Strona 1 z 2

Kappa - JTD - dymienie po wymianie turbiny

: 24 lis 2008, 19:53
autor: skyblu
Temat powracający, ale pytanie do tych co wiedzą i wiedzą się podzielą
..Czy część elastyczna, gumowa łącząca turbinę z "inteccolerem" /chyba? z drugiej strony połączona z kolektorem/ została połączona bez zacisku , cybantu-obejmy zaciskowej, czy taki stam eksploatacji czyli jazdy autem z ciężką nogą może mieć wpływ na żywotność tej turbiny!???
Czy może dostać sie jakiś brud itp i zepsuć turbo ? teoretycznie tak a praktycznie? ta część gumowa dość ciasno jest osadzona

proszę o rzeczowe wypowiedzi
pozdro :D :D :D

Kappa JTD Turbina

: 24 lis 2008, 21:01
autor: skyblu
czy jest tu jakiś spec? :wink:

Kappa JTD Turbina

: 24 lis 2008, 21:11
autor: Aras
wiesz co ja miałem wszystko dokładnie pozakręcane , wszystkie połaczenia , a i tak turbina mi padła w piątek , dzisiaj mi ja zdemontowali i co : wirnik upalony :| więc jak ma paść to czy szczelna czy nie szczelna to i tak padnie, z wypowiedzi jednego z serwisu turbin dowiedziałem sie że upalony wirnik to standard w jtd , albo zatarta geometria:|

Kappa JTD Turbina

: 24 lis 2008, 21:14
autor: mikaeltdi
Hi! wg mnie powinny być zaciski ,powinno być szczelne nawet jak jest naciśnięte to tam jest spore ciśnienie i może miec przedmuchy...raczej
pozdro...

Kappa JTD Turbina

: 24 lis 2008, 21:16
autor: volf
No, ale nie spadnie ten wąż z intercoolera pod wpływem ciśnienia wytwarzanego przez turbinę? Ponadto, nawet jeśli nie spadnie, to będzie nieszczelność i ciśnienie doładowania zamiast do silnika pójdzie bokiem, na trwałość turbiny wpływ raczej niewielki.
A tak na marginesie to chyba wymieniałeś niedawno turbinę, już druga padła po kilku dniach 8O ... Jakie objawy-luz na wirniku czy uszkodzenie łopatek?

Kappa JTD Turbina

: 24 lis 2008, 21:19
autor: jerzy
Według mnie a ja mam dedrę i wszędzie mam opaskę. Jak nie ma szczelności w układzie to i turbina będzie nie w pełni wykorzystana... :o

_______________________
lancia dedra 19td 1995

Kappa JTD Turbina

: 24 lis 2008, 22:29
autor: skyblu
"volf" pisze:No, ale nie spadnie ten wąż z intercoolera pod wpływem ciśnienia wytwarzanego przez turbinę? Ponadto, nawet jeśli nie spadnie, to będzie nieszczelność i ciśnienie doładowania zamiast do silnika pójdzie bokiem, na trwałość turbiny wpływ raczej niewielki.
A tak na marginesie to chyba wymieniałeś niedawno turbinę, już druga padła po kilku dniach 8O ... Jakie objawy-luz na wirniku czy uszkodzenie łopatek?
no właśnie, wymieniłem miesiąc temu i ........ coś chcę wyeliminować,
a przyczyna......

Kappa JTD Turbina

: 25 lis 2008, 15:27
autor: trigo
Krzysiu , opaski muszą być gdyż podczas pracy jest bardzo duże ciśnienie - jak ich nie ma to ktoś dał ciała :evil:

Kappa JTD Turbina

: 26 lis 2008, 9:42
autor: skyblu
"trigo" pisze:Krzysiu , opaski muszą być gdyż podczas pracy jest bardzo duże ciśnienie - jak ich nie ma to ktoś dał ciała :evil:

:evil: :evil: :evil:

Kappa JTD Turbina

: 06 gru 2008, 21:30
autor: skyblu
temat zakończony/oby/ to co było powodem ponownego dymienia z rury to to, że należy po zepsuciu się turbiny, jak puszcza olej oczyścić wszystko z oleju który został gdzieś wessany, wtłoczony przez turbinę do intercool, wydechu .....cholera wie gdzie jeszcze dymienie to pozostałości oleju .....dzis odebrałem od nietoperza auto oczyszczone, olej znieniony, filtr pow. zmieniony, ciśnienie sprawdzone ok, turbo ok. silnik umyty i auto też :D
termostat do wymiany mimo, że zmieniałem w lipcu na nowy........
myslę że to ustabilizuje temperaturę na 90C

byłem tematem troszkę zirytowany, ale trza być twardy .......,
radocha z jazdy kappą ponad wszystko, uśmierza wszelkie przeciwności ......które pozostawiam w tym mijającym roku ...
finito, czego wszystkim zyczę :D :D :D

Kappa JTD Turbina

: 06 gru 2008, 21:31
autor: arkashka
Tylko ja zawsze odbieram nieumyty :evil:

Kappa JTD Turbina

: 06 gru 2008, 22:23
autor: skyblu
"arkashka" pisze:Tylko ja zawsze odbieram nieumyty :evil:
oj tam, ja prosiłem o silnik, a wspomniałem o imprezie rodzinnej dlatego ta uprzejmość :D :D :D

Kappa JTD Turbina

: 07 gru 2008, 18:05
autor: nietoperz
"arkashka" pisze:Tylko ja zawsze odbieram nieumyty :evil:
Wiesz nie zawsze jest czas :) Następnym razem obiecuję że wyjedziesz czystym :)
Krzysztof a jak wentylatory włączyły się?

Kappa JTD Turbina

: 07 gru 2008, 19:27
autor: skyblu
"nietoperz" pisze:
"arkashka" pisze:Tylko ja zawsze odbieram nieumyty :evil:
Wiesz nie zawsze jest czas :) Następnym razem obiecuję że wyjedziesz czystym :)
Krzysztof a jak wentylatory włączyły się?
Nie dałem im szansy mimo korków :D :D :D
lubie jazdę na nartkach, slalom, ale nie sadziłem, że w drodze do dom też muszę, choć sam nie lubie takiej jazdy, ale pas lewy 60 i prawy 60 to cholera bierze...... :evil:
/jak wspomniałem impreza rodzinna i dziecko czekające w domku nie dały szansy przekroczyc wartość 90 C/
natomiast termostat dojechał w sobotę :evil: szkoda, że nie rano, już by było po herbacie, razem z filtrem pow :wink: :D
dziś coś check'owało auto, zapytaj Grzesia ....

pozdro :D :D :D

Kappa JTD Turbina

: 07 gru 2008, 19:34
autor: mechanik
krzysiek ile placiles za turbine