Strona 1 z 4

Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

: 14 sty 2009, 15:00
autor: Dudi
Dyskusja z innego postu skłoniła mnie do przeniesienia jednego z jej wątków do oddzielnego tematu. Jak wiadomo w całej Grupie Fiat stosuje się już od kilkunastu lat wspólne podzespoły i płyty podłogowe. Zamieszczam zatem listę aut, które bazują na podobnych lub zbliżonych rozwiązaniach technicznych. Jeśli ktoś znajdzie błąd lub wpadnie mu do głowy jakieś inne połączenie, o którym tu zapomniałem to proszę o info. Ja jeszcze postaram się prześledzić całą listę, aby wykluczyć ewentualne pomyłki.

1. Fiat Panda I/Lancia Y10/Seat Marbella
2. Fiat Cinquecento/Fiat Seicento
3. Fiat Panda II/Fiat 500/Ford Ka II
4. Fiat Uno/Fiat Fiorino I/Fiat Duna/Fiat Elba/Fiat Palio/Fiat Siena/Fiat Strada/Fiat Albea
5. Fiat Punto I/Lancia Y/Fiat Barchetta
6. Fiat Punto II/Lancia Ypsilon
7. Fiat Grande Punto/Fiat Linea/Alfa Romeo MITO/Opel(Vauxhall) Corsa
8. Fiat Idea/Lancia Musa
9. Fiat 128/Fiat Ritmo/Fiat Regata/Seat Ibiza I
10. Lancia Delta I/Prisma
11. Fiat Tipo/Tempra/Bravo/Brava/Marea/Fiat Coupe/Fiat Stilo/Alfa Romeo 145/146/155/Alfa Romeo GTV/Alfa Romeo Spider/Lancia Delta II/Dedra
12. Fiat Bravo II/Lancia Delta III
13. Alfa Romeo Giulietta
14. Fiat Croma I/Alfa Romeo 164/Lancia Thema/Saab 9000/Lancia Kappa
15. Alfa Romeo 156/Alfa Romeo 147/Alfa Romeo GT/Lancia Lybra
16. Alfa Romeo 159/Alfa Romeo Brera/Alfa Romeo Spider
17. Alfa Romeo 166
18. Lancia Thesis
19. Fiat Ulysse I/Lancia Zeta/Peugeot 806/Citroen Evasion
20. Fiat Ulysse II/Lancia Phedra/Peugeot 807/Citroen C8
21. Fiat Fiorino II/Fiat Qubo/Peugeot Bipper/Citroen Nemo
22. Fiat Scudo/Peugeot Expert/Citroen Jumpy
23. Fiat Ducato I/Peugeot J5/Citroen C25
24. Fiat Ducato II/Peugeot Boxer/Citroen Jumper
25. Fiat Ducato III/Peugeot Boxer/Citroen Jumper

Dodatkowo:
26.Fiat Croma II/Opel Signum
27.Fiat Sedici/ Suzuki SX4

Może komuś (szczególnie z nowych user'ów) pomoże to w szukaniu części zamiennych do swoich samochodów, gdyby przyszło im do głowy kupowanie oryginalnych, a dających się podebrać z odpowiedników. Zachęcam również do dzielenia się opiniami co do czego pasuje oraz co można zastępować w naszych Lanciach częściami z odpowiednich aut koncernu.

Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

: 14 sty 2009, 15:09
autor: Marcin_D
W sumie się zgadza. Nie jestem tylko do końca pewien płyty
9. Fiat Tipo/Tempra/Bravo/Brava/Marea/Fiat Coupe/Fiat Stilo/Alfa Romeo 145/146/155/Lancia Delta Nuova/Dedra Nuova
mam wrażenie żę już Stilo miało inną płytę - lub mocno zmodyfikowaną. To samo tyczy się 166/Thesis - czy one mają takie same.
A jaką płytę ma Kappa - czyżby miało płytę specjalnie do tego modelu.

Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

: 14 sty 2009, 15:13
autor: Dudi
"Marcin_D" pisze:W sumie się zgadza. Nie jestem tylko do końca pewien płyty
9. Fiat Tipo/Tempra/Bravo/Brava/Marea/Fiat Coupe/Fiat Stilo/Alfa Romeo 145/146/155/Lancia Delta Nuova/Dedra Nuova
mam wrażenie żę już Stilo miało inną płytę - lub mocno zmodyfikowaną. To samo tyczy się 166/Thesis - czy one mają takie same.
A jaką płytę ma Kappa - czyżby miało płytę specjalnie do tego modelu.
Stilo miało na pewno zmodyfikowaną płytę z Bravo/Brava; na dodatek prawdopodobnie tą płytę po modyfikacjach przejęły też 147/156/Lybra, ale to jeszcze sprawdze. Dlatego tutaj można zmienić.
Co do 166/Thesis właśnie nie jestem pewien. I o Kappie myślałem, ale szczerze mówiąc nie wiem do czego ją przyporządkować na tą chwilę.

Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

: 14 sty 2009, 15:21
autor: cwynarx
Fiat PandaII ,Fiat 500 i zabrakło nowego Forda KA również ta sama płyta....

Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

: 14 sty 2009, 16:55
autor: fiergloo
6. Fiat Grande Punto/Fiat Linea/Alfa Romeo MITO
Jeszcze Opel/Vauxhall Corsa i Corsavan

Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

: 14 sty 2009, 17:42
autor: Marcines
Kappa ma bodajże tom samą co Croma I,Thema,164 i Saab 9000

Re: Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

: 14 sty 2009, 17:57
autor: Kondziu
"Dudi" pisze:aby wykluczyć ewentualne pomyłki.

4. Fiat Punto I/Lancia Ypsilon/Fiat Barchetta
5. Fiat Punto II/Lancia Ypsilon II
4. Lancia Y
5. Lancia Ypsilon

Można by to poprawić, żeby osoby zaczynające przygodę z Lancią się nie mylili :D

Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

: 14 sty 2009, 18:17
autor: Nat
Bravo ll / Delta lll gwoli scislosci.

płyta

: 14 sty 2009, 19:22
autor: Maryjan
Nie zgadza się pozycja 8.Delta I nie ma nic wspólnego z Fiatami ritmo i regata.Jest to zupełnie indywidualna płyta podłogowa .W oparciu o nią zbudowano nastepne konstrukcje: CromyI ,Themy.alfy164 i saaba ,w dalszej kolejności Kappę i Alfę 166 odpowiednio je powiększając imodyfikując.Ritmo i Regata bliżej są Fiatom 127 i 128 Zprzodu macpersony z tyłu resor piórowy poprzeczny.Natomiast Kappa iAlfa 166 mają ze sobą wiele wspólnego ale nie z thesis.

Re: płyta

: 14 sty 2009, 19:32
autor: argenta67
"Maryjan" pisze:Nie zgadza się pozycja 8.Delta I nie ma nic wspólnego z Fiatami ritmo i regata.Jest to zupełnie indywidualna płyta podłogowa .W oparciu o nią zbudowano nastepne konstrukcje: CromyI ,Themy.alfy164 i saaba ,w dalszej kolejności Kappę i Alfę 166 odpowiednio je powiększając imodyfikując.Ritmo i Regata bliżej są Fiatom 127 i 128 Zprzodu macpersony z tyłu resor piórowy poprzeczny.Natomiast Kappa iAlfa 166 mają ze sobą wiele wspólnego ale nie z thesis.
Kappa i Alfa 166 to jest wspólna "rodzina", Thesis to już typowy samotnik

Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

: 14 sty 2009, 22:44
autor: Bany
166 ma z przodu i z tyłu wielowahacz,kappa ma 4 kolumny.
nie wiem co widzićie tutaj wspólnego??

Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

: 14 sty 2009, 23:21
autor: alan0104
"Bany" pisze:166 ma z przodu i z tyłu wielowchacz,kappa ma 4 kolumny.
nie wiem co widzićie tutaj wspólnego??
wg mnie te sama plyte podlogowa (ten sam rozstaw osi i kol), co do zawieszenia, to sie nie wypowiem

Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

: 15 sty 2009, 7:56
autor: prezesjm
W kappie zawieszenie jest prawie identyczne jak w themie. Minimalne różnice jedynie w średnicach otworów, rozmiarach silentbloków i sposobie działania amortyzatorów. Jeśli chodzi o zawieszenie 166 a Kappa to nie ma absolutnie nic wspólnego. Wczesne wersje UNO miały tył rozwiązany identycznie jak Ritmo/Regata.

Wspólne płyty podłogowe i podzespoły w Grupie Fiat

: 15 sty 2009, 8:23
autor: Dudi
"alan0104" pisze:
"Bany" pisze:166 ma z przodu i z tyłu wielowchacz,kappa ma 4 kolumny.
nie wiem co widzićie tutaj wspólnego??
wg mnie te sama plyte podlogowa (ten sam rozstaw osi i kol), co do zawieszenia, to sie nie wypowiem
Nie miałem w chwili sporządzania tej listy dostępu do literatury fachowej, ale z tego co pamiętam 166 przejęła zmodyfikowaną płytę Kappy. Najłatwiej rozpoznać to właśnie po rozstawie osi i kół. Zawieszenie nie musi być za to wcale podobne (podobnie jak w przypadku 156/Lybra - na tym właśnie polega modułowość płyt, chociaż w nowszych rozwiązaniach można zmieniać nawet rozstaw osi więc i po tym trudno czasami poznać). Przeanalizuje to, narazie zostawiam w powyższej formie. W dalszym ciągu wydaje mi się, że Thesis ma zmodyfikowaną płytę 166.

"Maryjan" pisze:Nie zgadza się pozycja 8.Delta I nie ma nic wspólnego z Fiatami ritmo i regata.Jest to zupełnie indywidualna płyta podłogowa .W oparciu o nią zbudowano nastepne konstrukcje: CromyI ,Themy.alfy164 i saaba ,w dalszej kolejności Kappę i Alfę 166 odpowiednio je powiększając imodyfikując.Ritmo i Regata bliżej są Fiatom 127 i 128 Zprzodu macpersony z tyłu resor piórowy poprzeczny.
To też musze sprawdzić w literaturze. Narazie zostawiam.

Re: płyta

: 15 sty 2009, 8:54
autor: schab
"Maryjan" pisze:Nie zgadza się pozycja 8.Delta I nie ma nic wspólnego z Fiatami ritmo i regata.Jest to zupełnie indywidualna płyta podłogowa .W oparciu o nią zbudowano nastepne konstrukcje: CromyI ,Themy.alfy164 i saaba ,w dalszej kolejności Kappę i Alfę 166 odpowiednio je powiększając imodyfikując.Ritmo i Regata bliżej są Fiatom 127 i 128 Zprzodu macpersony z tyłu resor piórowy poprzeczny.Natomiast Kappa iAlfa 166 mają ze sobą wiele wspólnego ale nie z thesis.
Jeżeli mówimy o "normalnej " Delcie I i Prismie - to jedyna różnica leży w tylnym zawieszeniu - zamiast resora i poprzecznych wahaczy w Ritmo/Regacie - masz sprężyny i wahacz wleczony . Bo już z tymi podobieństwami do Cromy itd. - to troszkę przesadziłeś .