Strona 1 z 1

kappa - awaryjność silnika 2.0t 220 KM z duzym przebiegiem

: 31 sty 2009, 23:33
autor: jul
Witam serdecznie
Szanowni koledzy i koleżanki chciałem podpytać o następujące zagadnienie. Chciałbym kupić sobie kappe 2.0 turbo 220 KM. Czyli już pięciocylindrowy. Auto ma przejechane 250 tys km. Moje doświadczenie, przykre z takim przebiegiem, od razu mi nasuwa na myśl remont silnika czyli przekręcone panewki na wale. Robiłem to w themie i kappie. Moje pytanie brzmi czy może macie doświadczenie i wiedze czy ten silnik ma juz poprawione smarowanie i czy są przypadki okręconych panewek. Samochód jest z 2000 roku jeśli to coś pomoże.
Dziekuje i pozdrawiam

Re: kappa 2.0 turbo 220 KM potrzebuję porady

: 01 lut 2009, 7:45
autor: wujekp
"jul" pisze:Moje pytanie brzmi czy może macie doświadczenie i wiedze czy ten silnik ma juz poprawione smarowanie i czy są przypadki okręconych panewek. Samochód jest z 2000 roku jeśli to coś pomoże.
Dziekuje i pozdrawiam
Z tego co wiem, to jest trochę lepiej niż w czterocylindrówce, ale takie przypadki niestety też się zdarzają. Ostatnio chyba Sixt miał taki przypadek (poszukaj w archiwum).

kappa - awaryjność silnika 2.0t 220 KM z duzym przebiegiem

: 01 lut 2009, 13:00
autor: Sixt
Cześć Wujekp, pozdrawiam :lol:

Odradzam Ci zakup Kappy turbo z niewiadomego pochodzenia....O takich silnikach trzeba wiedzieć maksymalnie dużo bo niewiedza jest zgubna dla portfela nawet dobrze zarabiającego człowieka ..

Jeżeli chodzi Ci o Kappę za 10,400 z Allegro - odpuść sobie...:?

kappa - awaryjność silnika 2.0t 220 KM z duzym przebiegiem

: 03 lut 2009, 6:04
autor: wujekp
"Sixt" pisze:Cześć Wujekp, pozdrawiam :lol:

Odradzam Ci zakup Kappy turbo z niewiadomego pochodzenia....O takich silnikach trzeba wiedzieć maksymalnie dużo bo niewiedza jest zgubna dla portfela nawet dobrze zarabiającego człowieka ..

Jeżeli chodzi Ci o Kappę za 10,400 z Allegro - odpuść sobie...:?
Cześć Sixt,

Nie planuję zakupu Kappy turbo z niewiadomego pochodzenia. Jedna mi na razie wystarczy. :wink: :lol: :lol: :lol:

:twisted:

kappa - awaryjność silnika 2.0t 220 KM z duzym przebiegiem

: 04 lut 2009, 11:03
autor: Sixt
"wujekp" pisze:
"Sixt" pisze:Cześć Wujekp, pozdrawiam :lol:

Odradzam Ci zakup Kappy turbo z niewiadomego pochodzenia....O takich silnikach trzeba wiedzieć maksymalnie dużo bo niewiedza jest zgubna dla portfela nawet dobrze zarabiającego człowieka ..

Jeżeli chodzi Ci o Kappę za 10,400 z Allegro - odpuść sobie...:?
Cześć Sixt,

Nie planuję zakupu Kappy turbo z niewiadomego pochodzenia. Jedna mi na razie wystarczy. :wink: :lol: :lol: :lol:

:twisted:
Do Ciebie Przyjacielu było tylko radosne powitanie ;) :lol: :lol:

kappa - awaryjność silnika 2.0t 220 KM z duzym przebiegiem

: 17 lut 2009, 23:10
autor: jc406
Generalnie silniki R5 turbo uchodzą za bardzo trwałe zważywszy na stopień ich wysilenia. Właściwie eksploatowane przejeżdżają często >500 000 km bez ingerencji w układ korbowo-tłokowy, ani turbospreżarkę. Ta opinia dotyczy także Fiata Coupe z tym silnikiem bardzo chwalonym za trwałość nawet w sportowym wykorzystaniu (brytyjskie opinie z forów hill-climbingu). Znam też z opowieści rządową 5.20 turbo z przebiegiem >650kkm... Jedynie co je skutecznie zabija to (za)niski poziom oleju. Natomiast w jakim stanie jest dany egzemplarz? Bez dokładniejszej wizji lokalnej się nie obejdzie.
PS. Sam mam taką z przebiegiem 258kkm, zaledwie...