Strona 1 z 3
kappa - ciśnienie doładowania w 2.4jtd
: 25 sty 2009, 19:38
autor: Luk
witam wszystkich kto móg mi pomuc bo moja lancia 2.4jtd ma ciśnienie doładowania 0.25KP i wydaje mi sie za mało przy obrotach 2000 zmierzyłe w piątek i co wy nato

Re: lancia kappa 2.4jtd turbo
: 25 sty 2009, 20:30
autor: barth71
"Luk" pisze:witam wszystkich kto móg mi pomuc bo moja lancia 2.4jtd ma ciśnienie doładowania 0.25KP i wydaje mi sie za mało przy obrotach 2000 zmierzyłe w piątek i co wy nato

W jaki sposób mierzyłeś na postoju ? bo jesli tak to nie jest miarodajny pomiar. Pomiar drogowy cisnienia doładowania ktory ja stosuje z wykorzystaniem komputera diagnostycznego to:
Trzeci bieg , 40km/h i wtedy gaz w podłogę i obserwować ciśnienie az do momentu jak silnik osiągnie 3000obr/min. Najpierw cisnienie ma gwałtownie skoczyć ponad 2 bary (z reguły ok. 2,2) nastepnie ma byc ustabilizowane przez zawór do okolo 2bar.
Oczywiscie mozna to zrobic z manometrem tak żeby w jakiś sposób go bylo widac podczas jazdy
Pozdrawiam
lancia kappa 2.4jtd turbo
: 25 sty 2009, 20:56
autor: Luk
Dizęki za radę jutro będe prubował
Re: lancia kappa 2.4jtd turbo
: 25 sty 2009, 21:47
autor: wujekp
"Luk" pisze:witam wszystkich kto móg mi pomuc bo moja lancia 2.4jtd ma ciśnienie doładowania 0.25KP i wydaje mi sie za mało przy obrotach 2000 zmierzyłe w piątek i co wy nato
"Luk" pisze:Dizęki za radę jutro będe prubował
Luk, a czy mógłbyś nam też pomóc i wejść w posiadanie słownika ortograficznego? Walisz okropne byki, strasznie źle się to czyta. Jakbyś również zechciał czasem zauważyć istnienie znaków interpunkcyjnych ...

lancia kappa 2.4jtd turbo
: 26 sty 2009, 18:58
autor: Luk
Sory nie zwróciłem uwagi? Postaram sie
lancia kappa 2.4jtd turbo
: 26 sty 2009, 19:19
autor: Luk
Test wyszed fatalnie 3000 obotów i tylko 0.6KP MAX. 2 próba wypadła troche lepiej jak zamknąłem podciśnienie zaworu upustowego wyszło lepiej 0.9KP MAX.

kappa - ciśnienie doładowania w 2.4jtd
: 26 sty 2009, 19:47
autor: Luk
I co robić

kappa - ciśnienie doładowania w 2.4jtd
: 26 sty 2009, 22:50
autor: alan0104
-czy wszystkie polaczenia na opaskach sa ok?
-nie widac zadnych przedmuchow?
-jak jest z dynamika?
Re: lancia kappa 2.4jtd turbo
: 26 sty 2009, 23:08
autor: alan0104
"Luk" pisze:Test wyszed fatalnie 3000 obotów i tylko 0.6KP MAX. 2 próba wypadła troche lepiej jak zamknąłem podciśnienie zaworu upustowego wyszło lepiej 0.9KP MAX.

a jaki zawor zamknales? przy turbinie jest silownik pneumatyczny, ktory poprzez swoje ramie (zaleznie od osiegnietego przez turbine cisnienia) steruje kierownica zmiennej geometrii lopatek.
lancia kappa 2.4jtd turbo
: 27 sty 2009, 22:13
autor: Luk
Witam kolege przedmuchów nie ma . szczelność układu sprawdziłem jest OK a dyn.amika jest słaba dopiero po osiąnięciu 2500 obr. zaczyna ciągnąc.
Re: lancia kappa 2.4jtd turbo
: 27 sty 2009, 22:30
autor: barth71
"alan0104" pisze:"Luk" pisze:Test wyszed fatalnie 3000 obotów i tylko 0.6KP MAX. 2 próba wypadła troche lepiej jak zamknąłem podciśnienie zaworu upustowego wyszło lepiej 0.9KP MAX.

a jaki zawor zamknales? przy turbinie jest silownik pneumatyczny, ktory poprzez swoje ramie (zaleznie od osiegnietego przez turbine cisnienia) steruje kierownica zmiennej geometrii lopatek.
No włąśnie tam jest kierownica spalin. Natomiast trzeba sprawdzic czy porusza się bez zacięć i czy grucha siłownika nie jest "is death". Podłącz jakieś podciśnienie pod gruchę lub ciśnienie i zobacz czy poruszy dzwignią. Nie wiem dokladnie jak jest w 2,4 JTD (muszę luknąc na schematy jutro) ale napeno jest jakiś zawór sterujący pracą spręzarki tzn. kierownicy a wtedy juz można podejrzewać kilka innych rzeczy.
Pozdro
lancia kappa 2.4jtd turbo
: 27 sty 2009, 22:51
autor: Luk
Zawór upustowy zatkałem bo u mnie siłownika pneumatycznego nie ma , turbina jest bez cięgna i zmiennej geometrii łopatek . osiągnołem ciśnienie 1.1KP MAX i trzyma sie równo z obrotami . Kiedyś robilem przy dieslah wiem że są 3 rodzaje doładoa turbo od 0 do 0.5 i od 0.5 do2.5 a trzeci od 0.5 do 2.5 z ftryskiem wody lub alkoholu i niwiem jakie bo trzecie napewno nie.
Re: lancia kappa 2.4jtd turbo
: 28 sty 2009, 12:31
autor: alan0104
"Luk" pisze:Zawór upustowy zatkałem bo u mnie siłownika pneumatycznego nie ma , turbina jest bez cięgna i zmiennej geometrii łopatek . osiągnołem ciśnienie 1.1KP MAX i trzyma sie równo z obrotami . Kiedyś robilem przy dieslah wiem że są 3 rodzaje doładoa turbo od 0 do 0.5 i od 0.5 do2.5 a trzeci od 0.5 do 2.5 z ftryskiem wody lub alkoholu i niwiem jakie bo trzecie napewno nie.
to ja juz nie wiem jak u ciebie jest. u mnie zacieta byla kierownica zmiennej geometrii (bylo przeladowanie)-ale to juz innna historia.
wszedzie gdzie nie czytalem, zawsze, silnik 2,4jtd byl w systemie Common Rail i turbina o zmiennej geometrii, np:
http://www.lancia-kappa.com/mambo/index ... mitstart=4
czy mozliwe zebys mial turbine od innego motoru? jak silnik zachowywal sie wczesniej, zawsze byl wolowaty? czy u ciebie, zawor wystepuje w kolektorze wydechowym, ktory nadmiar spalin, plynnie kieruje omijajac turbine?-jesli tak to czym jest sterowany- musi byc jakis silownik. pomijam rozwiazanie elektroniczne, stawiam na pnematyke. napisz cos wiecej: ktory rok produkcji etc, moze ktos cos bedzie wiedzial wiecej.
kappa - ciśnienie doładowania w 2.4jtd
: 28 sty 2009, 13:23
autor: STOD
Kappa 2.4 jtd nie ma chyba zmiennej geometrii łopatek turbiny.Zmienna geometria występowała w tym silniku od 2001 roku kiedy to wprowadzono do "służby" wariant 140 konny...
kappa - ciśnienie doładowania w 2.4jtd
: 28 sty 2009, 13:32
autor: mirek0p
Wszystkie Jtd od 136 kM poprzez 140kM,150 kM miały turbiny ze zmienną geometrą łopatek