Strona 1 z 1

obieg nagrzewnicy

: 17 sty 2009, 2:06
autor: KGB
witam
zakupilem bratu kappe 2.0 20v i powoli nadchodzi czas jej zagazowania
z racji ,ze 5cyl nie sklania cenowo do sekwencji to wybralem instalacje IIgen ,a dokladniej mowiac zakladam BLOSa - nie wiem ,czy ktos na forum juz ma ,z czasem przejze zasoby

chodzi mi o nastepujaca sprawe - chce sie wpiac z parownikiem szeregowo do nagrzewnicy ,ale potrzebuje informacji czy w tym samochodzie wystepuje zawor nagrzewnicy ,czy nie wystepuje ?
biorac pod uwage klase auta ,to mysle ,ze zaworu nie ma ,ale musze sie upewnic - moze ktos rozbieral i wie

mialem jeszcze plany wpiecia sie w obieg plynu chlodzacego/grzejacego filtr oleju ,ale tu moze wystepowac dodatkowy termostat ,wiec narazie odkladam to na dalszy plan

tak wiec ,moze ktos ma juz doswiadczenie w tej materii i moze cos wiecej powiedziec ,bo pod maska ciasno i wszysko musi siedziec na styk (chyba ,ze wywale modul absu ,to troche miejsca sie znajdzie :P )

obieg nagrzewnicy

: 17 sty 2009, 5:09
autor: argenta67
Zaworu nie ma i nie było już we wcześniejszym modelu czyli Themie ale czy II-gen gazu do auta z końca dwudziestego wieku, oj....

obieg nagrzewnicy

: 17 sty 2009, 8:20
autor: Frytass
Kappa to kapryśna panienka, która nie toleruje nawet każdej byle jakiej instalacji sekwencyjnej więc zdecydowanie odradzam instalację tego typu do Kapiszona. Będziesz miał wieczne problemy jak z nie jednym to drugim.

obieg nagrzewnicy

: 17 sty 2009, 9:33
autor: Krzys
Jeśli wepniesz się szeregowo to możesz mieć problemy z nagrzaniem wnętrza w zimie, w Kappie i bez tego często jest problem.

obieg nagrzewnicy

: 17 sty 2009, 14:13
autor: KGB
no wlasnie nie chce mi sie walczyc z wtryskiwaczami i jako ,ze najmniejszy i najslabszy silnik to postanowilem zastosowac BLOSa
IIgen jest tez prostsza w strojeniu ,wiec jak brat pojedzie za granice i bedzie trzeba podregulowac to sobie poradzi ,a jakby mu sie sekwencja rozkalibrowala ,to nie bedzie mial ,gdzie tego zrobic
w roznice cenowa wrzuce pozniej ecumastera lub smt6 ,by odzyskac utracone KM

wkladam staga 50 + emulator wtryskow
zdecydowalem sie na drozszy komputer wlasnie po to by miec programowalna emulacje sondy lambda

ogrzewanie dziala bardzo dobrze ,mimo uszkodzonego termostatu (trzyma cwiartke na wskazniku ,wiec to chyba normaln nie jest)
jest troche gorzej niz w volvo 940 ,ale ten ma mocniejsze ogrzewanie z racji kraju pochodzenia
wogole to trafila sie mi kappa bez klimy - nie zwrocilem uwagi ,bo myslalem ,ze wszystkie maja ,a tu zonk :evil:

znam parownik ,ktory mam zamiar zastosowac (emmegas ML94) i nie ogranicza on mocno przeplywu ,wiec ogrzewanie nie powinno ucierpiec
pomysle jeszcze o wpieciu szeregowo z filtrem oleju ,ale musze zobaczyc ,czy jak tam jest rozwiazany obieg plynu

Kappa - BLOS

: 17 sty 2009, 22:22
autor: Lewutek
CZE...

Tu masz trochę o BLOS-ie w Kappie (co prawda 2,4 ... ale w 2,0 będzie to samo) ... oczywiście możesz sam jeszcze "poszperać" po forum w tym temacie


LINK pierwszy


LINK drugi

obieg nagrzewnicy

: 18 sty 2009, 3:30
autor: KGB
dzieki za linki ,dobrze poznac perypetie innych użytkowników

obieg nagrzewnicy

: 22 sty 2009, 14:02
autor: Hipolit
"KGB" pisze:(...)
IIgen jest tez prostsza w strojeniu ,wiec jak brat pojedzie za granice i bedzie trzeba podregulowac to sobie poradzi ,a jakby mu sie sekwencja rozkalibrowala (...)
zawsze wydawalo mi sie, ze to wlasnie przy IIgen jest wiecej krecenia, ustawiania i strojenia niz przy wtrysku (poprawcie mnie jesli sie myle)?
"KGB" pisze:(...)
ogrzewanie dziala bardzo dobrze ,mimo uszkodzonego termostatu (trzyma cwiartke na wskazniku ,wiec to chyba normaln nie jest) (...)
poczytaj troche na forum o klopotach z termostatami i temperatura... moze po prostu wskaznik troche oszukuje?
u mnie byl poczatkowo termostat jeszcze ze slonecznych i cieplych Wloch, w/g napisu na obudowie otwiera przy 83°C, zmienilem go chyba na 88 czy 90(nie pamietam juz), ale temperature pokazuje teraz na wskaznikach chyba troche wieksza niz przedtem (tez juz nie pamietam jak to bylo doklanie, bo juz chyba z roczek minal)

obieg nagrzewnicy

: 22 sty 2009, 18:34
autor: KGB
ad1
a wiec mylisz sie - instalacja jest prostsza w budowie ,a samo strojenie prostsze o tyle ,ze mozna je wykonac recznie bez przyrzadow w razie potrzeby,
bo jak ci sie wtryski rozkalibruja ,to bez laptopa nic nie zdzialasz

aha i zapomnialem o waznej sprawie - na sekwencji kazdy pad elementu wtrysku (przeplywka ,sonda) zmienia parametry wtrysku gazu ,a na IIgen czasami wymaga ponownej regulacji skladu mieszanki ,a czasami wogole nie ma wplywu (z blosem ,z racji ,ze to Igen to nie ma wplywu)

ad2
zobacze co tam o termostatach jest ,a od biedy to sam zmierze odzielnym termometrem jaka jest temp. cieczy

obieg nagrzewnicy

: 26 sty 2009, 18:48
autor: kulu
Witam
Ja mam w swojej założoną instalację STAG 50 od 4 lat i nie miałem z nią prawie żadnych problemów za wyjątkiem jednej awari silnika krokowego. Po wymianie dalej pracuje bezproblemowo. Nawet dwa razy żonie "kichnął" i nic się nie stało, założona jest klapka przeciwwybuchowa, ale przy blosie nie powinno ci strzelać.
Pozdrawiam
______________________
Lancia Kappa 2.0 20V+LPG

Re: obieg nagrzewnicy

: 26 sty 2009, 22:54
autor: pew
"KGB" pisze:biorac pod uwage klase auta ,to mysle ,ze zaworu nie ma
kurde no i wyszło że mam auto marnej klasy z moim nieszczęsnym zaworem :'-(