Strona 1 z 2
Kappa 2.0 20v 145KM - niedogrzewanie się silnika
: 30 gru 2008, 21:01
autor: Ibex
Witam. Mam Kappę 2.0, 20V, 145KM z '95r. Kupiłem ją 3 miesiące temu. Od początku występował problem z niedogrzewaniem się silnika. Wymieniłem termostat i to też nie pomogło, zresztą czuć, że termostat jest zamknięty (po temp. węża i chłodnicy) i silnik pracuje w "małym obiegu" chłodzenia, a temperatury uzyskiwane to do 70 st. C. Temp. do 90st. udało mi się uzyskać dopiero w korkach w mieście i to tylko kilka razy, a jeżdżę dużo(zrobiłem już 8 tys.). Założyłem już instalację gazową (sekwencja) nie wpłynęło to na pogorszenie grzania silnika(przynajmniej w zauważalny sposób) - reduktor dobrze się nagrzewa.
Zasłanianie chłodnicy nic nie pomoże gdyż na nią nie dostaję się płyn chłodzący (zamknięty termostat).
Jeżeli ktoś może i coś poradzić to będę wdzięczny.
Ibex
Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM
: 30 gru 2008, 21:06
autor: wujaa
opcja ,,szukaj,,

a tak na boczku kazdy z wlascicieli benzynowych kapp tak ma:)ja tez
Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM
: 30 gru 2008, 21:15
autor: Nat
Może to i głupia sugestia, ale sprawdzałes, czy czujnik temperatury nie jest walnięty? Ile auto pali? W normie?
Re: Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM
: 30 gru 2008, 21:26
autor: wega
"Ibex" pisze:Witam. Mam Kappę 2.0, 20V, 145KM z '95r. Kupiłem ją 3 miesiące temu. Od początku występował problem z niedogrzewaniem się silnika. Wymieniłem termostat i to też nie pomogło, zresztą czuć, że termostat jest zamknięty (po temp. węża i chłodnicy) i silnik pracuje w "małym obiegu" chłodzenia, a temperatury uzyskiwane to do 70 st. C. Temp. do 90st. udało mi się uzyskać dopiero w korkach w mieście i to tylko kilka razy, a jeżdżę dużo(zrobiłem już 8 tys.). Założyłem już instalację gazową (sekwencja) nie wpłynęło to na pogorszenie grzania silnika(przynajmniej w zauważalny sposób) - reduktor dobrze się nagrzewa.
Zasłanianie chłodnicy nic nie pomoże gdyż na nią nie dostaję się płyn chłodzący (zamknięty termostat).
Jeżeli ktoś może i coś poradzić to będę wdzięczny.
Ibex
Potwierdzam. To chyba standard.
Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM
: 30 gru 2008, 21:36
autor: Frytass
Powitać, mam V.I.S 2.o 97r. bez lpg i mam to samo. Spalanie w normie, ogrzewanie ok i przede wszystkim olej klarowny więc nie ma co siać paniki. Jeśli praca silnika, osiągi, wydajność j/w. to nie stresuj się zbytnio, to normalne. Pozycja wskazówki nie jest do końca miarodajna /jak np. paliwo/. Sprawdzaj olej, płyn chłodniczy i jak tam temp. wewnętrzna.
Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM
: 30 gru 2008, 21:51
autor: fazi
Witam ,równiez mam tak samo kappa 2.0.vis,wymieniłem termostat i temp jakie uzyskuje to około 70 w porywach do 90 z tym trudniej.Takze bym sie nie martwił ten typ tak ma.
Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM
: 30 gru 2008, 22:59
autor: Egon
poprostu w kappach jak jezdzimy na niskich obrotach silnik się słabo nagrzewa (w jtd jest jeszcze gorzej) a jak zimny to wtedy go lepiej wysoko nie kręcić coż trzeba przejechac te klika km narazie na szczęście zima słaba
Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM
: 30 gru 2008, 23:16
autor: bialy-murzyn
u mnie tysz w porywach 70 stopni
jak ostatnio macałem silnik to faktycznie nie był zbyt gorący, ale wiadomo - w czasie jazdy te 70 stopni powinno mu wystarczyc - chyba : >
i wiadomo, że elektronika w Kappie ma dziwne fazy - na przyklad jakieś 30 sekund opoznienia pomiaru poziomu paliwa : >
Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM
: 31 gru 2008, 7:50
autor: Artur G.
mam to samo, jesli jest wszycho ok, spalanie itp. to daj sobie spokój. weź pod uwagę fakt, że konstruktor silnika przeidywał go na klimat włoski, tam jest troche cieplej

dlatego tez wg mnie jest to normą w naszych kappach w klimacie że tak powiem umiarkowanym. jak wspomniałeś w korku 90 st. - to dobrze, a co chciałbyś mieć bąbelki? i parę przed maską? Jak moi przedmówcy wspomnieli - ten typ tak ma.
Przypominasz sobie zapewne Fiata 126p i otwarte pokrywy silnika w lecie? największa głupota - efekt przeciwny: zakłócenie obiegu chłodzenia. Miałem a raczej rodzice dwa maluchy od nowości i nigdy nikt nie otwieral pokrywy i było ok.
Zatem dbaj tylko o poziom płynu w chłodnicy i życzę szerokiej drogi...
Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM
: 31 gru 2008, 8:05
autor: Krzys
Wskaźnik temperatury we wnętrzu źle wskazuje. Podłączałem pod kompa i czujnik temp. silnika pokazywał 65* a licznik w samochodzie pokazywał 50*. Podczas jazdy licznik pokazuje ok 75*. Porostu błąd wskazania.
Dzięki za informacje
: 31 gru 2008, 9:23
autor: Ibex
Dziękuje, wszystkim klubowiczom za szczere wypowiedzi na forum.
Jeżeli chodzi o czujnik temp. to jest ok., spalanie również, na LPG także nieźle wychodzi.
Pozdrawiam wszystkich i życzę wszystkiego najlepszego w Nowym 2009 Roku no i może do zobaczenia gdzieś na drodze.
Trzymajcie się.
Ibex.
Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM
: 31 gru 2008, 11:15
autor: mirek0p
Kappa ma dwa czujniki temperatury ,ECU dostaje prawidłową a na desce z przekłamaniem ,po wymianie termostatu dwa lata temu temp.pokazuje około 73 stopnie i tak jest w większości.
Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM
: 02 sty 2009, 17:51
autor: sloneczna
Uważam ,że silmiki są niedogrzane(ja też tak mam).
Tem podczas jazdy około 60-70 naiewy nie zagorące .Wnętrze nie dogrzane. Po kródkim postoju z nawiewów zaczyna dmuchać gorące powietrze (parzy w rękę ) . Wentylator chłodnicy jeszcze nie pracuje czyli mniej niż 100 st. wskażnik pokazuje górną strzałkę czyli 90.Zaczynam jazdę i spada ttemp. Termostat mam wymieniony nie potrzebnie stary jest sprawny otwiera w 85st. Wydaje mi się ,że te termostaty się zacinają .Jakaś wada w konstrókcji lub za szybko sie otwiera .
Może ,że to zamiennik ,ma ktoś orgiał?
Postanowiłem zamontować drugi termostat dodatkowy napiszę jaki efekt.
Mam ten sam silnik w Fiacie i podobna sprawa z temp.
Jestem ciekaw jaką temperaturę czujnik podaje do ECU podczas jazdy.
Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM
: 03 sty 2009, 14:05
autor: Marcin_D
Słoneczna ja po wymianie termostatu na nowy po chwili w aucie mam ukrop (i to arówno podcza jazdy jak i stania). Wskaźnik pokazuje jak chce w mieście 85-90, w trasie 75-80. Cholera wie jak to jest, ale temperatura silnika jest wyższa, sprawdzałem termometrem innym. Ten wskaźnik jest o dupę potłuc.
Tyle że przed wyminą pokazywał 50 góra 60 stopni i w aucie żeby było ciepło to trzeb było długo jehać.
Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM
: 03 sty 2009, 14:25
autor: sloneczna
Rozebrałem stary orginał i wygląda jak by były dwa termostaty.
Jeden duży a drugi mały w rurce małego obiegu.Moze mały obieg słabo puszcza i otwiera się duży, który spradzałem i był ok .O tym małym nie miałem pojęcia ,że jest.Ciekawe po jakiego

go tam wstawili?