Strona 1 z 1

Dedra - MAP sensor, ciśnienie paliwa

: 08 sty 2009, 19:30
autor: Lanciamaniak
Witam!!! gdzie w Dedrze znajduję się przepływomierz powietrza??? bo na benzynie nie bardzo chodzi a słyszałem że to może być jego wina... jaki może być koszt takiego urządzenia???

Dedra - przepływomierz powietrza

: 08 sty 2009, 21:55
autor: lancia1969
Nie ma , jest MAP sensor - szukaj go pod plastikowa obudową z napisem Lancia na podszybiu - wyśledzisz go za weżykiem , który idzie od kolektora ssącego.

Dedra - przepływomierz powietrza

: 08 sty 2009, 22:41
autor: Lanciamaniak
a czy to urządzenie może być odpowiedzialne za prace silnika na benzynie???? bo myślałem że to przepływomierz się uszkodził od wybuchów w instalacji gazowej...

Dedra - przepływomierz powietrza

: 08 sty 2009, 23:30
autor: lancia1969
"Lanciamaniak" pisze:a czy to urządzenie może być odpowiedzialne za prace silnika na benzynie???? bo myślałem że to przepływomierz się uszkodził od wybuchów w instalacji gazowej...
Tak naprawde to mało prawdobodobne, poszukaj nieszczelnośći w układzie ssącym , węzyki pociśnienia, sprawdż swiece ,kable, sonde( jak masz), potem pompe - cisnienie, jak długo jeżdziłes na gazie warto sprawdzić wtryski a szczególnie oringi gumowe.
Zacznij od rzeczy najprostszych i wykonuj diagnostyke etapowo - krok po kroku eliminuj poszczególne możliwości lub usterki az znajdziesz.

Dedra - przepływomierz powietrza

: 09 sty 2009, 8:27
autor: Lanciamaniak
pompa była wymieniana- ciśnienie 6 barów, kable , świece na jesieni nowe były, ale będe szukał dalej... a czy to możliwe aby to był jakiś regulator obrotów???ale na gazie elegancko chodzi...

Dedra - przepływomierz powietrza

: 09 sty 2009, 16:16
autor: lancia1969
"Lanciamaniak" pisze:pompa była wymieniana- ciśnienie 6 barów, kable , świece na jesieni nowe były, ale będe szukał dalej... a czy to możliwe aby to był jakiś regulator obrotów???ale na gazie elegancko chodzi...
Szukaj w układzie zasilania paliwa jeżeli na gazie chodzi wzorowo - 6 barów to za dużo powino być połowe mniej.

Dedra - przepływomierz powietrza

: 09 sty 2009, 16:59
autor: Lanciamaniak
wyminiali mi w dobrym serwisie włoskich samochodów i powiedziano mi że do wielopunktu idzie właśnie z takim ciśnieniem...

Dedra - przepływomierz powietrza

: 09 sty 2009, 20:06
autor: lancia1969
"Lanciamaniak" pisze:wyminiali mi w dobrym serwisie włoskich samochodów i powiedziano mi że do wielopunktu idzie właśnie z takim ciśnieniem...
Ciśnienie znamionowe pompy a cisnienie w układzie to dwa światy.

Dedra - przepływomierz powietrza

: 09 sty 2009, 21:14
autor: barth71
"lancia1969" pisze:
"Lanciamaniak" pisze:wyminiali mi w dobrym serwisie włoskich samochodów i powiedziano mi że do wielopunktu idzie właśnie z takim ciśnieniem...
Ciśnienie znamionowe pompy a cisnienie w układzie to dwa światy.
Ale oczywiście, 6 barów to masakra. Jeśli takie ciśnienie panuje na listwie to silnik nigdy nie będzie pracowal poprawnie. Pozatym proponuje diagnostyke i podgląd parametrów w czasie rzeczywistym

Dedra - przepływomierz powietrza

: 09 sty 2009, 22:36
autor: Lanciamaniak
czyli w najgorszym wypadku czeka mnie zmiana pompy??? czy jazda z takim ciśnieniem może spowodować jakieś uszkodzenia ???

Dedra - przepływomierz powietrza

: 09 sty 2009, 22:50
autor: lancia1969
"Lanciamaniak" pisze:czyli w najgorszym wypadku czeka mnie zmiana pompy??? czy jazda z takim ciśnieniem może spowodować jakieś uszkodzenia ???
Słuchaj , prawdobodobnie podałeś ciśnienie pompy ( znamionowe - maksymalne ) , miedzy pompa a wtryskami jest regulator który w zalezności od podcisnienia reguluje ciśnienie na listwie.
Cisnienie na wolnych obrotach ( 850-900) powinno wynosić około 2,5 bara z podpietym regulatorem ( węzyk do kolektora fi 5mm)) jeżeli zdejmiesz weżyk od podcisnienia (regulator nie pracuje) cisnienie nie powinno być wieksze w układzie jak 3 bar , jeżeli tak nie jest to albo można przeregulować ( ustawić) regulator ( weber) albo jest do wymiany ( Bosch).
Jak ma byc podpiety [poszukaj w sieci jest pełno zdjeć silników i pewnie tak bedzie prościej.
Cisnienie sprawdzasz manometrem mechanicznym wpiętym szeregowo między regulator a listwe - schematycznie.