Strona 1 z 3

Kappa - patent na niedogrzany silnik

: 07 lis 2008, 9:27
autor: Kojot
Witam.
Jak już się zorientowałem wiele Kappowiczów ma spory problem z złapaniem optymalnej temperatury w swoich Kapustach.
Oczywiście winą może być termostat, ale powiem szczerze, że nie zawsze.
Natomiast jest jeden patent, który był stosowany w większości Ikarusów :roll: ... mianowicie przysłonięcie chłodnice kartonem.
Może to i śmieszne, ale u nas w serwisie co drugi właściciel Kappy ma subtelną tekturkę.

____ Najlepiej złączyć dwie warstwy tektury i ładnie obkleić taśmą.

Podstawowe wymiary osłony.
1.png
Tekturka w wykonaniu moim.
3.jpg
a tak osłona prezentuje się na samochodzie.
5.jpg
p.s wszelkie wątpliwości postaram się wyjaśnić
p.s temat może powędrować na górę jeżeli FP uzna, że warto 8)

Kappa - patent na niedogrzany silnik

: 07 lis 2008, 10:37
autor: Marcin_D
Ja zakupiłem termostat i go wymienię. Zobaczę jak będzie z temperatura.

Taki patent to od razu zastosowałem jak mi się w zimę niedogrzewał.
Tektura ma jedną wadę - chłonie wodę i się rozlatuje. Ja wpadłem na lepszy, z takiej podkładki reklamowej (akurat w moim przypadku reklama leków) zrobiłem sobie taką zasłonkę. Te podkładki są robione z plastiku - tyle że jest on miękki i da się go formować.
Spisuję się dużo lepiej niż tekturka, bo jest wieloletniego użytkowania i nie rozlatuje się.

Kappa - patent na niedogrzany silnik

: 07 lis 2008, 11:57
autor: dudekken
A nie ma to przypadkiem jakiegoś negatywnego wpływu na klimę??
Bo przecież chłodnica klimy jest pierwsza, a płynu chłodniczego za nią druga!
Coś mi się wydaje że takie zasłonięcie chłodnicy klimy może spowodować możliwość uruchomienia klimatyzacji w niekorzystnej dla niej temperaturze poniżej +6st!
Jeśli się mylę niech mnie ktoś oświeci!

Kappa - patent na niedogrzany silnik

: 07 lis 2008, 16:34
autor: aro
A jak będziesz stał w korkach to jak silnik będzie chłodzony. Wiatrak pójdzie na maxa, a ciepłe powietrze nie będzie miało gdzie wyleciec :?

Kappa - patent na niedogrzany silnik

: 07 lis 2008, 16:39
autor: arkashka
Myślę, że sprawny układ chłodzenia nie wymaga takich zabiegów.

Kappa - patent na niedogrzany silnik

: 07 lis 2008, 17:34
autor: Artur G.
w kappie, przed zimą zasłaniam dorobiona sklejką szerokość ok. 2/3 chłodnicy. Temp. ok, a i jeśli w mieście włączy sie wentylator ma jak pociągnąć powietrze z zewnątrz.
hmm, chyba nikt nie zasłania 100%? 8-O - bez komentarza.
Mówi się że konstruktorzy tak zaprojektowali układ chłodzenia aby dawał sobie rade, jednak porównać +35 w mieście w upale i -30 na trasie przy prędkości pow. 120 km/h. tego żaden konstruktor nie jest w stanie zoptymalizować. Stąd też popularne "Łachpalteczko" na chłodnicę, oczywiście z rozsądkiem. najlepsze były w NYSACH - regulowane na linkę :lol:

Kappa - patent na niedogrzany silnik

: 07 lis 2008, 17:38
autor: kaeres
"arkashka" pisze:Myślę, że sprawny układ chłodzenia nie wymaga takich zabiegów.
To jest oczywistość.
Tekturka to jest półśrodek ale jeszcze nie słyszałem aby komuś wyszło to na złe.
W czysto teoretycznej sytuacji mogłoby to narobić kłopotów.
Mianowicie musielibyśmy w zimę wjechać w temperaturę w okolicach letniej i stać w korku przez ładną chwilę. Wtedy może się zrobić nieciekawie.

Kappa - patent na niedogrzany silnik

: 07 lis 2008, 17:40
autor: Piszczyk
ja mam ładnie dociętą blachę koloru brąz (nie świeci przez grill)
zakładam na zimę (jakieś 80 % przesłonięcia) i jest git
Myślę, że sprawny układ chłodzenia nie wymaga takich zabiegów.
a termostat mam prawie nowy
i w zimie 70 st... :cry:

osłonka = 85st :D (w korkach też)

Kappa - patent na niedogrzany silnik

: 07 lis 2008, 17:48
autor: arkashka
"Piszczyk" pisze:
Myślę, że sprawny układ chłodzenia nie wymaga takich zabiegów.
a termostat mam prawie nowy
i w zimie 70 st... :cry:

osłonka = 85st :D (w korkach też)
Też miałem termostat "całkiem dobry" a po wymianie temperatura skoczyła o prawie 20 stopni pomimo nadejścia pierwszych przymrozków. Niezależnie od pogody i korków jest prawie 90st.

Kappa - patent na niedogrzany silnik

: 07 lis 2008, 18:29
autor: fazi
To w sumie dziwne w Yreku temp rośnie jak w szwajcarskim zegarku 2,3 km i jest srodeczek idealnie.W kappie wymieniłem termostat też ładnie idzie w góre ,ale wydaje mi się ,że bardziej mozolnie ,czasami 5 do 8 km ,żeby była połowa .Samochód jest włoski ciepłolubny ,przewidziany na inny klimat ,nie od dziś wiadomo,że fiaty te starsze miały z tym problem.Kappa jednak jest tym mechanizmem który rządzi się swoimi prawami. :D

Kappa - patent na niedogrzany silnik

: 07 lis 2008, 18:30
autor: Piszczyk
termostat zakładałem sam nówka ze sklepu dedykowany do mojego modelu (kosztował 74 euro : cenzura : )
piszę ze prawie nówka bo wymieniłem go w trakcie pierwszej zimy użytkowania auta jak trzymał właśnie te 70 st a było to w lutym więc "nowy" już nie jest

Re: Patent na niedogrzany silnik. Kappa

: 07 lis 2008, 18:39
autor: argenta67
"Kojot" pisze:Witam.
Jak już się zorientowałem wiele Kappowiczów ma spory problem z złapaniem optymalnej temperatury w swoich Kapustach.
Oczywiście winą może być termostat, ale powiem szczerze, że nie zawsze.
Natomiast jest jeden patent, który był stosowany w większości Ikarusów :roll: ... mianowicie przysłonięcie chłodnice kartonem.
Może to i śmieszne, ale u nas w serwisie co drugi właściciel Kappy ma subtelną tekturkę.

____ Najlepiej złączyć dwie warstwy tektury i ładnie obkleić taśmą.

Podstawowe wymiary osłony.

Obrazek
Obrazek


Tekturka w wykonaniu moim.

Obrazek
Obrazek


a tak osłona prezentuje się na samochodzie.

Obrazek
Obrazek



p.s wszelkie watpliwości postaram się wyjaśnić
p.s temat może powędrować na góre jeżeli FP uzna, że warto 8)
Z tego co pamiętam a dobrze pamiętam to te tekturki w Ikarusach nie miały nic wspólnego z temp chłodnicy bo chłodnica w Ikarusie nie jest z przodu za atrapą tylko w środku za pierwszą osią i ma specjalną pneumatyczną żaluzje, która jest zamknięta a jak się wiatrak włącza to się otwiera. Natomiast z przodu to tekturkę zakładali kierowcy aby powiew wiatru w czasie jazdy zbyt mocno nie chłodził chodniczki od ogrzewania kabiny. Ikarus to autobus komuny i zasada była tak
; zima-borygo lato-woda a jak wiadomo to kamień z tych wymian gotowy i ziąb w kabinie. 2/3 zasłoniętej chłodnicy czasami jest potrzebne bo niestety termostaty nie zawsze dają sobie radę.

Kappa - patent na niedogrzany silnik

: 07 lis 2008, 18:41
autor: arkashka
"Piszczyk" pisze:termostat zakładałem sam nówka ze sklepu dedykowany do mojego modelu (kosztował 74 euro : cenzura : )
piszę ze prawie nówka bo wymieniłem go w trakcie pierwszej zimy użytkowania auta jak trzymał właśnie te 70 st a było to w lutym więc "nowy" już nie jest
Miałem identycznie. Po konsultacjach ze sprzedawcą auta (LT) wymieniłem na nowy (100zł :) ) i zaczął działać jak należy.

Kappa - patent na niedogrzany silnik

: 07 lis 2008, 18:53
autor: Piszczyk
odpuszczam...
do monachium z reklamacją termostatu już nie pojade ... :D

Kappa - patent na niedogrzany silnik

: 07 lis 2008, 19:35
autor: skyblu
a termostat mam prawie nowy
i w zimie 70 st... :cry:

osłonka = 85st :D (w korkach też)
Też miałem termostat "całkiem dobry" a po wymianie temperatura skoczyła o prawie 20 stopni pomimo nadejścia pierwszych przymrozków. Niezależnie od pogody i korków jest prawie 90st.


przed wymianą termostatu 70 stopni, po wymianie ...65 i tak myślę, że problem może być z przekaźnikiem lub do wymiany skrzynka z bezpiecznikami, ta na lewym nadkolu tak mówi Rafał, a już się do jego diagnoz, przekonałem, że są właściwe i celne,
problemem jest niedogrzanie i włączanie się wentylatorów dwóch nawet przy temp 50 C, 8O oczywiście CHECK, nagle wszystko milknie, a CHECK gaśnie, ale temp 75 C max chyba że w korku to podnosi się, /opornik nowy wymieniony/ :?