam Tomasz
Tak jak pisałem we wcześniejszym Poście o modernizacji centralnego zamka, śpieszę donieść że jestem po operacji zastąpienia oryginalnych silniczków w ryglach, poprzez zastosowanie zewnętrznych siłowników.
Narażam się w ten sposób osobo które cenią sobie przede wszystkim oryginalność swoich pojazdów, ale dla mnie ważniejsze jest prostota i swoboda użytkowania, a miałem już dość ręcznego otwierani drzwi tylnych dzieciom kilka razy dziennie.
Miałem ochotę przywrócić sprawność oryginalnym ryglom, ale parę dni temu zaciął mi się wewnątrz silniczek powodując zablokowanie zamka tylnych drzwi. Musiałem ściągać tapicerkę na zamkniętych drzwiach (da się to zrobić, zeszło mi trzy godziny). Po tym zdarzeniu podjąłem decyzję że wstawię zewnętrzne sterowniki.
Zacząłem od wyciągnięcia wszystkich zamków i rozbierania ich na czynniki pierwsze.
Jak rozebrać drzwi czytajcie TUTAJ
Jak rozebrać zamek poczytacie TUTAJ


Ściągnięta pokrywa zamka.
Usunąłem z nich silniczki elektryczne przez co działają teraz bardzo lekko.
[/img]http://img503.imageshack.us/img503/2868 ... ms5.th.jpg[/img] http://img503.imageshack.us/images/thpix.gif[/img]
Zamek bez silniczka.
Do napędu wybrałem siłowniki master(pięć przewodów) o uciągu 4kg. Jest to siła o wiele większa niż potrzeba, ale na pewno przyda się zimą kiedy wszystko będzie chodzić trochę ciaśniej.




Siłownik 4kg. MASTER 5 przewodów.
Po zmontowaniu zamków wmontowałem je z powrotem i zacząłem montaż siłowników.
Może zabrzmi to śmiesznie ale w drzwiach przednich było więcej miejsca niż w tylnych.
Sposób montażu przedstawiają zdjęcia.

Prawy przód


Prawy tył
W przednich ryglach mamy dwie kostki podłączeniowe. Mała kostka z dwoma przewodami to sterowanie centralnego zamka (żółto-niebieski i biały). Można odciąć kostkę ponieważ podłączymy w to miejsce sterowanie z nowego siłownika. Z dużej kostki odcinamy dwa grubsze przewody (zasilanie silniczka) o kolorach szaro-zielony i żółto-czerwony.
Podpięcie drzwi przednich.
do sterowania podpinamy:
żółto-niebieski z wiązki do białego w siłowniku,
biały z wiązki do brązowy w siłowniku.
zasilanie siłownika
szaro-zielony z wiązki do zielonego w siłowniku,
żółto-czerwony z wiązki do niebieskiego w siłowniku.
przewód czarny siłownika możemy podłączyć do dużej kostki do przewodu czarnego (masa) lub wsiąść masę z drzwi.
Drzwi tylne
Tu sprawa jest prosta bo podłączamy tylko zasilanie.
Ja użyłem siłowników MASTER ale do tyłu można zastosować siłowniki SLAVE tylko z dwoma przewodami zasilania (zielony, niebieski).
zasilanie siłownika
szaro-zielony z wiązki do zielonego w siłowniku,
żółto-czerwony z wiązki do niebieskiego w siłowniku.
Pozostałe przewody tj. biały, brąz, czarny zabezpieczyłem żeby się nie przemieszczały.
Wszystkie łączenia lutujemy i zabezpieczamy np. koszulkami termokurczliwymi.
Do modernizacji potrzebne było trzy kolory przewodów po około 2m, blachowkręty, wiertarka, koszulki termokurczliwe, lutownica, izolacja elektryczna i około 5-6 godzin wolnego czasu.
Zostały mi trzy silniczki z zamków, jeśli ktoś by potrzebował to pisać. Jeden rozłożyłem żeby zobaczyć w jakim jest stanie ale szkoda gadać co zastałem w środku.


Jeśli kogoś zainspirowałem to zachęcam do modernizacji bo nie jest to trudne, może trochę pracochłonne (dłużej schodzi ściągnąć tapicerkę z drzwi niż montaż siłownika) ale do wykonania przez osoby nawet z najmniejszą wiedzą mechaniczno-elektryczną.
Zamierzam też zastosować sterownik centralnego z pilotem z osobnym kanałem do otwierania klapy bagażnika. Opis i fotki oczywiście zamieszczę w tym wątku.
Pozdrawiam Tomasz