Strona 1 z 1
kappa - awaryjność silnika 2.0t 220 KM z duzym przebiegiem
: 31 sty 2009, 23:33
autor: jul
Witam serdecznie
Szanowni koledzy i koleżanki chciałem podpytać o następujące zagadnienie. Chciałbym kupić sobie kappe 2.0 turbo 220 KM. Czyli już pięciocylindrowy. Auto ma przejechane 250 tys km. Moje doświadczenie, przykre z takim przebiegiem, od razu mi nasuwa na myśl remont silnika czyli przekręcone panewki na wale. Robiłem to w themie i kappie. Moje pytanie brzmi czy może macie doświadczenie i wiedze czy ten silnik ma juz poprawione smarowanie i czy są przypadki okręconych panewek. Samochód jest z 2000 roku jeśli to coś pomoże.
Dziekuje i pozdrawiam
Re: kappa 2.0 turbo 220 KM potrzebuję porady
: 01 lut 2009, 7:45
autor: wujekp
"jul" pisze:Moje pytanie brzmi czy może macie doświadczenie i wiedze czy ten silnik ma juz poprawione smarowanie i czy są przypadki okręconych panewek. Samochód jest z 2000 roku jeśli to coś pomoże.
Dziekuje i pozdrawiam
Z tego co wiem, to jest trochę lepiej niż w czterocylindrówce, ale takie przypadki niestety też się zdarzają. Ostatnio chyba Sixt miał taki przypadek (poszukaj w archiwum).
kappa - awaryjność silnika 2.0t 220 KM z duzym przebiegiem
: 01 lut 2009, 13:00
autor: Sixt
Cześć Wujekp, pozdrawiam
Odradzam Ci zakup Kappy turbo z niewiadomego pochodzenia....O takich silnikach trzeba wiedzieć maksymalnie dużo bo niewiedza jest zgubna dla portfela nawet dobrze zarabiającego człowieka ..
Jeżeli chodzi Ci o Kappę za 10,400 z Allegro - odpuść sobie...

kappa - awaryjność silnika 2.0t 220 KM z duzym przebiegiem
: 03 lut 2009, 6:04
autor: wujekp
"Sixt" pisze:Cześć Wujekp, pozdrawiam
Odradzam Ci zakup Kappy turbo z niewiadomego pochodzenia....O takich silnikach trzeba wiedzieć maksymalnie dużo bo niewiedza jest zgubna dla portfela nawet dobrze zarabiającego człowieka ..
Jeżeli chodzi Ci o Kappę za 10,400 z Allegro - odpuść sobie...

Cześć Sixt,
Nie planuję zakupu Kappy turbo z niewiadomego pochodzenia. Jedna mi na razie wystarczy.

kappa - awaryjność silnika 2.0t 220 KM z duzym przebiegiem
: 04 lut 2009, 11:03
autor: Sixt
kappa - awaryjność silnika 2.0t 220 KM z duzym przebiegiem
: 17 lut 2009, 23:10
autor: jc406
Generalnie silniki R5 turbo uchodzą za bardzo trwałe zważywszy na stopień ich wysilenia. Właściwie eksploatowane przejeżdżają często >500 000 km bez ingerencji w układ korbowo-tłokowy, ani turbospreżarkę. Ta opinia dotyczy także Fiata Coupe z tym silnikiem bardzo chwalonym za trwałość nawet w sportowym wykorzystaniu (brytyjskie opinie z forów hill-climbingu). Znam też z opowieści rządową 5.20 turbo z przebiegiem >650kkm... Jedynie co je skutecznie zabija to (za)niski poziom oleju. Natomiast w jakim stanie jest dany egzemplarz? Bez dokładniejszej wizji lokalnej się nie obejdzie.
PS. Sam mam taką z przebiegiem 258kkm, zaledwie...